danielsn Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Har installert Ubuntu på laptopen min, men er ganske blank på linux. Maskinen finner nettverkskort, men jeg får de ikke til å funke.. Ikke skjønner jeg hvordan jeg skal søke etter tråløse netverk. Noen som vet hva som kan være galt/jeg må gjøre? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Hva slags kort? Lenke til kommentar
picatta Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 installer ndiswrapper... google etter det du får installert det ifra den derre ap get menyen lykke til sier nå jeg jeg har forresten også bestemt meg for å installere linux i dag Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 (endret) De aller fleste kort fungere bra uten ndisWrapper, og da er det ingen grunn å styre med det! Hvis du ser under System > Administrasjon > Nettverk og kan se kortet ditt der skal du bare kunne trykke på Egenskaper og der kan du søke etter nett, bare ved å trekke ned den gardinen der det står Netverksnavn(ESSID). Hvis du ikke får opp noen nett der, så skriv her hvilket kort du har! Det er nemlig en bug med rt2500 baserte kort, der kortet blir funnet, men det klarer ikke å finne noen nett. Endret 15. desember 2005 av LessThanJake Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 Netverkskort: Gemtek WLAN IEEE802.11 b/g Data: FS amilo A7645 Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 (endret) Her må du nok faktisk bruke ndiswrapper Guide: https://wiki.ubuntu.com/SetupNdiswrapperHowto Har aldri brukt ndiswrapper selv, så kanskje lurt å vente på svar fra noen andre, som har gjort det under Ubuntu! Endret 15. desember 2005 av LessThanJake Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 Her må du nok faktisk bruke ndiswrapper Guide: https://wiki.ubuntu.com/SetupNdiswrapperHowto Har aldri brukt ndiswrapper selv, så kanskje lurt å vente på svar fra noen andre, som har gjort det under Ubuntu! 5297574[/snapback] Oky Takker hvertfall for hjelpen hittil Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 (endret) sudo -s apt-get ndiswrapper-utils ndiswrapper -i /driver/til/kortet.inf ndiswrapper -m modprobe ndiswrapper gedit /etc/modules <-- legg til ndiswrapper nederst ndiswrapper -l <-- bør returnere noe sånt som: NAVN_PÅ_DRIVER, driver present, hardware present legg til tilkoblingen under System -> Administrasjon -> Nettverk. Restart maskinen. Tok det på husken, men tror det var sånn ca sånn jeg gjorde det. Endret 17. desember 2005 av hockey500 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå