Gå til innhold

Hardware i england

Anbefalte innlegg

Sjekka nettopp prisene på PC Hardware i england , og fant ut at omtrent alt er 1000 kr billigere der nede :ohmy: Har noen venner i england som kan kjøpe det for meg, og så sende det videre hit til norge... Tror dere dette kan være noe å satse på, eller er det litt tvilsomt om at hardware'en blir behandlet godt ved frakt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er bare å pakke den in i gavepapir og sende ivei! pengene overfører du på kontoen hans. så lenge du ikke skriver noen prislapp på pakken så slipper du toll...

5294373[/snapback]

Akkurat, ingen papirer som kan gi dem mistanke om at her er det gjort en handel må følge med..

Siste jeg sjekket pris på utstyr i eglang fant jeg ikke ut at det ble såå mye billigere, men det var kanskje med norsk moms etc..

Lenke til kommentar

Det finnes en ganske grei måte å omgå tollsatsen på, som en kompis lærte meg hin dagen:

Han bestiller ting fra utlandet, ting som koster mer enn tollsatsene, så får han dem sendt til en venn i england. Vennen pakker tingene ut, legger ved et brev hvor det står: "Her kommer tingene dine tilbake, tusen takk for lånet", og sender det til Norge.

Hvis så fremt i fall Tollvesenet åpner pakken og sjekker, og det gjør de avogtil, finner de at innholdet tilhører mottaker fra før, og de kan ikke fortolle noe som man allerede eier.

Lenke til kommentar

Sendte mail til tollvesenet om akkurat dette, og fikk følgende svar:

"Det er ikke toll på datautstyr eller elektronikk generelt ved import til Norge, men du må betale 25 % moms av innkjøpsprisen tillagt fraktkostnadene (CIF-verdien).

I tillegg må du påregne at transportøren (eks. Posten) vil beregne seg et gebyr for ankomstregistrering, eventuelt også fortolling av sendingen på dine vegne. Dette er gebyr som varierer i størrelse avhengig av transportør..."

Det er jo ganske mye det. Skal kjøpe kabinett i tyskland til 320,- NOK + 240 ,- Frakt (jeg vet det er sykt). Da blir jo det 130 spenn ekstra, i tillegg til disse gebyrene for ankomstregistrering....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...