Martin Klemp Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Sjekka nettopp prisene på PC Hardware i england , og fant ut at omtrent alt er 1000 kr billigere der nede Har noen venner i england som kan kjøpe det for meg, og så sende det videre hit til norge... Tror dere dette kan være noe å satse på, eller er det litt tvilsomt om at hardware'en blir behandlet godt ved frakt? Lenke til kommentar
Armitage2 Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Så var det noe som het toll da. Hvis de bestemmer seg for å se på pakken din blir det masse toll og avgifter. Lenke til kommentar
Martin Klemp Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Er du sikker på at det er toll på hardware/maskinvare? Er ikke alt det er toll på... Moms må jeg vell kanskje betale ekstra? Lenke til kommentar
mattjin Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 viss kameraten hans sender den som gave blir det ikke toll... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 viss kameraten hans sender den som gave blir det ikke toll... 5294311[/snapback] Sålenge det holder seg under 1.000 kr vel? Lenke til kommentar
Martin Klemp Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Ja... hadde nok tenkt meg hardware for mere enn 1.000 kr ja Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 tja, det er ikke toll på utstyr som du eier selv og tar med over.. så bare få dem til å fly over og så glemme igjen utstyret sitt her.. ;-) Lenke til kommentar
Martin Klemp Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Billig for meg... men neppe for dem Lenke til kommentar
mattjin Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 det er bare å pakke den in i gavepapir og sende ivei! pengene overfører du på kontoen hans. så lenge du ikke skriver noen prislapp på pakken så slipper du toll... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 det er bare å pakke den in i gavepapir og sende ivei! pengene overfører du på kontoen hans. så lenge du ikke skriver noen prislapp på pakken så slipper du toll... 5294373[/snapback] Akkurat, ingen papirer som kan gi dem mistanke om at her er det gjort en handel må følge med.. Siste jeg sjekket pris på utstyr i eglang fant jeg ikke ut at det ble såå mye billigere, men det var kanskje med norsk moms etc.. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Hvis du bestiller fra en webshop, hva er da tollgrensen? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Hvis du bestiller fra en webshop, hva er da tollgrensen? 5297954[/snapback] 200kr er jeg temmelig sikker på... Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Blir alt sjekket, eller kan jeg be webshopen om å sende som gave? DEt hadde vært litt kult... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Du kan høre med dem, men vil ikke tro de gjør sånt uten videre.. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Er det altså ingen måte å "omgå" tollen på? Hvor mye er det forresten? Lenke til kommentar
Mott Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Har hørt at det ikke hjelper å sende fra bedrift til person som gave men med person til person erd et tollfritt. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 (endret) Gavegrensen er på 1000 kr, det er bare MVA på hardware. Altså ingen tollavgifter. Endret 15. desember 2005 av ^fmj Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Gjør deg kjent med forumets kategorier før du poster. Denne er feilpostet. ##Flyttes## Lenke til kommentar
padda Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Det finnes en ganske grei måte å omgå tollsatsen på, som en kompis lærte meg hin dagen: Han bestiller ting fra utlandet, ting som koster mer enn tollsatsene, så får han dem sendt til en venn i england. Vennen pakker tingene ut, legger ved et brev hvor det står: "Her kommer tingene dine tilbake, tusen takk for lånet", og sender det til Norge. Hvis så fremt i fall Tollvesenet åpner pakken og sjekker, og det gjør de avogtil, finner de at innholdet tilhører mottaker fra før, og de kan ikke fortolle noe som man allerede eier. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Sendte mail til tollvesenet om akkurat dette, og fikk følgende svar: "Det er ikke toll på datautstyr eller elektronikk generelt ved import til Norge, men du må betale 25 % moms av innkjøpsprisen tillagt fraktkostnadene (CIF-verdien). I tillegg må du påregne at transportøren (eks. Posten) vil beregne seg et gebyr for ankomstregistrering, eventuelt også fortolling av sendingen på dine vegne. Dette er gebyr som varierer i størrelse avhengig av transportør..." Det er jo ganske mye det. Skal kjøpe kabinett i tyskland til 320,- NOK + 240 ,- Frakt (jeg vet det er sykt). Da blir jo det 130 spenn ekstra, i tillegg til disse gebyrene for ankomstregistrering.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå