D@T@ M@N Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Har creative SB 4.1 live og vil ha et nytt jeg spiller mest hva foreslå dere: creative SB 5.1 creative SB Audigy player(sikkert skriveleif) eller noen andre... Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Tja, kommer vel litt an på hva det skal brukes til. Har sjøl snust litt på Audigy Platinum ex, men på grunn av budsjett har jeg utsatt dette litt (student og greier). :smile: Har SBLive 5.1 platinum for øyeblikket, og har brukt det til innspilling av musikk, dog ikke på profesjonelt nivå. Lyden var helt grei til dette, men etter bytte til WinXP har det ikke funka helt bra. Regner med at dette fikses med andre drivere (har prøvd Creative sine, men tror noen uoffisielle funker bedre, har sett noen linker her). Får ikke prøvd ut dette før jeg får internettoppkoblinga på hybeln i gang (NGT Delta til 498 pr mnd, skryte skryte). Funker ikke det, så bruker jeg bursdagsgavepenga mine til et Audigy Plat Ex, pga av at dette virker som et godt all-round kort. Skulle jeg brukt PCen kun til musikk, hadde det blitt Midiman Audiophile eller Terratec 6fire. Men nå har det seg sånn at jeg spiller en del også, og litt mp3s må man jo også ha, spesielt hvis man ikke har tatt med stereoanlegget sitt på hybeln. Ser også en del DVD. Konklusjon: definer dine behov, ditt budsjett, og velg lydkort ut fra dette. Det ligger en drøss tråder med anbefalinger om lydkort her på forumet. Kan være lurt å kikke gjennom disse. Lenke til kommentar
saxman3001 Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Terratec DMX 6Fire har faktisk gjort d bedre enn SB i de fleste tester. Prisen er dessuten mye hyggeligere. Bruker det selv til både spill og avansert musikkproduksjon. Meeeget fornøyd! Lenke til kommentar
D@T@ M@N Skrevet 6. september 2002 Forfatter Del Skrevet 6. september 2002 takk.... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Quote: D@T@ M@N skrev (2002-09-04 16:11):Har creative SB 4.1 live og vil ha et nytt jeg spiller mest hva foreslå dere:creative SB 5.1creative SB Audigy player(sikkert skriveleif)eller noen andre... Audigy player, Har det selv og er meget fornøyd med det kortet. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 audigy er det beste jeg har! fjernkontrollen funker gull!! bare slafen i sofaen og høre på mp3. sette på divxen og slikt!! Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Får ikke SBlive kortet mitt til å funke skikkelig i WinXP. Derfor går jeg nok likevel til innkjøp av lydkort. Etter mye om og men har jeg konkludert med at 6fire må være det beste ift mine behov. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Quote: Jvla Halvsame skrev (2002-10-10 15:12):Får ikke SBlive kortet mitt til å funke skikkelig i WinXP. Derfor går jeg nok likevel til innkjøp av lydkort. Etter mye om og men har jeg konkludert med at 6fire må være det beste ift mine behov. Hva mener du med skikkelig, Hva er det som ikke funker. :???: Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Har startet ny post om problemet. Siden jeg ikke har snøring på hvordan man linker på forumet, kan jeg desverre ikke linke til den. edit Ok, har nå satt inn link. /edit <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Jvla Halvsame på 2002-10-11 11:36 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Jvla Halvsame på 2002-10-11 11:37 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå