Gå til innhold

Blu-ray-plater underveis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blu-ray, jeg er skeptisk, mest pga av det nazi kopibeskyttelsesopplegget, i teorien kan din spillermodell bli "skøvet ut" slik at ingen nye filmer støtter den om en person et sted i verden klarer å cracke akkurat den modellen og lagger et rippeprogram basert på nøkkelen. Det er ensten så jeg håper på et sånn scenario, og en liten maktkamp, se hvor mange forbrukere selskapene er villig til å ofre i en meningløs kamp mot kopiering.

AtW

Lenke til kommentar

Dette kan seriøst ikke gå bra. Men kanskje det er som med VHS; når alle endelig innser at det var en dårlig løsning så har allerede majoriteten anskaffet seg leser og brenner og da er det ikke noe vits i å bytte...

Brenning tar: 50GB/(9MB/s) = ca 1,5 timer å brenne en plate... på 50 GB .. oi. da var vi imponerte.

Lenke til kommentar

Arg, industrien tar oss for å være "melkekuer". 4 forskjellige disker når en kunne klart seg med de 2 toppspesifiserte med henholdsvis skriv en gang og skriv mange ganger. :cry:

Håpløse greier, og jeg vet at jeg indirekte må betale for det valget selv om jeg aldri kjøper BlueRay spiller. Tror nok kostnadene spres over masse forskjellig utstyr, slik at om jeg kjøper, la oss si en harddisk fra et av disse BlueRay selskapene så må jeg være med å betale for de ekstra utviklingskostnadene. Klarer meg fint med DVD-R plater og et eller annet større medie, når ting har modnet seg.

Kanskje valget faller på noe helt annet en BlueRay / HD-DVD, men det er litt for tidlig å si.

Endret av G
Lenke til kommentar
Blu-ray, jeg er skeptisk, mest pga av det nazi kopibeskyttelsesopplegget, i teorien kan din spillermodell bli "skøvet ut" slik at ingen nye filmer støtter den om en person et sted i verden klarer å cracke akkurat den modellen og lagger et rippeprogram basert på nøkkelen. Det er ensten så jeg håper på et sånn scenario, og en liten maktkamp, se hvor mange forbrukere selskapene er villig til å ofre i en meningløs kamp mot kopiering.

AtW

5296811[/snapback]

Kanskje det formatet som lar seg cracke først blir det mest populære valget, men så har en jo dette med mainstream format for hollywoodfilmer som kanskje styrer tingene ennå mer. Er ganske fornøyd med DVD enn så lenge.

Lenke til kommentar

På filmplanet så er det mere enn nok med DVD. Filmindustrien håper du skal kjøpe alt på nytt igjen på nestegenerasjons plater. hva er vitsen ?

Det er melkeku ordning..

Når det gjelder datalagring og brenning så passer blu-ray og hd-dvd ganske greit. Personlig ville jeg nok godt for maxell platene også. HVD.

Lagring starter på 300GB pr HVD-plate. blu-ray og HD-dvd crap blekner i forhold til dette.

Lenke til kommentar

Herrigud å mange pessimister det er ute å går. Er det ikke bra at teknologien faktisk utvikler seg? jaja, det kommer kanksje til å koste litt for BR plater, men ikke kom å si at DVD DL platene akkurat er billige nå. etter en stund vil prisen senkes til en moderat nivå, det er jo sånn det alltid har vært..

Men en ting, hvordan kan det ha seg at alle filmselskapene skal gi "re-release" alle filmene sine på nytt? Det mest aktuelle med HDdvd/BR er vel fordi HDtv kommer for fullt? og hvordan kan vi da f.eks få Lord of the Rings i 1080p kvalitet hvis den ikke har blitt tatt opp med hd klart utstyr?

skyt meg hvis jeg har mista noe vesentlig *hides*

Lenke til kommentar
hah, patetisk... La oss bare stopp all forskning nå

5300054[/snapback]

Vel, la oss nå ikke slå alt over en kam. La oss heller presse myndighetene til å forby direkte forbrukerfientlige teknologier. Da stopper forskningen på disse teknologiene av seg selv.

Selv kommer jeg neppe til å la meg friste til å kjøpe blåstråle før formatet er åpent og både spillere og plater er billige. Men om det vil skje noen gang får bli opp til Sony...

Lenke til kommentar
Herrigud å mange pessimister det er ute å går. Er det ikke bra at teknologien faktisk utvikler seg? jaja, det kommer kanksje til å koste litt for BR plater, men ikke kom å si at DVD DL platene akkurat er billige nå. etter en stund vil prisen senkes til en moderat nivå, det er jo sånn det alltid har vært..

Men en ting, hvordan kan det ha seg at alle filmselskapene skal gi "re-release" alle filmene sine på nytt? Det mest aktuelle med HDdvd/BR er vel fordi HDtv kommer for fullt? og hvordan kan vi da f.eks få Lord of the Rings i 1080p kvalitet hvis den ikke har blitt tatt opp med hd klart utstyr?

skyt meg hvis jeg har mista noe vesentlig *hides*

5300957[/snapback]

Teknologisk framgang er bra, at teknologisk framgang brukes til å lage mer forbrukerfiendlige produkter er ikke bra.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...