frewrik Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Åssen skal jeg legge inn win95? Har cden, + en oppstartdiskett og en formatert hd... Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 La cd'en stå i og boot på oppstartsdisken. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Kun siste versjon av W95 har bootdiskett med drivere for CD-rom. Ellers må du i tillegg ha en CD-driver på en diskett. Hvis ikke får du ikke tilgang til CD-rom! For å installere W95 må du etter å ha startet maskinen på a: gå til CD-rom d:win95 og skrive install og så enter, så er du igang. Jeg har bootdisketten på en selvutpakket fil, hvis du er interessert. [ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2001-12-02 18:24 ] [ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2001-12-02 18:25 ] Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Ah, og om du ikke får til gang til CD-rom'en med oppstartsdisketten så last ned en win98/me-bootdisk fra http://www.bootdisk.com Og som skarsk sa gå til cd-rom'en (d:, cd win95, install el. setup) Og om jeg ikke husker feil bør du laste inn smartdrive (smartdrv i win95-katalogen), før du starter setup). Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Muligens kanskje vedkommende kan bruke BeeHive OS? Noen folk som har lagd et bortimot ordentlig "oldskool" DOS... Meget pent. Trur nettsida var www.bumbleb.org... Kan boote EMS og CD-Rom og mus og greier... Meget pent å boote fra... Lenke til kommentar
HOI Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Hvis du formaterer disken med softwaren som er på WIN98 bootdiskett, klarer du ikke å legge inn WIN95. Løsningen ble for meg å gjøre dette: Boote i DOS eller WIN95, Partisjonere og formatere disken, Boote med WIN98 oppstartsdiskett Velge start med CD-ROM Srive D:install Dette er den enkleste metoden, hvis man har peiling på DOS er det en enkel sak å legge inn en CD driver (mcdex.exe)som man laster i autoexec.bat Bruksanvisningen over er testet i høst av meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå