[FH]Homer Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 En repost,siden ingen fant en løsning. For noen uker siden begynte pcen å oppføre seg litt merkelig. Når jeg slår på pc'en, jeg hører viftene snurre og hdd'en snurre, men jeg kommer ikke lenger pc'en bare henger der ikke noe skjermbilder. Heldigvis har MSI en så kalt D-barket, 4 LCDer som lyser i 16 forskjellige mønstere sonn at jeg kan finne hva som feiler. Det viser seg at CPU'en er feilen. Jeg åpner opp pc'en fikler litt meg CPU viften og da booter pc'en som vanelig. Det skjer ver gang jeg skal starte opp pc'en. Er veldig irriterende og måtte åpne pc'en, fikle litt med CPU'en VÆR GANG. Har de nyeste driverne til hovedkortet Oppdaterte BIOS. 2,53 Ghtz 1024 MB RAM 1x80 GB WD og 1x120 GB WD. 4600 gForce 128 MB Håper dere kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Ettersom den starter når du har fiklet litt med CPU-vifta, har du prøvd å starte pc´en med dekslet av slik at du ser om CPU-vifta i det hale tatt starter uten at du fikler me den. Dersom den ikke gjør det vil det jo være en smal sak å erstatte den Lenke til kommentar
[FH]Homer Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 Jeg har åpna dekselet og ser at viften går, når jeg mener "fikle" er at jeg tar ut CPU vifta og setter den på plass igjen da starter pcen. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Har du noen oversikt over hva de 4 lcd'ene betyr. Har nemlig for tiden 4 røde og får ikke startet. Enkelte ganger når jeg forsøker å starte får jeg 3 røde og 1 grønn. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Alle fire røde = System Power ON - The D-LED will hang here if the processor is damaged or not installed properly. Øvre venstre grønn - resten rød (sett bakfra) =Early Chipset Initialization Øvre høyre grønn = Memory Detection Test - Testing onboard memory size. The D-LED will hang if the memory module is damaged or not installed properly. 2 øverste grønne = Decompressing BIOS image to RAM for fast booting. Nedre venstre grønn = Initializing Keyboard Controller. Begge venstre grønne =Testing VGA BIOS - This will start writing VGA sign-on message to the screen. Vet det er flere kombinasjoner, men kom ikke på flere i farten, poster mer når jeg finner igjen dem... Lenke til kommentar
[FH]Homer Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 Det viser 4 røde LED, men når jeg "fikler" CPU viften, så går alt som normalt. Veldig rart Lenke til kommentar
[FH]Homer Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 Ingen som har en ide?? Lenke til kommentar
[FH]Homer Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Lenge siden sist, menn... Nå vil ikke Pc boote i det hele tatt, "fiklingen" med CPU'en har ikke hjulpet. Jeg har lett over alt på internett men ikke funnet noe som ka hjlpe meg? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Har du andre vifter tilkoplet hovedkortets andre FAN headers prøv å kople ut disse . En vifte med overledning aller en annen defekt kan forårsake dette . Prøv også å bytte vifta på cpu kjøleren med an annen en "som er verifisert iorden" midlertidig . Annet alternativ er å demontere hovedkortet fra kabinettet , deretter kople det opp på kjøkkenbordet e.l . Kortet kan være i spenn , det kan være en kortslutnin et eller annet sted etc. Før du kopler på noen enheter på hovedkortet ute fra kabinettet resett cmos på det . Deretter kople til kun PSU , CPU , 1* minnemodul og sjekke om det poster . Deretter adde en og en komponent . Lenke til kommentar
[FH]Homer Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Har du andre vifter tilkoplet hovedkortets andre FAN headers prøv å kople ut disse .En vifte med overledning aller en annen defekt kan forårsake dette . Prøv også å bytte vifta på cpu kjøleren med an annen en "som er verifisert iorden" midlertidig . Annet alternativ er å demontere hovedkortet fra kabinettet , deretter kople det opp på kjøkkenbordet e.l . Kortet kan være i spenn , det kan være en kortslutnin et eller annet sted etc. Før du kopler på noen enheter på hovedkortet ute fra kabinettet resett cmos på det . Deretter kople til kun PSU , CPU , 1* minnemodul og sjekke om det poster . Deretter adde en og en komponent . 5848265[/snapback] ok tusen takk skal prøve det Lenke til kommentar
[FH]Homer Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Tror ikke det kan syldens noen av viftene. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Tror ikke det kan syldens noen av viftene. 5848315[/snapback] Jeg har sett det før .... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 kor langt kommer du når du slår på dataen? har u prøvd å se i BIOS? Lenke til kommentar
[FH]Homer Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 kor langt kommer du når du slår på dataen?har u prøvd å se i BIOS? 5848397[/snapback] Kommer ikke til BIOS, skjemen blir helt svart, men jeg kan høre HDD kjøre da Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 hmm.... hvis du klarer det, kan du jo kanskje prøve å demontere/montere CPU-vifte en gang til... eller? Lenke til kommentar
[FH]Homer Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 hmm.... hvis du klarer det, kan du jo kanskje prøve å demontere/montere CPU-vifte en gang til... eller? 5848438[/snapback] Hmmmmm, tror jeg har gjort det minst 10 ganger nåå Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Det kan være P4 kontakten (strøm til CPU) som har dårlig kontakt . Ta denne ut/inn noen ganger slik at du får skurt litt i kontaktene . Det samme kan forsåvidt gjelde 20pins kontakten . Lenke til kommentar
[FH]Homer Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Det kan være P4 kontakten (strøm til CPU) som har dårlig kontakt .Ta denne ut/inn noen ganger slik at du får skurt litt i kontaktene . Det samme kan forsåvidt gjelde 20pins kontakten . 5848571[/snapback] Ok, skal prøve Lenke til kommentar
wil Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Siden at det ikke kommer noe bilde på skjermen, tror jeg vi kan konstantere at det er CPU`en som er gåen. Har sett det endel ganger på jobb, og alt har fungert etter at jeg har bytta CPU. Lykke til. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Ja, har lest 2-3 tråder om dette fenomenet her. De som da har feilsøkt har som regel gjort det samme som deg. De fikk ikke noe bilde i det hele tatt og de skiftet alt fra skjermkort til minne. Når det da gjenstod CPU for dem, så fikk de bilde til slutt. Vi kan konkludere med at du får prøve med en ny CPU. Hvis du får bilde med en ny CPU, så var nok det feilen. Sjekk forøvrig Bruktmarkedet for rimelige CPU'er. En ting til. Hvis ikke du kommer inn i Windows etter det, gjør dette: - Boot XP-CD'n - Gå inn i ''Repair Console'' - Skriv inn ''fixmbr'', vent, så skriv ''fixboot''. Lykke til Endret 1. april 2006 av onyX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå