Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ladeproblemer på en Mitsubishi Lancer (89mod)

Ernie

Anbefalte innlegg

Ja, altså nå lader dynamoen ingenting. Spenningen over batteriet synker med en gang jeg gir motoren litt turtall.

Har idag leita veldig etter "ny" dynamo, men har vist funnet ut at det ikke var så lett. Derfor vurderer jeg å fikse den jeg har i stedet for å sett inn ny. Jeg tror dette mest sannsynligvis kan være slitte børster (skal ta den ut og se litt på det i morgen), men jeg skal ikke se bort ifra at det er en regulator som har godt også eller i stedet.

Så spørsmålet er da: Hvor finner man slike deler? Eventuelt hva annet er det som kan være galt? Noen som har erfaringer her?

Bilen vi snakker om her er en Mitsubishi Lancer 89modell med 1.5l motor med innsprut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste japsene har innebygde regulatorer og børster, dvs du må splitte dynamoen for å skifte delene.

Gjorde dette en gang på hyttetur, da den eneste delen jeg fikk tak i på fjellet den lørdags ettermiddagen var børster.

Du kan si det sånn at selv om jeg hadde en ganske velfylt verktøykasse og jobbet med bil, brukte jeg en halv dag på dette..

Anbefaler en brukt dynamo eller en ny byttedel hos mekonomen, bilxtra el.l

Lenke til kommentar
Antagelig billigere med en byttedynamo enn og bytte deler, har du sjekket prisen på byttedynamo hos f.eks Bosch?

5296984[/snapback]

Nja, du har nesten rett. De byttedynamoene jeg har kommet over ligger på ca1700kr og oppover mens børster med regulator kommer på nesten 700kr. Dog skulle jeg være gal nok så koster selve børstene 50kr eller noe slikt etter å ha undersøkt litt.

Har du sett på bruktbildeler.com?

Så det var endel dynamoer til 1,5 Lancer der til rundt 500-lappen.

5297140[/snapback]

Jepp, og jeg drar ikke til trøndelag e.l bare for en dynamo.

De fleste japsene har innebygde regulatorer og børster, dvs du må splitte dynamoen for å skifte delene.

Gjorde dette en gang på hyttetur, da den eneste delen jeg fikk tak i på fjellet den lørdags ettermiddagen var børster.

Du kan si det sånn at selv om jeg hadde en ganske velfylt verktøykasse og jobbet med bil, brukte jeg en halv dag på dette..

Anbefaler en brukt dynamo eller en ny byttedel hos mekonomen, bilxtra el.l

5297566[/snapback]

Ja, fant ut selv at det kunne bli litt mye jobb. Etter en lang runde så ser det ut som det blir en byttedel hos mekonomen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...