Beo Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Har behov for en router som kan strupe ned hastigheten til klientene, er det noen router som har denne funksjonen? Hva heter denne funksjonen evt på engelsk? Lenke til kommentar
Beo Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 ingen som vet hvor jeg skal søk etter sånt ?? Lenke til kommentar
Harryhoover Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Hei Det finnes mange routere med "hastighetsbegrensning" som du kaller det. Dette kalles QoS, eller Båndbreddekontroll. Eksempler på Modem/router med QoS : Billion 7202G Wireless ADSL/2+ Router m/ WPA, QoS, 4P switch, 54 Mbps 802.11g eller Billion Wireless VPN ADSL Modem/Router 54 Mbps 802.11g,WPA,2 VPN-tunneler,QoS Eksempler på Router med QoS : Linksys Wireless-G Broadband Router 54 Mbps 802.11g SpeedBooster,WPA,QoS,4P sw Disse tre har jeg god erfaring med, det finnes flere alternativer men disse har jeg ikke testet selv. Lenke til kommentar
knut Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Det finnes også routere som setter maks hastighet pr klient. F.eks. kan SMC BR24Q dette: https://prisguiden.no/fritekst_sok....emin=&pricemax= Du kan sette hastigheten både på nedlasting og opplasting pr IP-adresse, i tillegg kan du sette prioritet med tanke på trafikken. Lenke til kommentar
Uberbox Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Denne 5296753[/snapback] Hehe ... utdrag fra produktbeskrivelsen ... Styring av båndbreddenEn populær funksjon i denne ruteren er muligheten for å kontrollere hastigheten for hver port i switchen, samt gi en garantert hastighet på bestemte porter. Eksempelvis kan du gi barna 250Kbps og deg selv 750Kbps av en 1Mbps linje. Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Brannmur med NAT, SPI, DoS, Content Filter og Email Alert DOS!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå