Abruzzi Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Hei! Jeg skulle gjerne sett noen av de filmene jeg har lagt over på datan på min TV uten å måtte brenne de. Jeg har et skjermkort som heter Radeon X850 Series. Hvordan det ser ut bak kan dere se på bildet under: Jeg har en vanlig/gammel samsung TV som har scart inngang og antenne inngang så jeg vet ikke om jeg kan koble fra data`n til den, men har en dvd spiller med flere innganger som du kan se under: Nå lurer jeg på hvordan jeg kobler til tv`en og hvilke kabler jeg trenger og hvor jeg får kjøpt dem(gjerne link til nettbutikk). Håper det er noen som kan hjelpe meg, Tusen takk. Lenke til kommentar
pekka Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Hei, Jeg bruker bare en kabel med s-video på den ene enden og scart på den andre. Det funker helt fint. Kjøpte kabelen på datakjeden. Har dessverre ikke link til produktet siden jeg kjøpte den i butikken. Lykke til. Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 Søkte på s-video her: http://www.datakjeden.no/default.asp?bID=2 Er det noen av de kablene der? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 (endret) Anbefaler deg å lese denne.... Selv om den egentlig handler om sort/hvitt problemer så finner man infoen man trenger der.. Edit: PS: "inngangene" som du kaller det på dvd-spilleren er utganger, kan ikke bruke som et mellompunkt. Endret 15. desember 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Jepp, skulle tro du finner det du trenger på Datakjeden. Du trenger en kombinert s-videokabel og lyd som har en scart i andre enden. Med mindre du har egen s-videoinngang på tv'n. Et smart triks vil være å kjøpe en kabel med god lengde (selverfart). Jeg kjøpte selv en 10m lang kabel på Expert til ca. 500kr. Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Må ærlig talt si at jeg ikke helt forstår dette trikset ditt?!? Man kjøper da ikke en kabel som er lengre enn den strengt tatt trenger å være. Dette er tross alt analog teknologi. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Må ærlig talt si at jeg ikke helt forstår dette trikset ditt?!? Man kjøper da ikke en kabel som er lengre enn den strengt tatt trenger å være. Dette er tross alt analog teknologi. 5295652[/snapback] Vel, hvis man er full av penger trenger man kanskje ikke det. Bedre med litt for lang enn litt for kort. Det er i alle fall min mening Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 Ingen som har et bilde eller noe slikt av den kabelen jeg trenger`? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Bare for info: Det er IKKE garantert tven kan bruke s-video engang, så test f.eks dvd-spilleren med s-video kabel og en scart overgang før kjøp av masse kabler som kan være penger ut av vinduet.. Både s-video kabel og overgangen er noe mange har liggende rundt omkring så spør folk du kjenner.. Tror jeg har 3 av overgangene og 2 av kablene liggende i en skuff her selv :!: Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Dette er vel et VIVO-kort så vidt jeg kan se, så du trenger også den kabelen som skal følge med kortet, med kompositt og s-video ut og inn. Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 Nå falt jeg litt av. VIVO? Tror/håper jeg har den kabelen liggende her et sted da. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Ingen som har et bilde eller noe slikt av den kabelen jeg trenger`? 5295665[/snapback] Om du ser på linken jeg gav oppe så er det faktisk bilder der... Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 Hvilken av de er det? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Les artikkelen der så bør du forstå det.... Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 (endret) Den runde tilkoblina bakpaa kortet ditt er en video-inn/video-ut plugg. Den er ikke en S-Video plugg. Derfor maa du finne kabel overgangen som fulgte med kortet. Den ser vel omtrent ut som denne saken her: http://www.svideo.com/6110018100.html eller den i hoyre hjoernet paa denne http://www.ixbt.com/video2/images/his-3/hi...xt-complect.jpg med to sorte og to gule kontakter. ... saavidt jeg kan skjoenne. [retta svhs != svideo :-) takk kpolberg] Endret 15. desember 2005 av Flippo Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Den runde tilkoblina bakpaa kortet ditt er en video-inn/video-ut plugg. Den er ikke en SVHS plugg. Derfor maa du finne kabel overgangen som fulgte med kortet. Den ser vel omtrent ut som denne saken her:http://www.svideo.com/6110018100.html eller den i hoyre hjoernet paa denne http://www.ixbt.com/video2/images/his-3/hi...xt-complect.jpg med to sorte og to gule kontakter. ... saavidt jeg kan skjoenne. 5295735[/snapback] Regner med du mente S-Video? Uansett, til trådstarter, hvis du går til nærmeste clasohlson/biltema butikk vil du garantert få hjelp av betjeningen til å finne det du trenger. Lenke til kommentar
ohb Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Bare en liten kommentar til bildet av DVD-spilleren din: Jeg ser kun bilde av utganger, ikke innganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå