Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en nekter å boote fra cd-rom

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop formatert harddisken min, og når jeg skulle installere windows XP igjen nekter pc-en å å starte opp fra cd-rom. :cry:

Når jeg starter pc-en står det at jeg skal trykke en tast for å starte opp fra cd-rom, jeg trykker en tast og ingenting skjer. Etter en liten stund står det at "NTLDR" mangler og at jeg skal trykke ctrl+alt+delete for å omstarte, når jeg gjør det skjer det heller ingenting og jeg må slå av pc-en via powerknappen.

Jeg har valgt cd-rom som first boot device i bios.

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få installert windows?

Endret av Seppe .
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant nå ut at den ville boote fra cd-rom dersom harddisken ikke var koblet til. Så jeg koblet fra harddisken, bootet og koblet den til igjen. Det gjorde så jeg fikk formatert og innstalert XP, men når jeg skal boote får denne meldingen: "Windows could not start because of a computer disc hardware configuration problem. Could not read from the selected boot disk. Check boot path and disk harware."

Er det noen kloke individer her som vet hvordan jeg får fikset dette?

Lenke til kommentar

CDen virket jo den, og jeg fikk formatert, og installert XP også. Problemet mitt nå er at: "Windows could not start because of a computer disc hardware configuration problem. Could not read from the selected boot disk. Check boot path and disk harware."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...