Zephyr Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) Da var tiden inne for å investere i en ny server her hjemme. Valget står da mellom Opteron eller Xeon. Serveren skal brukes til lokal filserver til 4 leiligheter+gameserver på LAN, webhosting, diverse forumer og litt diverse annet. Kravet er minst 1G ram, helst mulighet for scsi på hovedkort, minst 3 pci-slotter for sata-kontrollere og mulighet for dual-cpu (to slotter) senere. Det jeg trenger er hovedkort, cpu, minne og power. Har noen et forslag for hva jeg burde gå for?? Ikkeno poeng å si at det er overkill for dette systemet vil jeg ha en stund Pris: Ikkeno særlig over 8-9000 Takker for alle svar... Har lett litt mer rundt nå og det ser ut som om jeg går for en Opteron. Asus K8N-DL, nForce4 Pro2200, Socket-940 CI-Ex1,SATA,GbLAN,E-ATX,Dual-CPU 2x Corsair PC3200 DDR-DIMM 512MB ECC REG 32Meg x 8, CAS 2.5, "Low profile" AMD Opteron DP Server Model 246, 2.0GHz Seasonic S12 Strømforsyning 430W, 120mm Vifte, 2 SATA, ATX/EPS, 20/24pin (Poweret skal bare drive hovedkort. Alle disker skal kjøres fra annet power) Ser dette greit ut eller er det noe som er helt bak mål? Endret 15. desember 2005 av Zephyr Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 Hmmmm...er det virkelig ingen som har noen ideer eller innspill her?? Hvem av Xeon og Opteron er for eksempel raskest når det kommer til å indexere masse disker (15-30)?? Hvem er raskest til å kjøre Windows server eller XP?? Hvem kjører Quake-motoren best ( skal kjøre Enemy Territory server )?? Hva med støy/varme?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå