Gå til innhold

Min PC

Anbefalte innlegg

Ja, da tenkte jeg jeg skulle poste en liten post om mitt nye oppsett, mest for opplysning, og litt for å skryte. :wink:

[*]Kabinett: Lepont-saker

[*]PSU: Lepont strømforsyning, 370W, ATX12V/P4

[*]Hovedkort: Gigabyte GA-8IHXP i850E 6PCI 1AGP 3RIMM RAID Audio LAN USB2

[*]Prosessor: Intel Pentium 4 2.26 GHz Boxed PC533 Socket PGA478, 512kB Northwood

[*]Minne: Kingston KVR1066X16-8 256Mb RAMBUS/RIMM PC1066 (only for i850e)

[*]Harddisker: Seagate Barracuda IV 80GB IDE 7200RPM ATA/100 harddisk 2MB cache×2

[*]Skjermkort: GainWard Geforce4 Ti4200 PowerPack! Ultra/650 TV/DVI 64Mb 4ns DDR

[*]CDRW: LITE-ON CDRW 40X12X48X ATAPI Retail

[*]DVD-ROM: Pioneer DVD spiller IDE 16x/40x Slot-in Bulk

[*]Lydkort: Creative SoundBlaster Extigy Externt USB

[*]Floppydrive: TEAC 3,5" DISKETTEDREV

Er det mest essensielle i mitt oppsett.

La oss starte med kabinettet: Egentlig hadde jeg sett meg ut et Lian Li, men da jeg så disse smekre Lepont-kabinettene hos Microplex, dristet jeg meg til å slå til. :smile: Ganske kjekt med 6 vifter, hvorav to går til disk-kjøling. Synes også det er verdt å ta med at vifta som blåser ut på toppen, er gjennomsiktig, og at power-led'en er blå. :wink: Et minus er kanskje at det ikke er plass til to PSU'er...

PSU: Kjekk PSU med to vifter som jeg kjører på auto, slik at hastighet reguleres etter temperatur.

Hovedkort og CPU: Valgte dette moboet, fordi det var perfekt IMHO - trodde jeg. :sad: Mex FSB er 156 MHz, noe som jeg egentlig synes er litt lite. Vet ikke om det er CPU, eller mobo, men jeg får ikke satt FSB høyere enn 140 MHz, da vil ikke klokkefrekvensen høre på FSB, og det er samme klokkefrekvens på CPU med 144 MHz FSB, som ved 140 MHz FSB. :sad:

Minne: Nå har jeg jo ikke fått prøvd dette skikkelig, men det er ikkenoe å klage på iaffal. :smile: Kanskje prisen? :wink:

Harddisker: Heelt stillegående. :smile: De funker som de skal. Bare synd at Win ikke finner noen disker når jeg RAID'er dem. :sad:

Skjermkort: Her er jeg meget misfornøyd: Dette kortet er meget lite overklokkingsvillig. Det varierer litt, men nå kjører jeg det på 290/594, så får vi se hvordan det går... Det var en periode jeg omtrent ikke kunne klokke det uten å få bugs. Ganske så skuffende, ettersom dette jo burde kunne kjøres på 650 MHz Minnehastighet.

CDRW: Upåklagelig! :smile: Fatter ikke at denne kan gå for 500,- Stillegående, rask, og ennå har jeg ikke feilbrent. :grin:

DVD: Upåklagelig den og. :smile:

Lydkort: Veldig kjekt lydkort, men det mangler gameport, selv om det ikke er noe stort problem. Et større problem - om ikke stort - er at jeg kjører et TV-kort, som må koples til lydkortet. Medfølgende kabel er meget kort (antakeligvis egnet for PCI-kort), så lydboksen min må stå nesten bak PCen. :sad:

Floppy: Mistenker at denne er defekt, ettersom lyset lyser konstant, og den ikke finner noen disketter når jeg putter en i.

Kommer tilbake med benchmarks senere i kveld. :smile:

Edit: Bad tags. Delte ti vifter på to. :smile:

I need help! :mad:

Vil du være kul? Join oss på #hw.no@undernet - ingen supportkanal. :grin:

Fanta er bedre enn cola.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: sosohal på 2002-09-04 17:14 ]</font>

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: sosohal på 2002-09-04 22:25 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: sosohal på 2002-09-04 22:56 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-04 17:12, sosohal skrev:

Floppy: Mistenker at denne er defekt, ettersom lyset lyser konstant, og den ikke finner noen disketter når jeg putter en i.

Dette er et typisk tegn på at du har satt floppykabelen feil vei.

[ Denne Melding var redigert av: dnort på 2002-09-04 17:29 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Prøv å snu floppykabelen. Altså, bare ta den ut av stasjonen, vri kabelen 180 grader, og putt den inn igjen. Ikke ta ut enden fra HK'et. Har gjort denne feilen selv, og da var det dette som var feil, men stasjonen kan seffern være defekt.

Lenke til kommentar

Quote:

Kabinett: Lian Li PC65USB

La oss starte med kabinettet: Egentlig hadde jeg sett meg ut et Lian Li, men da jeg så disse smekre Lepont-kabinettene hos Microplex, dristet jeg meg til å slå til. :smile:

Hvilket kabinett har du egentlig kjøpt? :roll: Regner med at det er et fra Lepont.. Fin PC forresten, men kanskje ikke så overklokkingsvennlig.. :/

Lenke til kommentar

tunefish: Vel, jeg måtte jo skryte litt, men jeg posta faktisk denne fordi jeg vet jeg har "interessante" deler. Vet det er en del som lurer på om pc1066 er verdt pengene, om Lepont-kabinettet er bedre enn Lian Li og slikt.

Hovedkortet funker fint det. :smile: Har alt man kunne ønske - foruten en ting: Høy FSB-økning, når bare 156, ellers kan ikke vcore økes lenger enn til 1.7V med 0.25 i økning. Dette er vel svakhetene. Er vel verdt å nevne at dette kortet er brukt i verdensrekorden i 3DMark? :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-04 23:35, iron_knuckle skrev:

Slot inn dvd. Jeg hater det Jeg hater det Jeg hater det Jeg hater det. Husker den gangen cd'n min ikke ville komme ut av den. :sad:

52X CD-ROM m/skuff, jeg hater det, jeg hater det!

Jeg husker den gangen PCen min var 4 timer gammel og CD-plata letta inne i spilleren og kilte seg fast mellom skuffen og kabinettet!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...