Chrian Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Har en pc med XP Pro som fungerer som filserver og printserver, denne er satt opp i hjemmenettverk med tre andre maskiner, alle får ip adresse fra router. Har brukt XP sin veiviser til dette, nå ønsker jeg å begrense tilgangen til noen av mappene på serveren. Har aktivert avansert fildeling på server, når jeg går til sikkerhet under egenskaper på de delte mappene og skal angi skrive/lese tillatelser og velge brukere er det kun brukere på server og ingen av de tre andre maskiner som er mulig å velge. Gode forslag til løsning? Lenke til kommentar
tg90nor Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Om forslagene mine er gode, kan vel diskuteres... Tror det skal være mulig å bare skrive inn brukernavnene, så vil det Windows finne dem når de kobler til. Lenke til kommentar
Chrian Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 Om forslagene mine er gode, kan vel diskuteres...Tror det skal være mulig å bare skrive inn brukernavnene, så vil det Windows finne dem når de kobler til. 5295275[/snapback] Dette er prøvd, får til svar at bruker ikke eksisterer. Lenke til kommentar
tg90nor Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Dette er prøvd, får til svar at bruker ikke eksisterer. 5296012[/snapback] Da tenker jeg du må sette opp et windows-domene. Et google-søk burde kunne gi en del info om den saken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå