Gå til innhold

Ridge Racer 6 - XBOX 360 (confirmed funker på pal)


EssspeN

Anbefalte innlegg

Dere får fortelle utviklerne som lager bilspillene sine 60fps at de bare kaster bort tiden sin. Kanskje vi kan endelig få Gran Turismo spillene tilbake til 30fps som i Playstation 1 dagene.

 

Samme med Toca, Colin McRae, WRC, Rallisport Challenge, Sega GT, Moto GP, Burnout, Ridger Racer, osv. De må bare være dumme som lager spillene sine 60fps.

 

60fps har ingenting med PC å gjøre.

5298837[/snapback]

 

Tror jeg skal skaffe meg begge spillene (RR6 og PGR3) og så får jeg se om det er en enorm forskjell. Er kanskje ikke så bortskjemt da jeg spiller mest WoW og der har jeg mellom 7 og 80 fps :p (hopper veldig mye opp og ned hehe). Så lenge et spill går i 30 fps konstant (og aldri over eller under) tror jeg at jeg blir fornøyd. PGR3 slik de fikk tid til å optimalisere det gikk vel i 40-50fps, men tearing på en konsoll går jo ikke ann heh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg orker ikke Ridge Racer. Spilte RR6 litt på Zero Hour. Ridge Racer har jo egentlig ingenting med bilspill å gjøre. Det kunne like gjerne vært romskip eller flygende tepper man styrte, det er bare modellene som "tilfeldigvis" ser ut som biler. Ikke at det trenger være negativt i seg selv, men det har null med bilkjøring å gjøre i alle fall.

 

Det det i grunn minner meg mest om er å kjøre bilbane. Bilene sitter som låst fast til et spor, mellom forhjulene, og du skrenser gjennom svingene i samme spor rimelig uavhengig av hva du gjør. Kan sikkert være underholdende, men vel, ikke noe for meg. Da er skikkelig bilbane artigere. ;)

Lenke til kommentar
Dere får fortelle utviklerne som lager bilspillene sine 60fps at de bare kaster bort tiden sin. Kanskje vi kan endelig få Gran Turismo spillene tilbake til 30fps som i Playstation 1 dagene.

 

Samme med Toca, Colin McRae, WRC, Rallisport Challenge, Sega GT, Moto GP, Burnout, Ridger Racer, osv. De må bare være dumme som lager spillene sine 60fps.

 

60fps har ingenting med PC å gjøre.

5298837[/snapback]

Gi opp.

 

Du er den eneste som er misfornøyd og du har ikke en gang spillet, eller konsollen.

5298855[/snapback]

Stemmer. Så jeg lurer egentlig på en liten ting. HVA I HELVETE GJØR DU HER EGENTLIG??

 

Jeg har PGR og er storfornøyd. Går aldri under 30fps og har fin flyt. Farstfølelse og alt.

 

Selvsagt har du en litt bedre følelse med 60fps. Det sier seg selv. Men det er ikke så enormt viktig som noen her på forumet legger det opp til. Det er langt mer avstøtende ting med 360en som dere burde pirke i.

 

Og gran Turismo på Ps1 var konge. Synes fartsfølelsen var grei.

 

At du i det hele tatt kan se pal filmer med 25fps er utenfor min fatteevne. Du må være han som alltid skråler ut til kinolerettet før du stormer illsint ut av salen og sier at dette er bortkastet og alt for mye "lag"

 

Ha en fin dag :tease:

Lenke til kommentar
Tror det blir PGR3 hos meg. Men det er ikke umulig at det kan blir RR6. Tror ikke 30 elle 60 har så mye å si på et bilspill. Noe annen hvis det er Halo. Halo kjører jo på 30, Halo 2 er jeg litt usikker på.

 

Man hva fikk RR6 av GameSpot? Sitter på dial-up og tar evigheter å loade GameSpot.com.

5298969[/snapback]

 

fikk 8.1

Lenke til kommentar

At du i det hele tatt kan se pal filmer med 25fps er utenfor min fatteevne. Du må være han som alltid skråler ut til kinolerettet før du stormer illsint ut av salen og sier at dette er bortkastet og alt for mye "lag"

 

Ha en fin dag :tease:

5298919[/snapback]

 

 

Bare sånn at det er sagt... Film != Spill... Film har absolutt ingenting med spill å gjøre når det kommer til fps, da film tar i bruk masse virkemidler slik at det skal se ut som det er mer bevegelse enn det er. Hvis du tar en film på pause (nesten hvor som helst) så ser det bare ut som en mengde grøt hvis det er bare litt bevegelse, dette er ikke tilfellet i spill da hvert bilde er helt klart. Spill kan sammenlignes med en mengde fotografier etter hverandre, det er ikke film.

Lenke til kommentar

At du i det hele tatt kan se pal filmer med 25fps er utenfor min fatteevne. Du må være han som alltid skråler ut til kinolerettet før du stormer illsint ut av salen og sier at dette er bortkastet og alt for mye "lag"

 

Ha en fin dag :tease:

5298919[/snapback]

 

 

Bare sånn at det er sagt... Film != Spill... Film har absolutt ingenting med spill å gjøre når det kommer til fps, da film tar i bruk masse virkemidler slik at det skal se ut som det er mer bevegelse enn det er. Hvis du tar en film på pause (nesten hvor som helst) så ser det bare ut som en mengde grøt hvis det er bare litt bevegelse, dette er ikke tilfellet i spill da hvert bilde er helt klart. Spill kan sammenlignes med en mengde fotografier etter hverandre, det er ikke film.

5299129[/snapback]

:!:

 

Vel viss man ser på optikken til både film og foto så består det av samme grunnelementer. En film bygges som sagt opp av mange fotografier etterhverandre. Med mindre det har kommet noe veldig nytt som ikke gjør det (3D kanskje) Viss vi tar et lite tilbakeblikk på filmhistorien så ble de første filmene laget av mange fotokameraer satt etterhverandre for å ta bilde etter bilde. Det er samme grunnprinsippet som sitter i dagens HD kamerar.

 

All råopptak er individuelle bilder som er satt sammen. Effekter og slik blir lagt på etterpå for effektens skyld og ikke for å "skjule" frameraten.

 

Og for å underbegrunne dine utsagn enda mer så kan jeg si at PGR også er proppet med effecter. Noe som kanskje er der for å "skjule" frameraten. Gjør god jobb. Jeg legger ikke merke til det.

 

Og viss du stopper en DVD film så er det ikke bare grøt. Derimot er hjemmevideo (DV) bygget på samme prinsipp som interlace (heter det kanskje) altså med halve bilde om gangen.

Lenke til kommentar

Hvis du stopper en DVD-film med kamerabevegelse er det bare grøt jo... prøv selv. De første ble laget med å sette helt vanlige bilder etterhverandre men her var frameraten 10 eller noe.

 

Motionblur og colorbleed er det som gjør at en film ser noenlunde bra ut og at det ser ut som naturlig bevegelse. Bildene flyter i hverandre og det er uklart hvis det er bevegelse i bildet.

 

edit:

 

Det med individuelle bilder etter hverandre var nok dårlig ordvalg fra min side. Det jeg mente er at det nesten ingen av bildene er krystallklare når det kommer til video, det er ikke nok fps for det ("lukkerhastighet" gjør vel at det blir uklart). Så disse effektene legges ikke på i etterkant og det _er_ de effektene som gjør at 25fps oppleves som flytende. 25 fps på et spill er _ikke_ flytende.

 

edit2:

 

Skrev en del tull, men fant noe bra på et forum:

 

Number one, frame rate. More importantly, the effect that frame rate has on shutter speed. In a film camera the shutter is a blade that flashes in front of the film as each frame is exposed. When it goes in front of the frame, the camera advances the reel to the next frame. The shutter moves away, light comes in and exposes the film, and the shutter closes again. This is repeated 24 times per second in a standard film camera.

 

The amount of time the shutter spends open defines how much of a slice of that second gets imprinted on the film. The longer it's open, the more motion occurs within that frame and the more the image "smears" around the moving elements. This is what creates motion blur.

 

Because of persistence of vision, human sight views the world with motion blur. Though 24 frames per second (fps, or 24p when we're talking digital) was decided upon for economic more than aesthetic reasons, it turns out that a shutter that is open for half the length of a frame, or 1/48th of a second, introduces just enough motion smearing into the frame to be pleasing to the eye and look, essentially, like what the eye sees naturally. Persistence of vision blends them together and creates the illusion of smooth and continuous motion.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Hvis du stopper en DVD-film med kamerabevegelse er det bare grøt jo... prøv selv. De første ble laget med å sette helt vanlige bilder etterhverandre men her var frameraten 10 eller noe.

 

Motionblur og colorbleed er det som gjør at en film ser noenlunde bra ut og at det ser ut som naturlig bevegelse. Bildene flyter i hverandre og det er uklart hvis det er bevegelse i bildet.

 

edit:

 

Det med individuelle bilder etter hverandre var nok dårlig ordvalg fra min side. Det jeg mente er at det nesten ingen av bildene er krystallklare når det kommer til video, det er ikke nok fps for det ("lukkerhastighet" gjør vel at det blir uklart). Så disse effektene legges ikke på i etterkant og det _er_ de effektene som gjør at 25fps oppleves som flytende. 25 fps på et spill er _ikke_ flytende.

 

edit2:

 

Skrev en del tull, men fant noe bra på et forum:

 

Number one, frame rate. More importantly, the effect that frame rate has on shutter speed. In a film camera the shutter is a blade that flashes in front of the film as each frame is exposed. When it goes in front of the frame, the camera advances the reel to the next frame. The shutter moves away, light comes in and exposes the film, and the shutter closes again. This is repeated 24 times per second in a standard film camera.

 

The amount of time the shutter spends open defines how much of a slice of that second gets imprinted on the film. The longer it's open, the more motion occurs within that frame and the more the image "smears" around the moving elements. This is what creates motion blur.

 

Because of persistence of vision, human sight views the world with motion blur. Though 24 frames per second (fps, or 24p when we're talking digital) was decided upon for economic more than aesthetic reasons, it turns out that a shutter that is open for half the length of a frame, or 1/48th of a second, introduces just enough motion smearing into the frame to be pleasing to the eye and look, essentially, like what the eye sees naturally. Persistence of vision blends them together and creates the illusion of smooth and continuous motion.

5299284[/snapback]

Vel det du postet fra et annet forum forklarte en del ja. :hmm:

 

Da tok jeg vel kanskje feil..... :dontgetit:

 

Uansett så virker PGR flytende uansett hva du seier om 30 og 60 fps.... :tease:

Lenke til kommentar
Fikk dette spillet i dag fra videogamplus.ca

 

Det var utrolig kult og funket fint i PAL maskin. Også LIVE.

Har spilt med andre nordmenn i dag.

 

However, du må slå av nettverket til PC når du spiller LIVE siden spillet har en bugs at det hakker noe sinnsykt hvis du ikke gjør det. (altså, hvis du har koblet xbox360 opp mot pc som du streamer musikk fra ned til 360)

 

Hvis flere nordmenn får spillet er nicket mitt EsspeN

 

Nå er jeg også en lykkelig xbox360 eier.

 

Grafikken er helt enorm, og dette er kuleste spillet på xbox360 jeg eier hittil :)

 

Tenkte bare å lage denne posten siden det var mange her som lurte på om det faktisk funka på LIVE i PAL LAND på en PAL xbox360.

5295039[/snapback]

 

 

Noen som vet når dette spillet kommer i pal versjon?Noen butikker i Norge som selger ntsc versjonen?

EssPen,har du spilt PGR også?Spillet er bra men grafikken og frameraten impnerte meg ikke........har kun vanlig tv med component inngang da :(

Lenke til kommentar
Noen som vet når dette spillet kommer i pal versjon?Noen butikker i Norge som selger ntsc versjonen?

EssPen,har du spilt PGR også?Spillet er bra men grafikken og frameraten impnerte meg ikke........har kun vanlig tv med component inngang da  :(

5304743[/snapback]

Mener du Kompositt?

I Component ser spillet absolut fantastisk ut

Lenke til kommentar
Noen som vet når dette spillet kommer i pal versjon?Noen butikker i Norge som selger ntsc versjonen?

EssPen,har du spilt PGR også?Spillet er bra men grafikken og frameraten impnerte meg ikke........har kun vanlig tv med component inngang da  :(

5304743[/snapback]

Mener du Kompositt?

I Component ser spillet absolut fantastisk ut

5305066[/snapback]

 

 

mener komponent ja,komposit er den dårligste tilkoblingen.........

I forhold til COD2 så synes jeg PGR skuffa.....grafikkmessig.

Endret av dudley.no
Lenke til kommentar
Noen som vet når dette spillet kommer i pal versjon?Noen butikker i Norge som selger ntsc versjonen?

EssPen,har du spilt PGR også?Spillet er bra men grafikken og frameraten impnerte meg ikke........har kun vanlig tv med component inngang da  :(

5304743[/snapback]

Mener du Kompositt?

I Component ser spillet absolut fantastisk ut

5305066[/snapback]

 

 

mener komponent ja,komposit er den dårligste tilkoblingen.........

I forhold til COD2 så synes jeg PGR skuffa.....grafikkmessig.

5305110[/snapback]

okei. Hver sin smak, personlig så ble jeg ganske skuffet over COD2.

 

PGR3 er et spill man egentlig ikke legger merke til grafikken før man stopper opp, eller man ser replayene. Detaljer pleier å forsvinne i over 200 km/t :p

Lenke til kommentar
Noen som vet når dette spillet kommer i pal versjon?Noen butikker i Norge som selger ntsc versjonen?

EssPen,har du spilt PGR også?Spillet er bra men grafikken og frameraten impnerte meg ikke........har kun vanlig tv med component inngang da  :(

5304743[/snapback]

Mener du Kompositt?

I Component ser spillet absolut fantastisk ut

5305066[/snapback]

 

 

mener komponent ja,komposit er den dårligste tilkoblingen.........

I forhold til COD2 så synes jeg PGR skuffa.....grafikkmessig.

5305110[/snapback]

okei. Hver sin smak, personlig så ble jeg ganske skuffet over COD2.

 

PGR3 er et spill man egentlig ikke legger merke til grafikken før man stopper opp, eller man ser replayene. Detaljer pleier å forsvinne i over 200 km/t :p

5305267[/snapback]

Detaljene kommer raskt tilbake når du treffer veggen i den samme farten :no:

 

Men den beste måten å se grafikken på (og imponere kammerater) er no å gå inn i photomode. Sett kamera på fri. Shutterspeed på null....og du har en ganske bra showcase..... :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg klager. Jeg hater 30fps i bilspill. Det dreper grafikken totalt i bevegelse. Og motion bluren de bruker i PGR3 hater jeg enda mer. Det hjelper ikke en dritt, bortsett fra å gjøre grafikken enda mer grøtete.

 

IKKE driv å unnskyld 30fps. 90% av alle seriøse utvilkere lager bilspillene sine 60fps. Det er en grunn til dette. Selv PGR3 folka sa de gikk for 60fps, men de rakk ikke å få det til.

 

Selfølgelig vil ikke folk flest klage over at det er 30fps, fordi de vet ikke hva framerates er. Men 60fps er ALLTID bedre. Udiskutabelt.

Putt inn RR6 etter å ha spilt PGR3 en stund. Forskjellen er som natt og dag.

5295571[/snapback]

 

litt enig i det han sier her

frames per second

forskjell på 30 og 60 i bilspill

 

30 fps og 60 fps er ganske likt helt til det kommer til hastigheten. ligge i 100 kmt ser ganske likt ut på 30 og 60 fps spill men når du kommer opp mot 300 kmt så holder ikke 30 fps fordi 30 bilder i sekundet er ikke nok til at du skal få den følelsen at du faktisk kjører i 300 kmt. det er her den store forskjellen ligger.

sånn jeg forstår det hvis jeg ikke er helt på jordet nå

Lenke til kommentar
Jeg klager. Jeg hater 30fps i bilspill. Det dreper grafikken totalt i bevegelse. Og motion bluren de bruker i PGR3 hater jeg enda mer. Det hjelper ikke en dritt, bortsett fra å gjøre grafikken enda mer grøtete.

 

IKKE driv å unnskyld 30fps. 90% av alle seriøse utvilkere lager bilspillene sine 60fps. Det er en grunn til dette. Selv PGR3 folka sa de gikk for 60fps, men de rakk ikke å få det til.

 

Selfølgelig vil ikke folk flest klage over at det er 30fps, fordi de vet ikke hva framerates er. Men 60fps er ALLTID bedre. Udiskutabelt.

Putt inn RR6 etter å ha spilt PGR3 en stund. Forskjellen er som natt og dag.

5295571[/snapback]

 

litt enig i det han sier her

frames per second

forskjell på 30 og 60 i bilspill

 

30 fps og 60 fps er ganske likt helt til det kommer til hastigheten. ligge i 100 kmt ser ganske likt ut på 30 og 60 fps spill men når du kommer opp mot 300 kmt så holder ikke 30 fps fordi 30 bilder i sekundet er ikke nok til at du skal få den følelsen at du faktisk kjører i 300 kmt. det er her den store forskjellen ligger.

sånn jeg forstår det hvis jeg ikke er helt på jordet nå

5306142[/snapback]

 

Nesten rikig. Fartsfølelsen er forsåvidt den samme, men 60fps gjør bevegelsene mye glattere, naturtro og ikke minst, grafikken blir mye tydeligere. Lettere å beregne svinger og slikt. Man får jo dobbelt så mye informasjon per sekund. Og ja, hjernen vår sier ikke nei takk til det. ;)

 

Så 60fps er særlig viktig ved spill med mye og rask bevegelse. Slåssespill og bilspill trenger det spesielt. Blant slåssespill f.eks tror jeg ikke det har vært et eneste 30fps spill siden Soul Blade på Playstation 1. Alt er 60fps. Selv Tekken 1 var 60fps.

Lenke til kommentar
Noen som vet når dette spillet kommer i pal versjon?Noen butikker i Norge som selger ntsc versjonen?

EssPen,har du spilt PGR også?Spillet er bra men grafikken og frameraten impnerte meg ikke........har kun vanlig tv med component inngang da  :(

5304743[/snapback]

Mener du Kompositt?

I Component ser spillet absolut fantastisk ut

5305066[/snapback]

 

 

mener komponent ja,komposit er den dårligste tilkoblingen.........

I forhold til COD2 så synes jeg PGR skuffa.....grafikkmessig.

5305110[/snapback]

okei. Hver sin smak, personlig så ble jeg ganske skuffet over COD2.

 

PGR3 er et spill man egentlig ikke legger merke til grafikken før man stopper opp, eller man ser replayene. Detaljer pleier å forsvinne i over 200 km/t :p

5305267[/snapback]

Detaljene kommer raskt tilbake når du treffer veggen i den samme farten :no:

 

Men den beste måten å se grafikken på (og imponere kammerater) er no å gå inn i photomode. Sett kamera på fri. Shutterspeed på null....og du har en ganske bra showcase..... :w00t:

5305839[/snapback]

 

Nettopp. Shutterspeed på null. Da tar man vekk motion bluret. Hadde man ikke hatt det ville detaljene vært langt mer synlig under spilling også. Bare å fly rundt i photomode så ser man det. Bare på asfalten ser man det tydelig.

 

Kan ikke skjønne hvorfor de ihvertfall ikke ga oss option til å skru det av.

Endret av Fedorov
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...