[FH]Homer Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt billige CPU'er, har prøvd prisguiden og QXL da... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Før du kjølper ny CPU bør du forsikre deg om at Hovedkort + PSU starter opp 12V cpu (P4 kontakten) slik at CPU faktisk får strøm . Er mange som har hatt samme feil : PSU timing av PS_ON feiler og PSU starter ikke opp skikkelig alle rails (i dette tilfelle +12vP4) . Eller feil i selve connectoren eller PSU . De som "glemmer" å tilkople +12VP4 har akkurat samme symptomer. HK ser ut til å starte , vifter går osv , men svart skjerm (cpu har ikke startet) Vifter o.l får +12v via +12v i 20pins kontakten. Tviler sterkt på at CPUen har tatt kvelden . Hvis du har mulighet burde du kansjke prøve den i et annet system med samme CPU support/socket. Edit: Det hadde vært alright også hvis du forteller hva slags system dette er når du poster om hjelp . Hovedkort modell/produsent , CPU , PowerSupply etc. Slik vil de som svarer vite litt mere om hva de skal uttale seg om , eller hjelpe feilsøking på. Endret 1. april 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Jeg nevnte Bruktmarked da Se opp på HW.no-siden, andre til høyre er det link. Hilsen meg. Lenke til kommentar
[FH]Homer Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Hovedkort: MSI 845PE MAX2 CPU: Intel Pentium 4 2,53 GHz PSU: Chiftec ATX 360W Minne: 2x512mb Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 CPU: Intel Pentium 4 2,53 GHz Burde vel være enkelt for deg å få CPUn testet i et annet system. Lenke til kommentar
[FH]Homer Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 CPU: Intel Pentium 4 2,53 GHzBurde vel være enkelt for deg å få CPUn testet i et annet system. 5849135[/snapback] Problemet er at PC'en jeg bruker nå, er et Intel Socket 775 Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Prøv å ta ut minne og prøv å start opp.... minne kan skape problemer som ingen kjenner til..... det skal komme bilde uten.... vis ikke det skjer noe så prøver du å kjøre den uten cpu også..... Lenke til kommentar
Odin2 Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Endret 1. april 2006 av Odin2 Lenke til kommentar
[FH]Homer Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 5852064[/snapback] Min viser alle de røde LEDene, så det kan være at CPU'en har tatt kvelden. Lenke til kommentar
[FH]Homer Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 siden det er lenge siden noen har svart, prøver jeg igjen. Lenke til kommentar
minitiss Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Det er stor sjanse for at det er cpuen som har tatt kvelden ja. Men hvis du har mulighet å prøve den i en annen maskin ville det vært det beste. Fordi det kan jo også hende at det er hovedkortet som er problemet. Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Tvilsomt at Hovedkortet er problemet egentlig. Hvis hovedkortet hadde vært gåent, så hadde vel ikke maskina starta opp at all? Lenke til kommentar
[FH]Homer Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 Tvilsomt at Hovedkortet er problemet egentlig. Hvis hovedkortet hadde vært gåent, så hadde vel ikke maskina starta opp at all? 6634934[/snapback] Den starter, men kommer ikke bilder Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Ja, derfor tviler jeg på at det er Hovedkortet. Så da er det nok CPU, eller så KAN du prøve et PCI Skjermkort om du har. Tviler på at det fungerer, men. Lenke til kommentar
minitiss Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 (endret) Tvilsomt at Hovedkortet er problemet egentlig. Hvis hovedkortet hadde vært gåent, så hadde vel ikke maskina starta opp at all? 6634934[/snapback] Det er jeg ikke enig i. Det kan være en "bagatell"-feil med hovedkortet. Hva som helst egentlig. En feil på hovedkortet trenger nødvendigvis ikke være så betydelig at den nekter pcen å starte. Endret 8. august 2006 av minitiss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå