|SeVen| Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Kjøpte meg en Twinmos pc3200 cl.2.5 1024 brikke som jeg fikk idag.. har et eldre abit nf2 v2.0 Hk som jeg hadde 2x256 twinmos cl.25 brikker på. Satte i brikkene i den ledige slotten (er 3 sloter på hk`et), da jeg startet maskina, så luktet det brent og den slo seg av automatisk. Da jeg så prøvde å starte igjen, så bare peip det, akkurat som det ikke satt noe ram brikke der.. Ble heller ikke noe bilde heller, og hører at ikke.no prosesser er igang, men viftene på hk går og virker ok. Når jeg skal starte maskina nå og så bare skjer det samme, bare piper og 0 bilde. Kan dette ha noe med at maskina ikke takler 3 brikker ? mener at jeg har kjørt 3 brikker der før (2x512 pc3200 og 1x256). Jeg er veldig usikker hva som er årsaken til dette fordi maskina var stinn av lo og støv så kanskje statisk elektrisitet ? Fint om noen hadde hatt litt peilig på dette. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Prøv å ta ut den brikken du satt inn. Og ja, ei ram-brikke kan kortslutte pcen om det er feil på den eller den står feil i sporet, bare spørr kortslutningseksperten Havcard, som fikk erfare dette selv. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Prøv å ta ut den brikken du satt inn. Og ja, ei ram-brikke kan kortslutte pcen om det er feil på den eller den står feil i sporet, bare spørr kortslutningseksperten Havcard, som fikk erfare dette selv. 5294224[/snapback] Har testa og testa.. satt inn andre brikker osv, men fortsatt samme greia :/ Har bestilt meg ny PC på komplett nå, må ha Pc i jula. Men håper de er villige til å erstatte noe.. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Er kondensatorene på hovedkortet sprengt? (har det kommet ut noe gult av de?) Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Er kondensatorene på hovedkortet sprengt? (har det kommet ut noe gult av de?) 5294694[/snapback] Nei ikke noe som ser brent ut. Prøvde å starte den igjen nå, den piper bare hvert 1.5sec uansett om jeg setter i minne eller ikke. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Har du mulighet til å teste med annen strømforsyning eller annet skjermkort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå