wizzcat Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Den infoen de logger vil jo være åpen til nesten enhver hacker! Intet system er 100% sikkert! Sett at infoen kommer i gale hender, da har noen bajsa på leggen... Er bare et tidspørsmål før noe slikt vil skje om de virkelig gjennomfører det der! 5296813[/snapback] Som det har blitt sagt flerfoldige ganger så loggfører allerede telenor/netcom/etc. allerede mesteparten av telefon-kommunikasjonen. Hva er det du mener så blir så grusomt forskjellig? Forøvrig lurer jeg virkelig på hva det er mange er så redde for? Innholdet av mailer/samtaler/meldinger blir _ikke_ lagret, så jeg ser ærlig talt ikke hva noen kan ha interesse av. For den saks skyld så tviler jeg på at politiet vil ha veldig mye nytte av det, skjønt det finst jo alltids noen teite skurker. Til og med selv om du har gjort noe kriminelt så beviser jo dette ingen verdens ting. Ærlig talt synest jeg dere burde være reddere for bankutskriftene deres. Tenk om plutselig norsk lov ble forandret og alle kunne se hva du hadde kjøpt, ZOMG!! Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Fra artikkelen: ... skal nå imidlertid bare kunne brukes av politiet i spesifiserte former for alvorlige lovbrudd, ifølge digi.no. Det vil antakelig si terrorisme og organisert kriminalitet... Og andre grusomme brudd på menneskerettighetene, som nedlasting av musikk og filmer... Når Hollywood og IRAA får enda mer makt i markedet... Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Logge IM også ja:) alle vet jo at al kaida planlegger terror over msn Kan man kryptere irc? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Og det er vel også skattebetaleren som skal betale for dette. Gleder meg allerede når man blir loggført når man går ut. Stasi Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Hvorfor skal vi i det hele tatt godta disse tiltakene? Dette er en farse der de bruker terrorismen som en unnskyldning for å overvåke oss, den gjennomsnittlige Europeeren som ikke kommer fra et radikalt miljø vil ha null interesse i terrorisme og dermed så kan vi si at 99.9% av all overvåkning av oss vil være helt overflødig. Så, beklagelig men sant nok så er det nok andre grunner til at de ønsker å overvåke oss i det hele tatt, vi går mot et kontrollsamfunn der individets bevegelser blir fulgt nøye med og der vi har en elite som bruker denne kontrollen for å oppnå det de ønsker. Som en annen person nevnte, det blir vel ikke lenge før de store plateselskapene og andre korporasjoner får tilgang til denne informasjonen for å stoppe alvorlige lovbrudd, altså brudd på copyright etc eller for å forebygge kriminalitet.... Og når det gjelder terrorceller hadde det ikke da vært enklere å bruke alle ressursene til å etterforske disse og aksjonere mot dem i steden for å bruke milliarder på å overvåke uskyldige mennesker og innvadere privatlivets fred? Nei, her lukter det farse på lang vei og et ønske om å kontrollere oss.... Lenke til kommentar
meankanin Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Og andre grusomme brudd på menneskerettighetene, som nedlasting av musikk og filmer... Når Hollywood og IRAA får enda mer makt i markedet... 5297009[/snapback] Jupp. Om systemet blir innført i 2007 for å kjempe mot terrorisme og organisert kriminalitet tar det sikkert ikke mer enn et år før det blir vedtatt å gjelde sexforbrytere. Og hva med grov økonomisk kriminalitet? ingen vil jo ha det... tipper det innen 2010 er lov å bruke for å ta lillesøsteren din på 11 som laster ned noen mp3er for å høre en plate hun lurer på om hun skal ønske seg til jul. Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 "Hvis du ikke har noe å skjule så har du ikke noe å frykte." Dette argumentet hører man ofte når det gjelder overvåking. Akkurat det samme argumentet blir brukt av Nazister, facister, kommunister og militærregimer. Kom igjen kvess bajonettene og puss rifla folkens, vi har en revolusjon å kjempe!! og det eneste jeg lover er blod, svette og tårer Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 (endret) Hvorfor skal vi i det hele tatt godta disse tiltakene? 5297063[/snapback] Det er det jeg alltid har sagt; spesifisert telefonregning er noe dritt. Særlig for de arbeidstakerne som har privat mobilabannoment og får tjenestesamtalene sine godtgjort etter regning. Og så er det jo synd med alle draps-, ran- og volds-sakene som oppklares bla. som følge av loggede telefonsamtaler. Som sagt før, dette har vi hatt lenge, nå følger EU etter. Edit: Prøver bare å nyansere litt, er ikke så begeistret for hva dette kan føre til jeg heller. Men jegt er mer bekymret over den kameraovervåkingen som skvetter opp overalt. For ikke å snakke om fotoboksene langs veiene våre. Endret 15. desember 2005 av el-asso Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 5297063[/snapback] Det er det jeg alltid har sagt; spesifisert telefonregning er noe dritt. Særlig for de arbeidstakerne som har privat mobilabannoment og får tjenestesamtalene sine godtgjort etter regning. Og så er det jo synd med alle draps-, ran- og volds-sakene som oppklares bla. som følge av loggede telefonsamtaler. Som sagt før, dette har vi hatt lenge, nå følger EU etter. 5297128[/snapback] Jeg vil heller leve i et drap, ran og voldssamfunn enn i en politistat. Frihet koster blod, det vet vi fra vår egen historie. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Hvorfor skal vi i det hele tatt godta disse tiltakene? 5297063[/snapback] Det er det jeg alltid har sagt; spesifisert telefonregning er noe dritt. Særlig for de arbeidstakerne som har privat mobilabannoment og får tjenestesamtalene sine godtgjort etter regning. Og så er det jo synd med alle draps-, ran- og volds-sakene som oppklares bla. som følge av loggede telefonsamtaler. Som sagt før, dette har vi hatt lenge, nå følger EU etter. 5297128[/snapback] Vi har hatt dette lenge ja, men ikke overvåkning på det nivået som EU ønsker og jeg synnes din argumentasjon begrunnet med en mulig oppklaring av drap/ran og volds saker, ikke holder vann da det utelukkende er beviser fra åstedet (eller mer) og vitner som får oppklart de fleste saker, man må først ha en korrelasjon (forbindelse) med sak og person for å spore en eventuelt gjerningsmann. En narkoman i oslo som knuser ei bilrute for å stjele stereoen din bruker kansje internett til å selge den på e-bay eller finn, en voldtektsmann bruker neppe e-mail eller mobil da han velger ut et vilkårlig offer. Det vil med andre ord være kun et fåtall av forbrytelser der man kan finne ut ved å sjekke e-mail / datakommunikasjon til vedkommende og man må vite nøyaktig hva man leter etter for å kunne påbevise at dette er fellende bevis. Med andre ord, dette er noe som er mer innvaderende for privatlivets fred enn det bidrar til å opprettholde lov og orden, og jeg mener at politiet allerede har tilgjengelig alle de midlene de trenger, de har nå i alle fall ikke klaget over at de behøver overvåkning av alle sammen for å fange forbrytere. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Tror en del politikere bør sette seg ned og lese "1984" her. Man kan jo sette spørsmålstegn ved lovligheten av dette. 5296340[/snapback] Dette her er bare en liten ting sammenliknet med hvilken rettning verdenen går mot. Eliten (Illuminati, ja de finnes faktisk) er travelt opptatt med sin nye verdens ordning i disse dager. New World Order som det er mest kjent som. EU er bare en liten del av det som venter oss. Eliten forsøker å danne en global fascistisk superstat som skal ha èn verdensregjering som skal diktere til alle land på denne planeten. Slik er det når man "globaliserer" og sentraliserer makt. Har dere lagt merke til at når de snakker om frihet og demokrati i media, så er det akkurat det motsatte som skjer...? Å implantere microchips i oss er ikke langt unna, og hvis eliten får igjennom det, så har vi mistet vår frihet fullstendig. Microchip'n er både sender og mottaker. Gjett hva de vil bruke mottaker egenskapen til... 5296389[/snapback] Er du seriøs? Det går an å kjempe mot unødvendig overvåking og innvadering av personvern uten å tro på konspirasjonsteorier om at 9/11 var innsidejobb, at jødene og Bush har skylda for alt som er galt, og at Illuminati styrer oss. Jeg anbefaler folk å engasjere seg i personvernsorganisasjoner uten galninger og konspirasjonsteoretikere, da er det lettere å få sympati og gehør for saken. 5296531[/snapback] Ja jeg er helt 100% seriøs. Jeg kommer med informasjon her, og det er helt opp til folk hva de velger å tro på. Slik informasjon er ganske eksplosiv og det er få mennesker som klarer å ta det til nærmere ettertanke. Men hvis du prøver å ha ett åpent sinn, ta 2 skritt tilbake og ser på det en gang til, så vil du se at det er noe ved det jeg sier. Men leser du èn konspirasjonsteori, så er det lett å bare avfeie det som en teori og ikke noe mer. Folk rundt deg sier også at "det der er bare tull" og da er det enkleste å "go with the flow". MEN studerer du dette fra FORSKJELLIGE KILDER så begynner du å se ett mønster i det hele og du finner ut at det finnes ingen tilfeldigheter her. Dette med EU som denne tråden handler om kan virke som en liten ubetydelig sak. No worries liksom. Men bruker du hodet og ser på UTVIKLINGEN GLOBALT, så ser du dette fra en annen vinkel Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 telenor har tidligere åpnet linjer for overvåkning så fort de har mottatt en henvendelse FØR de har fått rettsordre. Kan vi vente oss lignende tilstander når det gjelder slike logger er det jo seriøst grunn til bekymring.... Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 jeg synnes din argumentasjon begrunnet med en mulig oppklaring av drap/ran og volds saker, ikke holder vann da det utelukkende er beviser fra åstedet (eller mer) og vitner som får oppklart de fleste saker, man må først ha en korrelasjon (forbindelse) med sak og person for å spore en eventuelt gjerningsmann. 5297204[/snapback] Selvsagt kan en gjerningsmann avsløre seg i en telefonsamtale og dette brukes som bevis. Men det var ikke mitt poeng. Hvis du leser det jeg skriver ser du at jeg ikke snakker om bevis nettopp ut fra at det kan være forskjell på hva som leder til oppklaring (f.eks. telefonavlytting) og bevisene som får gjerningsmannen dømt. (selv om avlytting brukes som ett av flere indisier). Vedr. korrelasjon så er det ikke få saker hvor avlytting av én mistenkt har ført til at flere blir tatt, eller at andre saker løses i kjølevannet av den opprinnelige. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Om de bare logger gjør det meg ingenting. Men om de begynner å lagre innhold eller bruker infoen til og stoppe piratkopiering blir jeg sur. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Tror noen bør ta seg en titt på hva fascisme er før de poster. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Dette sitatet synes jeg passer fint her : Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither & lose both./QUOTE] Her er hva George W Bush har sagt nylig om den amerikanske grunnloven : It's just a goddamned piece of paper! Tilbake til shopping folkens, verdenen er i trygge hender... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Tror noen bør ta seg en titt på hva fascisme er før de poster. 5297405[/snapback] For å sitere wikipedia: More generally, fascism, uncapitalized, is typified by attempts to impose state control over all aspects of life: political, social, cultural, and economic Despite important differences from other right-wing ideologies, fascism is often considered to be a part of "the Right." This is somewhat parallel to the customary inclusion of Marxism-Leninism (and, in particular, that of the Stalinist Soviet Union and Maoist China) in "the left." Nonetheless, fascism differs significantly from other politics that are usually classified as right-wing, and most right-wingers (even many far right groups) reject any association with it on the grounds that fascism is collectivist and statist rather than individualist. Most left-wingers (even many communists) similarly reject any association with Stalinism and Maoism. Fascisme er vansklig å forholde seg til om man bare ser på politikk som en akse (venstre/høyre), det er enklere å se det som to akser, en venstre/høyre-akse for økonomi, og en liberal/fascistisk-akse for statlig kontroll. AtW Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Fascisme er vansklig å forholde seg til om man bare ser på politikk som en akse (venstre/høyre), det er enklere å se det som to akser, en venstre/høyre-akse for økonomi, og en liberal/fascistisk-akse for statlig kontroll 5297440[/snapback] Sirkelen er også en god måte å illustrere det politiske landskapet. Den har begynnelse og slutt helt nederst. Den begynner med kommunisme og slutter med fascisme. Disse endene vil da ligge helt oppi hverandre. Man trekker så en akse fra bunnen til toppen. Øverst på aksen har man det politiske sentrum. Så fyller man bare inn de politiske retningene der det måtte passe. Sosialistisk til venstre for aksen, og borgerlig til høyre for aksen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Dette sitatet synes jeg passer fint her : Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither & lose both./QUOTE] Her er hva George W Bush har sagt nylig om den amerikanske grunnloven : It's just a goddamned piece of paper! Tilbake til shopping folkens, verdenen er i trygge hender... 5297407[/snapback] Alle samfunn oppgir litt frihet for å få sikkerhet, det er bare et spørsmål om hvor mye, og for hvor mye sikkerhet. Ellers er vel neppe USA det landet som er preget av å ville forandre på grunnloven i tide og utide, kanskje snarere tvert imot. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå