Christian86 Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 sitter med dette hovedkortet og problemet vises ved: Floppy disk(s) fail (40) Har gjort følgende: snudd og vridd på tre kabler. Ingen har hjulpet Prøvd to floppy drives tatt ut disketten, satt delvis inn osv noen som har forslag på hva som skjer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 skrudd på floppy i BIOS da? : ) Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 Virker som den får strøm, men at hovedkortet ikke forstår at den er der. Har satt den manuelt i BIOS til 3,5 1,44mb floppy, men har ikke funnet noe sted hvor det står floppy disablet. Resulatet er like urovekkende, ikke noe repsons når jeg prøver å legge inn windows. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Den feilen fik jeg når jeg bygde min forrige (og eneste) PC også. Feilen var da at jeg hadde satt kontakten opp-ned på floppyen. Lyser LED'en konstant? Lenke til kommentar
HAG Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Har selv vært borti "trikset" med ledning feil vei i kontakten på floppy - lyste konstant til kontakten på ledningen var snudd 180 grader i floppy'en. Fikk i vinter feilmelding på D-led på mitt MSI hovedkort om floppyproblemer og ingen bilder på skjermen. Løsninga var at skjermkortet var avgått (på mindre enn ei uke) - fant et PCI skjermkort fra "delelageret" og bildet kom tilbake og feilmeldinga forsvant Dette var på ei 939 maskin med PCI ekspress skjermkort. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 16. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2005 testet det nå, men kabler er riktig og ikke på hodet. Fremdeles feil Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 (endret) Kanskje den er feil vei i HK, eller det går kanskje ikke det..? Lyser LED'en konstant da? EDIT: Kanskje noe av dette kan hjelpe deg? http://www.computerhope.com/issues/ch000426.htm http://www.cybertechhelp.com/forums/archiv...php/t-4157.html Forresten så kan kabelen være opp-ned. Endret 17. desember 2005 av _Ferrari_ Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2005 umulig med feil vei på HK. Har testet Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2005 leste begge artiklene (eller, hadde lest den ene fra før) Uansett; prøvde å snu kabelen og da forsvant det grønne lyset i floppyen. Snudde jeg den tilbake kom lyset på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå