Radi Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) Hei. Jeg har planer om å bygge en pc om ikke så lenge. Jeg har tenkt å bruke dette hoved kortet: Asus A8N-SLI Deluxe: LINK Og jeg lurer på tre ting. Nr. 1: Hvordan type ram er det som passer til dette hoved kortet ? Passer denne rambrikken F.eks/ Er det riktig type ? Link Nr. 2: Passer denne prosessoren til hoved kortet ? AMD Athlon 64 X2 4200+ 2200Mhz, Manchester, socket 939. Link Det er riktig socket men jeg er ikke sikker på om hoved kortet støtter CPU'en. For CPU'en er en dobbelt kjærne. Nr. 3 Er det noen som har dette hoved kortet eller denne CPU'en som er nevnet i denne posten ? Kan du da fortelle litt om hva du synes om CPU'en/Hoved kortet. Det hadde vært veldig fint ! Takker for alle svar! Endret 14. desember 2005 av Radi Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Du kan vel ikke kjøre SODIMM på det hovedkortet?? Se hos komplett, så ser du komponenter som passer til hovedkortet: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16 1399kr Ja prosessoren skal passe. Lenke til kommentar
knutroe Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 RAMen blir feil. Den du linket til er for bærbare PC-er. Det du skal ha er DDR-DIMM, minium PC3200. CPU passer helt fint, men mulig du må ta en bios-update for å få full støtte for den, men den vil virke uansett. Se i hovedkort-kategorien, i "Den store ASUS A8N-SLI tråden". MYE info om dette kortet. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 RAMen blir feil. Den du linket til er for bærbare PC-er. Det du skal ha er DDR-DIMM, minium PC3200. CPU passer helt fint, men mulig du må ta en bios-update for å få full støtte for den, men den vil virke uansett. Se i hovedkort-kategorien, i "Den store ASUS A8N-SLI tråden". MYE info om dette kortet. 5294201[/snapback] Når du sier minimum PC3200 kan jeg ha høyere da ? Hvilke andre ? Takk for tipset efikkan. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Du kan kjøre raskere enn PC3200, men da tror jeg du "må" overklokke. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 Du kan kjøre raskere enn PC3200, men da tror jeg du "må" overklokke. 5294540[/snapback] Jeg kjønte ike helt hva du mente efikkan... Det jeg mente var: Går det ann å ha høyere en PC3200 F.eks: PC3500, PC3700, PC4000, PC4200 ?? Lenke til kommentar
jornab Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Har dette hovedkortet selv og bruker twinmos 1024 mb brikker x2. Er DDR-DIMM PC3200. Fungerer ypperlig. Hastighet på 400 MHz. Har hørt noen som sier at man kan sette i raskere brikker fordi hovedkortet automatisk overklokkes til denne. Dette har jeg ikke prøvd. Har også AMD Athlon 64 X2 3800+ prossesor. Du må flashe bios for å få støtte for X2. Eneste problemet med hovedkortet er vifta til chipset. Begynner å bråke noe sinnsykt etter kort tid. Nytter ikke å rense den. Har montert zalman passiv kjøler. Fungerer ok. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Det går vel an, men det er ikke noe vits, da kortet kun kjører rammen på pc3200... med mindre overklokking... hovedkortet bestemmer hastigheten på rammen.. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 Har dette hovedkortet selv og bruker twinmos 1024 mb brikker x2. Er DDR-DIMM PC3200. Fungerer ypperlig. Hastighet på 400 MHz. Har hørt noen som sier at man kan sette i raskere brikker fordi hovedkortet automatisk overklokkes til denne. Dette har jeg ikke prøvd. Har også AMD Athlon 64 X2 3800+ prossesor. Du må flashe bios for å få støtte for X2. Eneste problemet med hovedkortet er vifta til chipset. Begynner å bråke noe sinnsykt etter kort tid. Nytter ikke å rense den. Har montert zalman passiv kjøler. Fungerer ok. 5297279[/snapback] Har du byttet den chipset vifta ? Hvordan gjortde du det? Hvor kljøpte du ny vifte osv... ? Lenke til kommentar
Radi Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 Det går vel an, men det er ikke noe vits, da kortet kun kjører rammen på pc3200... med mindre overklokking... hovedkortet bestemmer hastigheten på rammen.. 5297292[/snapback] Okey, man da holder jeg meg til PC3200. Tror ikke jeg har behov for noe mer... Lenke til kommentar
jornab Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Har du byttet den chipset vifta ? Hvordan gjortde du det? Hvor kljøpte du ny vifte osv... ? 5297320[/snapback] Har byttet vifta til en kjøler fra zalman uten vifte. Kjøpte den hos komplett.no. Vifta er festet med to klips. Jeg tok ut hovedkortet for å lettere komme til å få ut de gamle klipsene. Følger med kjølepasta og nye klips. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 Har du byttet den chipset vifta ? Hvordan gjortde du det? Hvor kljøpte du ny vifte osv... ? 5297320[/snapback] Har byttet vifta til en kjøler fra zalman uten vifte. Kjøpte den hos komplett.no. Vifta er festet med to klips. Jeg tok ut hovedkortet for å lettere komme til å få ut de gamle klipsene. Følger med kjølepasta og nye klips. 5297386[/snapback] Takk. For da kjøper jeg den kjøleren med en gang, siden viftene vil begynne å bråke etter en stund. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 lurt.. har også den kjøleren... akkompagnert med en lydløs prosessorkjøler og en lydløs skjermkortkjøler fra Zalman.. det er rått! Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 (endret) Har nettopp bestilt denna morrafjæla sjøl, som demovare riktignok (nesten halv pris jo ).. pluss en diger haug med alle mulige andre units (inkludert ny chipsetkjøler ja) Har planer om at det skal bli ei lita server ut av det etterhvert Sånn at jeg på en god måte kan få tilfredstilt mine kammeraters CSS behov, blant annet Endret 16. desember 2005 av morten_s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå