jihn Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Hei, tenkte å ta meg en julevask i pc'n. Lurte litt på hva jeg skal gjøre, for det er endel støv på f.eks grafikkkortet, ikke baller av støv men det er litt fordi jeg desverre bor i et gammelt hus alene, ellers kunne jeg jo bare spurt min mor om å ta en skrubb Men som sagt det er et tynt lag med støv, både på prosessor vifta og skjermkortet, har hatt støvsugeren inni, selvfølgelig på lav kraft og sikker på at jeg ikke kom borti noe. (der forsvant hybel kaninene) Men det støvet som ligger igjen nå skulle vel ikke ha noe å bety, eller hvordan blir jeg kvitt det i tilfellet? Joda, masse skrivefeil sikkert, men norsk har desverre aldri vært mitt fag :/ Takker for svar. jihn Lenke til kommentar
KongeFisk Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Trykkluft på boks Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Jeg bruker trykkluft på boks fra biltema. Fås sikkert kjøpt andre steder også. Blir mye støv i luften, så jeg tar maskinen ut i garasjen før jeg blåser den ren. Støvsuger kan være skummelt på grunn av statisk elektrisitet. Du kan få utladninger mellom støvsuger røret og komponentene. Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Du kan jo også kjøpe "støvsuge-kit" på biltema/clas ohlson. Følger med en gummislange og noen munnstykker. Lenke til kommentar
benlen Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Trykk luft og en støvsuger til å suge inn det som blåses opp. Lenke til kommentar
hakrist Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Alternativt så kan du bruke en liten pensel med myk bust og børste bort støvet. Hold støvsugeren inntill mens du gjør dette. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Alternativt så kan du bruke en liten pensel med myk bust og børste bort støvet. Hold støvsugeren inntill mens du gjør dette. 5296121[/snapback] Er litt skeptisk til det, da må du i det minste sørge for sikkelig "jording" av deg selv til PCen med en antistatisk armlenke koblet til PCen eller via en "antistat-matte". Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8I4zQlayY3 Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Les denne: http://overklokking.no/art.php?artikkelid=15362 Er en bra guide. Lenke til kommentar
fossie Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Jeg støvsugde cpu-kjøleribben med plastmunnstykke, og har nå en pc mindre. -ikke- kom borti kjøleribben selv om det står "inntil" på overklokking.no... (med mindre du leter etter grunn til å kjøpe ny pc da) Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Munnstykker av plast er vel heller værre enn stålrør når det kommer til statisk elektisitet. Det er vel luften og partiklene som beveger seg gjennom røret som gir den statiske ladningen. Men vil ikke det samme kunne skje med røret fra en boks med trykkluft ? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Kompressor eller trykkluft på boks. Sjekk på sportsbutikker eller chlas ohlson etter slike små ballkompressorer. Like greit å kjøpe det i første omgang som bokser til a 50 kroner stykk. Blir dyrt i lengden. Blåste gjennom min strømforsyning og det var en grå sky ut av boksen bak. Blåste innenfra og ut. pfoff og host host, men reint ble det! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Har lett etter en liten luftkompressor som kan kobles på strømnettet, men de hadde ikke på clas der jeg bor. Vet noen om Biltema, Arngren e.l. har noe slikt? Støvsuging er skummelt, og ikke å anbefale... Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Ta med pc'n på en liten kjøretur til bensinstasjonen, bruk trykkluften fra dekktrykksmålern og blås ut støvet. Kan jo sjekke lufttrykket på dekkene dine samtidig som du er der ;p Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 En smule upraktisk kanskje? Liker ikke tanken på å dra med meg cmstacker'n min på ca. ett tonn, særlig fordi jeg ikke har bil Lenke til kommentar
jihn Skrevet 16. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2005 Ser ut som det blit en tur ut på Biltema eller clas en av de neste dagene da Takker for tipsene og hjelpen, så satser vi på at pc'n fortsatt går søndag kveld Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 (endret) Ser ut som biltema har mange varianter. Her er en feks. http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=76454 119 spenn Den over er bare på 12 volt. Her er en for 230 http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=76448 litt dyrere, men billig nok til å hanve i "kjekt å ha" kategorien Endret 16. desember 2005 av Stonescream Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 (endret) Like greit å kjøpe kompressor i stedet for trykkluft på boks. Blir jo ganske dyrt etter hvert. Hvis du ikke har renset cpuvifta/skjemkortet så kan det være greit å smøre på et lag med kjølepasta i samma slengen Endret 16. desember 2005 av Zuluzion Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Du sparer rimelig fort inn en sånn kompressor ja, selv til 400 spenn. Bruker jo en boks på en rengjøring... Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Er vel ikke helt det store å bruke kompressor siden det ikke alltid er ren luft som kommer utav den. Kan komme alt fra pittesmå jernspon til olje utav munnstykket så vil heller anbefale trykkluft på boks Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Det er vel ikke noe problem så lenge kompressoren ikke har vært brukt til noe annet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå