Gå til innhold

Raskt+godt: Ricoh Caplio R2 eller Fuji F10?

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger et kamera som er kjapt, ikke over 2600,- og tar skarpe bilder (helst uten krav til bildebehandling på data). Ricoh Caplio R2 klarer jeg ikke å bli helt klok på; noen roser den opp i skyene mens andre er veldig skuffet over kvaliteten. Er tingen at den bare er vanskelig å bruke, og at folk med liten erfaring (som meg) lettere blir skuffet over bildekvaliteten inntil en lærer seg teknikken?

Alternativet ser ut til å være Fuji F10, som også er raskt. På hvilken måte merkes bedre bildekvalitet på dette kameraet? Er det mye merkbart i f.eks et middels opplyst rom om kvelden, eller bare når blitsen nærmest er eneste lyskilde?

På forhånd tusen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fuji a350 kan nok neppe måle seg med F10. For det første har det bare 4 mp og for det andre er F10 ekstremt god ved høye iso-verdier. Kameraet(f10) har vunnet en høythengende pris. Svakheten jeg ser ved kameraet er zoomområde og lysstyrke ved tele......

R2 tror jeg bare det er akam som har roset opp i skyende når det gjelder virkelige tester. De fleste andre tester jeg har sett trekker ned på bildekval. Hvor dårlig den er aner jeg ikke, men sitter absolutt med inntrykket at den har sine mangler.

Ellers finnes det jo mange andre bra kameraer. Hva er du på jakt etter....hvike behov?

Mvh Asle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...