Gå til innhold

Ridge Racer 6 - XBOX 360 (confirmed funker på pal)


EssspeN

Anbefalte innlegg

Fikk dette spillet i dag fra videogamplus.ca

 

Det var utrolig kult og funket fint i PAL maskin. Også LIVE.

Har spilt med andre nordmenn i dag.

 

However, du må slå av nettverket til PC når du spiller LIVE siden spillet har en bugs at det hakker noe sinnsykt hvis du ikke gjør det. (altså, hvis du har koblet xbox360 opp mot pc som du streamer musikk fra ned til 360)

 

Hvis flere nordmenn får spillet er nicket mitt EsspeN

 

Nå er jeg også en lykkelig xbox360 eier.

 

Grafikken er helt enorm, og dette er kuleste spillet på xbox360 jeg eier hittil :)

 

Tenkte bare å lage denne posten siden det var mange her som lurte på om det faktisk funka på LIVE i PAL LAND på en PAL xbox360.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
RR6 er noe annet enn PGR3, det er sikkert. 60fps er en hel verden av forskjell. Det flyter så mye bedre og ser også derfor langt bedre ut. Tragisk at de ikke fikk PGR3 til 60fps, det ville sett 10 ganger mer imponerende ut.

5295495[/snapback]

Vel, alle var jo så opptatt av å rakke ned på dette før PGR3 ble lansert. Men har du faktisk sett noen klager på at det 'bare' er 30fps i reviews av fullversjonen?

 

Sannsynligvis fordi det oppfattes som langt smoothere enn 30fps på grunn av motion-blur'en som benyttes. Det kan på ingen måte sammenlignes med spill som ikke blurrer bildet for å illustrere fart. Eller som Gamespot skrev (spesifikt om in-car-viewen):

 

It's no exaggeration to call the sense of speed and kinetic energy generated by this viewpoint a visceral thrill unlike practically anything we've ever played.

Lenke til kommentar
RR6 er noe annet enn PGR3, det er sikkert. 60fps er en hel verden av forskjell. Det flyter så mye bedre og ser også derfor langt bedre ut. Tragisk at de ikke fikk PGR3 til 60fps, det ville sett 10 ganger mer imponerende ut.

5295495[/snapback]

Vel, alle var jo så opptatt av å rakke ned på dette før PGR3 ble lansert. Men har du faktisk sett noen klager på at det 'bare' er 30fps i reviews av fullversjonen?

 

Sannsynligvis fordi det oppfattes som langt smoothere enn 30fps på grunn av motion-blur'en som benyttes. Det kan på ingen måte sammenlignes med spill som ikke blurrer bildet for å illustrere fart. Eller som Gamespot skrev (spesifikt om in-car-viewen):

 

It's no exaggeration to call the sense of speed and kinetic energy generated by this viewpoint a visceral thrill unlike practically anything we've ever played.

5295517[/snapback]

Det er desverre utelukkende folk som ikke har prøvd spillet som klager på fps'en. Folk som er litt for opptatt av hva som står på papiret enn hva som faktisk er det man ser foran seg på skjermen.

Lenke til kommentar

Jeg klager. Jeg hater 30fps i bilspill. Det dreper grafikken totalt i bevegelse. Og motion bluren de bruker i PGR3 hater jeg enda mer. Det hjelper ikke en dritt, bortsett fra å gjøre grafikken enda mer grøtete.

 

IKKE driv å unnskyld 30fps. 90% av alle seriøse utvilkere lager bilspillene sine 60fps. Det er en grunn til dette. Selv PGR3 folka sa de gikk for 60fps, men de rakk ikke å få det til.

 

Selfølgelig vil ikke folk flest klage over at det er 30fps, fordi de vet ikke hva framerates er. Men 60fps er ALLTID bedre. Udiskutabelt.

Putt inn RR6 etter å ha spilt PGR3 en stund. Forskjellen er som natt og dag.

Lenke til kommentar
Jeg klager. Jeg hater 30fps i bilspill. Det dreper grafikken totalt i bevegelse. Og motion bluren de bruker i PGR3 hater jeg enda mer. Det hjelper ikke en dritt, bortsett fra å gjøre grafikken enda mer grøtete.

 

IKKE driv å unnskyld 30fps. 90% av alle seriøse utvilkere lager bilspillene sine 60fps. Det er en grunn til dette. Selv PGR3 folka sa de gikk for 60fps, men de rakk ikke å få det til.

 

Selfølgelig vil ikke folk flest klage over at det er 30fps, fordi de vet ikke hva framerates er. Men 60fps er ALLTID bedre. Udiskutabelt.

Putt inn RR6 etter å ha spilt PGR3 en stund. Forskjellen er som natt og dag.

5295571[/snapback]

Snodig at det er bare du som ikke har Xbox360, PGR3 eller Ridge Racer 6 som sier dette :!:

Lenke til kommentar
Jeg klager. Jeg hater 30fps i bilspill. Det dreper grafikken totalt i bevegelse. Og motion bluren de bruker i PGR3 hater jeg enda mer. Det hjelper ikke en dritt, bortsett fra å gjøre grafikken enda mer grøtete.

 

IKKE driv å unnskyld 30fps. 90% av alle seriøse utvilkere lager bilspillene sine 60fps. Det er en grunn til dette. Selv PGR3 folka sa de gikk for 60fps, men de rakk ikke å få det til.

 

Selfølgelig vil ikke folk flest klage over at det er 30fps, fordi de vet ikke hva framerates er. Men 60fps er ALLTID bedre. Udiskutabelt.

Putt inn RR6 etter å ha spilt PGR3 en stund. Forskjellen er som natt og dag.

5295571[/snapback]

 

Er de som laget PGR3 useriøse? Eller er de blant de 10% seriøse til tross for at det bare ble 30fps i spillet deres? Grafikken i PGR3 er ikke grøtete synes jeg, og det er faktisk grafikken som igjen og igjen for skryt rundt om på diverse forum og i anmeldelser. Det er ingen grunn til å unnskylde 30 fps - og i hvert fall ikke i et så bra bilspill som i PGR3.

 

Folk flest som spiller vet godt hva fps vil jeg tro. I hvert fall av de som leser på slike forum som dette. Du låter litt nedlatende i din post, synes jeg. På den måten greier du mest å erte opp folk, og så har vi drittkasting i denne tråden også.

 

Men tilbake til Ridge Racer - jeg har kun prøvd en PSP versjon av RR. Og syntes den type gameplay ikke var all verden. Er det så å forstå at RR på xbox360 har samme type gameplay - altså full gass og skrense rundt alle svinger? Veit liksom ikke om det er noe for meg. Håper det kommer en demo på live slik at det går ann å få testet litt.

 

Dr.Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Det jeg hører er at grafikken til pgr3 er så bra at Ridge racer sin ikke kan sammenlignes.. Uansett om Ridge racer har 60fps!

5296706[/snapback]

 

SAmme har jeg lest, eller at RR har dårlig (?) grafikk.

 

Men jeg har aldri spilt PGR så jeg aner ikke, men kompisen min som har en HD prosjektor 720p sier at RR er overlegent mye bedre enn PGR på grafikk.

 

Kanskje man ser bedre de 30fps og 60fps dere snakker om her på et stort lerret?

aner ikke jeg, og spiller ikke noe rolle.

 

Jeg ble ivertfall veldig positivt overassket over RR6.

Lenke til kommentar

Grafisk vil jeg påstå PGR3 er overlegent. Men gameplayet på spillene er ikke sammenlignbare.....bare fordi de appelerer til to vidt forskjellige grupper syns nå jeg. Syns ikke Ridge Racer er et teknisk dårlig spill eller dårlig utført spill, men gameplayet i PGR3 passer meg mye bedre enn Ridge Racer. Det jeg føler med Ridge Racer er at det er mest mulig bånn gass og en kommer seg rundt hver en sving uten noen som helst anstrengelse, det er jo vannvittig fett å se på, men jeg føler maskina styrer meg litt og hva jeg gjør da. Så Ridge Racer er veldig over-the-top, men det er bra utført og for fans av slikt er det topp, men hvis en er mer interessert i noe som kanskje ligner en smule mer på Gran Turismo så er PGR3 tingen.

 

Og at det ene spillet har 30 fps og det andre har 60 fps har jeg aldri hørt noen anmeldere bruke som argument mot de to spillene. Du merker det rett og slett ikke når du kjører det, det blir bare som mye annet, et tall på et papir en plass.

Lenke til kommentar
Folk er for opptatt av fps  :nei:

alt over 30 oppfatter hjernen kun som litt mer flytende.

5296867[/snapback]

Helt enig.....Når jeg sitter og spiller PGR sitter jeg ikke og irriterer meg over det er 30fps. Merker det ikke. (og til alle PC fanatikere som snakker om framerate på spill osv. Det at du kjører 60fps i CS 1.6 imponerere ingen. Grafikk kortet i 360en er mest sansynlig mye råere en det du sitter med.)

 

Jeg synes ikke at det er så utrolig digg når de uten Konsoll osv utaler seg om denne saken.

 

Viss de føler seg stolte over å ha svidd av 15000 for å nyte 60fps på lignende spill så synes jeg de siste 30 fps er overprist. Kan ikke si annet.

 

Og viss du virkelig irriteres over framraten så har du et par problem:

 

1. Du er utrolig irritabel

 

2. Synet ditt er ikke helt som det skal

 

3. Merkelig at du ikke nevner hvor irriterende det er når du blunker med øynene. Og at du ikke kommer med usaklige utalelser som at de som ikkje gjør det spille 100ganger bedre i cs

 

Men over til mer on topic diskusjon.

 

Gleder meg å høre om Ridge Racer. Er det spillet jeg ser mest frem til på boxen. Synes det er uhørt at det er utsatt her i norge. Å jeg gidder ikke importere. Men skal så definetivt ha det. Etter å ha rundet PSP versjonen 2 ganger så er jeg ute etter nye jaktmarked. Siden skal være ganske likt gameplay messig så er jeg i ekstase.

 

Det blir nok mange og lange netter i januar :dribble:

 

4.

Lenke til kommentar

Dere får fortelle utviklerne som lager bilspillene sine 60fps at de bare kaster bort tiden sin. Kanskje vi kan endelig få Gran Turismo spillene tilbake til 30fps som i Playstation 1 dagene.

 

Samme med Toca, Colin McRae, WRC, Rallisport Challenge, Sega GT, Moto GP, Burnout, Ridger Racer, osv. De må bare være dumme som lager spillene sine 60fps.

 

60fps har ingenting med PC å gjøre.

Lenke til kommentar
Dere får fortelle utviklerne som lager bilspillene sine 60fps at de bare kaster bort tiden sin. Kanskje vi kan endelig få Gran Turismo spillene tilbake til 30fps som i Playstation 1 dagene.

 

Samme med Toca, Colin McRae, WRC, Rallisport Challenge, Sega GT, Moto GP, Burnout, Ridger Racer, osv. De må bare være dumme som lager spillene sine 60fps.

 

60fps har ingenting med PC å gjøre.

5298837[/snapback]

Gi opp.

 

Du er den eneste som er misfornøyd og du har ikke en gang spillet, eller konsollen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...