Gå til innhold

Hjelp! Win98 opp mot ipod,walkman og zen micro


ax32

Anbefalte innlegg

En veninne av meg tenkte å kjøpe seg større mp3-spiller før hun reiser et halvår til utlandet, 4-6gb. De eneste aktuelle slik jeg har forstått det er vel Ipod Nano 4mb, Creative Zen Micro 6mb og Sonys nye Walkman 6mb

 

Hjemme har hun en Win98 og usb1.1.

Tar jeg ikke helt feil så har hun ca 800mhz/128mb ram (dersom det skulle være av betydning)

 

Er det noen av disse spillerne som funker opp mot win98?

Ipod vil vel ikke spille av musikkfilene dersom de ikke er overført via iTunes forstår jeg, og iTunes støtter ikke win98.

Kjenner jeg Sony rett krever nok også de at filene føres over via deres "Connect media player", siden de fortsatt tviholder på attrac-formatet i tillegg til vanlig mp3.

Creative har vel også en medfølgende mediespiller, men ikke sikker på om denne er nødvendig. Uansett trenger hun nok sikkert driver?

 

Sakens kjerne: Kan hun bruke noen av disse spillerne opp mot win98 til å overføre sanger som spilleren spiller av?

Evt noen andre i størrelsesorden 4-6gb som gjør det?

 

Setter umåtelig stor pris på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når du har sånne enheter, får man med driver cd, hvis man ikke har xp eller nyere. Men i ditt tilfelle kan man også bare velge en driver til enheten som "lagring".

 

PS. Ville gått for Zen micro! Den er stilig og ikke så dyr som de to andre.

 

OT: Inlegg nr 100 :w00t:

5301476[/snapback]

 

Sent svar pga jul, menne:

 

Ja, men driverne som følger med cdene støttes jo av win98SE eller nyere såvidt jeg kan forstå.

Det betyr ikke at den umiddelbart går å legge inn under win98standard.

At man kan bruke de som ekstern disk er vel og bra det, men man vil gjerne spille av sangene på spilleren også.

Velger man en driver til enheten som "lagring" som du sier vil i alle fall ikke ipoden spille av sangene pga tilordningen ift. søkesystemet dens.

Nå har riktignok winamp en plugin for ipod som monkey sier, og det løser forsåvidt kompitabilitetsproblemer win98std vs. itunes

 

Spørsmålet mitt var om dette også gjaldt de andre to, og om det finnes drivere som gjør de kompitabel med win98std.

Lenke til kommentar
Jeg lette litt på Creative sine hjemme side og dere fant jeg dette. Ser ut som Zen Micro støtter 98SE

(er det forskjeld på 98SE og 98  :hmm: ?)

5325148[/snapback]

 

Hei! Takk for at du forsøker å hjelpe!

Har selv lett over det som finnes av informasjon fra levrandørene tidligere,

og ut fra det jeg har lest støttes alle av SE eller nyere...

Ja det er forskjell på 98std og 98 SE.

Den programvaren (iTunes, Connect mm.) vil f.eks ikke fungere med std98.

 

Alle disse enhetene "støttes" av win98 SE eller nyere,

som det aller meste annet som selges av datautstyr på markedet.

Grunnen til det er nok at microsoft også har fjernet sin støtte for 95

(og 98std). Det er forøvrig en god sjangs for at de allikevel vil fungere, på tross av programvaren, men dette vet jeg ikke for sikkert før jeg prøver det, eller noen andre

med sikkerhet kan fortelle meg det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...