Gå til innhold

Hva slags Pentium III prosessor skal PC'en min ha?

informasjon

Anbefalte innlegg

Jeg har en IBM 300 PL mod 6862-220. Den har en Pentium II prosessor, og jeg tenkte jeg skulle forsøke å finne en brukt Pentium III prosessor.

Jeg ser prosessorer lages for FCPGA, Slot 1, Socket 478 og Socket A - men det forstår jeg lite av...

Vet noen hvor jeg finner informasjon om hva slags type prosessor jeg skal ha? Den ser ut som en liten kassett med kjøleribbe på.

Jeg ser at prosessorer også kommer med forskjellig Mhz. Noen anbefalinger?

Takk for svar,

Kristian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer helt an på hovedkortet. Det finnes sikkert en BIOS update i alle tilfeller. Det er nok et Slot 1 HK, og slot 1 PIII er ikke lette å få tak i, så en overgang til FCPGA kan være nødvendig. Dette kan fort drive opp prisen slik at det vil bli billigere å kjøpe nytt.

Hvorfor vil du oppgradere, og hvor mye planla du å bruke?

Endel av komponentene fra IBM maskina kan du nok bruke om igjen.

Har du snakka med IBM og spurt de om evt oppgraderingsmuligheter?

Lenke til kommentar

Nei... Jeg tenkte bare at jeg skulle få litt ekstra fart på maskinen og håpet at en oppgradert prosessor kunne gjøre noe av jobben - sammen med litt mer minne. Det er ikke mer enn 92MB internminne, så dét er ihvertfall ganske rimelig å gjøre noe med.

Har installert Pinnacle PCTV Rave for å se TV på PC'en, og maskinen sliter litt når man f.eks. skal gjøre opptak.

PS: Takk for nyttige svar, forresten. Lærer stadig noe nytt :smile:

[ Denne Melding var redigert av: informasjon på 2002-09-06 13:12 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...