Gå til innhold

Ram og CPU til Asus A8N-SLI Deluxe ?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har planer om å bygge en pc om ikke så lenge.

Jeg har tenkt å bruke dette hoved kortet:

Asus A8N-SLI Deluxe: LINK

Og jeg lurer på tre ting.

Nr. 1: Hvordan type ram er det som passer til dette hoved kortet ?

Passer denne rambrikken F.eks/ Er det riktig type ? Link

Nr. 2: Passer denne prosessoren til hoved kortet ?

AMD Athlon 64 X2 4200+

2200Mhz, Manchester, socket 939. Link

Det er riktig socket men jeg er ikke sikker på om

hoved kortet støtter CPU'en. For CPU'en er en dobbelt kjærne.

Nr. 3 Er det noen som har dette hoved kortet eller denne

CPU'en som er nevnet i denne posten ?

Kan du da fortelle litt om hva du synes om CPU'en/Hoved kortet.

Det hadde vært veldig fint !

Takker for alle svar! :)

Endret av Radi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RAMen blir feil. Den du linket til er for bærbare PC-er. Det du skal ha er DDR-DIMM, minium PC3200. CPU passer helt fint, men mulig du må ta en bios-update for å få full støtte for den, men den vil virke uansett. Se i hovedkort-kategorien, i "Den store ASUS A8N-SLI tråden". MYE info om dette kortet.

Lenke til kommentar
RAMen blir feil. Den du linket til er for bærbare PC-er. Det du skal ha er DDR-DIMM, minium PC3200. CPU passer helt fint, men mulig du må ta en bios-update for å få full støtte for den, men den vil virke uansett. Se i hovedkort-kategorien, i "Den store ASUS A8N-SLI tråden". MYE info om dette kortet.

5294201[/snapback]

Når du sier minimum PC3200 kan jeg ha høyere da ?

Hvilke andre ?

Takk for tipset efikkan.

Lenke til kommentar

Har dette hovedkortet selv og bruker twinmos 1024 mb brikker x2. Er DDR-DIMM PC3200. Fungerer ypperlig. Hastighet på 400 MHz. Har hørt noen som sier at man kan sette i raskere brikker fordi hovedkortet automatisk overklokkes til denne. Dette har jeg ikke prøvd. Har også AMD Athlon 64 X2 3800+ prossesor. Du må flashe bios for å få støtte for X2. Eneste problemet med hovedkortet er vifta til chipset. Begynner å bråke noe sinnsykt etter kort tid. Nytter ikke å rense den. Har montert zalman passiv kjøler. Fungerer ok.

Lenke til kommentar
Har dette hovedkortet selv og bruker twinmos 1024 mb brikker x2. Er DDR-DIMM PC3200. Fungerer ypperlig. Hastighet på 400 MHz. Har hørt noen som sier at man kan sette i raskere brikker fordi hovedkortet automatisk overklokkes til denne. Dette har jeg ikke prøvd. Har også AMD Athlon 64 X2 3800+ prossesor. Du må flashe bios for å få støtte for X2. Eneste problemet med hovedkortet er vifta til chipset. Begynner å bråke noe sinnsykt etter kort tid. Nytter ikke å rense den. Har montert zalman passiv kjøler. Fungerer ok.

5297279[/snapback]

Har du byttet den chipset vifta ?

Hvordan gjortde du det?

Hvor kljøpte du ny vifte osv... ?

Lenke til kommentar
Det går vel an, men det er ikke noe vits, da kortet kun kjører rammen på pc3200... med mindre overklokking... hovedkortet bestemmer hastigheten på rammen..

5297292[/snapback]

Okey, man da holder jeg meg til PC3200.

Tror ikke jeg har behov for noe mer...

Lenke til kommentar

Hvordan gjortde du det?

5297320[/snapback]

Har byttet vifta til en kjøler fra zalman uten vifte. Kjøpte den hos komplett.no. Vifta er festet med to klips. Jeg tok ut hovedkortet for å lettere komme til å få ut de gamle klipsene. Følger med kjølepasta og nye klips.

Lenke til kommentar

Hvordan gjortde du det?

5297320[/snapback]

Har byttet vifta til en kjøler fra zalman uten vifte. Kjøpte den hos komplett.no. Vifta er festet med to klips. Jeg tok ut hovedkortet for å lettere komme til å få ut de gamle klipsene. Følger med kjølepasta og nye klips.

5297386[/snapback]

Takk. For da kjøper jeg den kjøleren med en gang,

siden viftene vil begynne å bråke etter en stund.

Lenke til kommentar

Har nettopp bestilt denna morrafjæla sjøl, som demovare riktignok

(nesten halv pris jo :dribble: ).. pluss en diger haug med alle mulige andre units :cool: (inkludert ny chipsetkjøler ja) :D

Har planer om at det skal bli ei lita server ut av det etterhvert :D Sånn at jeg på en god måte kan få tilfredstilt mine kammeraters CSS behov, blant annet :p

Endret av morten_s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...