Gå til innhold

hjelp til valg av skjermkort

BjarteS

Anbefalte innlegg

jeg har planer om å kjøpe meg nytt skjermkort og lurer på hva jeg skal kjøpe...

noen som har tips til hva jeg bør kjøpe som er bra AGP skjermkort til mellom 800-1500 kr.

komponenter jeg har:

MSI 865PE NEO2-V, I865PE, Socket-478,ATX SATA, LAN, Dual-DDR, Lyd, AGP8X

Intel Celeron 2,4

80 GB WD 7200 rpm

ikkje mobba meg for prosessoren min :blush: er IKKJE stolt av ann...

tips til hva jeg skal kjøpe??

kan gått legge inn linker til sider dere anbefaler å kjøpe...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har en del peiling på data, bør du definitivt gå for Amd opteron. En opteron 146 koster ca 1200-1700, og kan overklokke til fx55/fx57 ganske greit. Men da må man ha litt flaks med steppinga. Når det gjelder agp skjermkort så vil jeg anbefale et brukt, de kan du finne overalt nesten. Har du flaks kan du få et x800xt til 1500 kr. Ingen vits å kjøpe et nytt agp kort for tida.

Edit: Ops, så ikke at du hadde s478. P4 er vel det beste du kan skaffe til s478. En 3.2 ghz prescott vil nok gjøre susen hvis du klokker den litt. Du kan også prøve å finne northwood, men de er litt dyrere.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Leadtek 6600GT kortet man får kjøpt hos Elkjøp er et bra alternativ. Har dette selv og det er støysvakt og yter passe bra til den prisen.

Uansett faller min anbefaling på dette, eller et annet 6600GT kort i den prisklassen.

ATI X800GT skal også være et bra kort som skal ligge i samme prisklasse, men vet ikke om det finnes som AGP.. Har heller ikke erfaring med det kortet, men det har kanskje noen andre her på forumet..

Lenke til kommentar
Ingen vits å kjøpe et nytt agp kort for tida.

5296150[/snapback]

Vel...

Bedre med et nytt med garanti enn å ende opp med et som kan ha vært overklokket og behandlet av folk uten peiling på data..

Brukt er ikke et alternativ for meg ihvertfall..

5296175[/snapback]

Du har et lite poeng der, men for meg så er 1595 + frakt for mye for et 6600gt/6800. Et brukt kort kan være bra, og de fleste selger med kvittering, dvs garanti på kortet. Har kjøpt par brukte kort, aldri opplevd doa, eller tekniske feil. Til trådstarter: Hva du vil ha? Mest kort for penga, eller nytt og dyrt.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...