JimDandy Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Hei. Vi er tre som skal dele adsl 2mb linje mellom oss. Hvilken switch er å anbefale? Noen som har denne: SMC Switch EZ 10/100 5porter Fast Ether Nettverk 10Base-T/100Base-TX RJ-45? Den så veldig rimelig ut (hos http://www.komplett.no), men vi lurer på om det vil si at det er noe kræpp. Uansett, kan vi koble Netopia-routeren direkte til switchen da, og få like hastigheter på alle pcene? Eller er man nødt til å la adsl gå gjennom en "server" som så er koblet til switchen? Setter stor pris på tilbakemelding @:)K Lenke til kommentar
goose Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 denne switchen er meget bra. Har 4 sånne og dem har fungert perfekt! Desuten så har jeg solgt ca 150 sånne og fikk kun 2 i retur hvor begge ble tatt av lynet.. Denne SMC switchen er rimelig og medet bra, ambefaller på det sterkeste! Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Quote: Den 2002-09-04 17:03, JimDandy skrev:Hei. Vi er tre som skal dele adsl 2mb linje mellom oss. Hvilken switch er å anbefale? Noen som har denne: SMC Switch EZ 10/100 5porter Fast Ether Nettverk 10Base-T/100Base-TX RJ-45? Den så veldig rimelig ut (hos http://www.komplett.no), men vi lurer på om det vil si at det er noe kræpp.Uansett, kan vi koble Netopia-routeren direkte til switchen da, og få like hastigheter på alle pcene? Eller er man nødt til å la adsl gå gjennom en "server" som så er koblet til switchen?Setter stor pris på tilbakemelding @:)K Vil bare få si at vi har hatt 2-3 smc switcher her på jobben og alle har problemet at de regelrett krasjer ved stor belastning (flere samtidige filkopieringer f.eks) så jeg kommer aldri til å kjøpe en smc switch igjen... Et annet alternativ ved slik deling, som er litt dyrere, men enklere, er trådløst nettverk... prisene har falt VELDIG mye siste tiden... 3Com har en sak til såvidt over 2k... + at en må ha kort til pc'ene... ikke sikker på hva de koster, men de også har falt mye i pris... Er litt kjekt å slippe kabeltrekking... Se test på: http://www.barbara.no/tester/wlan/gateway/index.html [ Denne Melding var redigert av: _diablito_ på 2002-09-04 17:30 ] Lenke til kommentar
chma Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 hvis du kjøper 3com vil det fungere uansett hva, de har trolig litt mer kvalitet på sine produkter. Har selv en 3com officeconnect 8 dual spedd med to maskiner på kabel i denne og 3com sin billig modell av access point funker som bare det, en bruker konstant internet, og det funker helt fint å kopiere store datamengder i hutt og pine. mvh Christian Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Quote: Vil bare få si at vi har hatt 2-3 smc switcher her på jobben og alle har problemet at de regelrett krasjer ved stor belastning (flere samtidige filkopieringer f.eks) så jeg kommer aldri til å kjøpe en smc switch igjen...Et annet alternativ ved slik deling, som er litt dyrere, men enklere, er trådløst nettverk... prisene har falt VELDIG mye siste tiden... 3Com har en sak til såvidt over 2k... + at en må ha kort til pc'ene... ikke sikker på hva de koster, men de også har falt mye i pris... Er litt kjekt å slippe kabeltrekking...Se test på:http://www.barbara.no/tester/wlan/gateway/index.html Min SMC switch fungerer utmerket, men jeg har ikke hatt noen særlig load på den heller. Et par ting om 802.11b nett: 1. det er treeeeegt (teoretisk max båndbredde på 11mbit/s, praksis ligger fort ned mot halvparten) sammenlignedt med 100base-TX så er dette 1/20 del :/ 2. det er som kjent usikkert, og folk utenfor kan lett komme og koble seg på nettverket ditt. Diverse krypteringsmekanismer er knekt, skal dette gjøres sikkert bør du ha litt peil på hva du driver med. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Noen svar til ymse spørsmål: Nei, det er ikke bare å koble en switch til Netopia routern, og så har dere delt båndbredden. Den av dere som bruker mest i utgangspunktet, vil "kvele" den andre, da etablerte connections proioriteres. Ja, du kan nok trygt kjøpe SMC. Den som posta her og fortalte om switcher som kræsjer "under load", leste nok ikke introen. Det skal stå to maskiner på switchen, samt en delt ADSL linje på > 2Mbit. Dette kan ikke bli den store svettetesten for en switch. -KJ Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 ØØhhh.. SMC har aldri vært bøggete hos meg iallfall.. har hatt en del 16 og 24-portere som aldri svikter. Har stått som hovedswitch i stort nettverk mm (350 PC-er totalt). Har selv en Cisco catalyst 2912XL-EM .. denne er RÅ! hehe.. men dessverre veldig dyr.. masse funksjoner.. :smile: SMC sine switcher er bra! veldig lite retur.. tror det var to stk returer av over 2000 solgte leverandøren min sa.. når man ser bort ifra lynskader.. jau... Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Jeg holder meg til mine kjære Cisco 2950 switcher jeg... Lenke til kommentar
jevel Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Hallo?? Greitt at dere liker å flashe med hardwaren deres, men prøv i det minste å holde _litt_ fokus på temaet? Hvis dere på død og liv må fortelle vereden om de überleete switchene deres til tusenvis av kroner, så kan dere jo starte en ny tråd? Skal du ha en OK billig switch så bruker jeg HP ProCurve 8 port switch som kostet ca. 1.000,- Finner du en slik er det ett veldig godt kjøp! -KJ Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Kjøp den billigste switchen du finner, alle billigswitcher er så og si like. Det er som diskettstasjoner, alle er like og går noe feil er det på grunn av at du har fått defekt fra forhandler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå