Gå til innhold

Er det forskjell mellom gf4 ti4600 og gf 420mx

Anbefalte innlegg

Ja en skulle tro det! Bestillte nylig denne pcen fra komplett.no, demobrukt og oppgradert, med følgende spesifikasjoner til drøye 9000:

107109 Chieftec Dragon Big Tower m/dør Sort, Kabinett m/340W DA-01B-D P4 / AMD.

110398 MSI MS-6545 Hovedkort for S478/P-4 Bulk, I850, ATA/100, ATX, Bulk.

109685 Rambus PC800 ECC 512MB RIMM, 184-P I820/840/850 400MHz, 2stk 256MB.

100727 Sony Diskettstasjon.

107918 Intel Pentium 4 1.9 GHz Boxed PC400, Socket PGA478, 256kB cache.

108586 Maxtor IDE ATA-133 120GB 5400RPM, DiamondMax D540X.

110756 Abit AGP Siluro Geforce4 Ti4600 128MB, DDR, TV-Out, DVI, Retail.

108617 LG DVD-spiller IDE 16x/48x (DRD-8160BB).

110781 Plextor CD-brenner IDE 40x/12x/40x Sort, Intern Retail Plexwriter.

108576 Creative Soundblaster Audigy Player, Lydkort PCI med Firewire, Bulk.

101046 Eicon Diva ISDN 2.01 P&Play PCI. Passivt Bulk.

107383 Intel Kort Pro 100Mbps PCI PILA8460C3, Nettverk Bulk.

109928 Microsoft Win XP Home Nor Ink. CD-Plate.

Det var dette jeg fikk oppgitt på nettet i allefall, greit tenkte jeg, gammel prosessor treig harddisk, men skjermkortet er jo "state of the art" og lydkortet, rammen er jo heller ikke å kimse av.

Fikk den idag, og når jeg pakka opp fant jeg en manual som tilhørte gf 4400, **** tenkte jeg nå har de gitt meg feil skjermkort, og var egentlig tenkt å drite i det, da ytelsesforskjellen ikke er så stor, og fordi jeg ikke gidder å være uten pc.. Så finner jeg en manual til Creative gf 420 mx, (skal ikke si hva jeg tenkte da), men uten å bli jævlig irritert tenkte jeg at det var en ide å sjekke hva som egentlig stod i, og det var jo selvfølgelig mx kortet. hmmmmrf

Spørsmålet er, hva kan jeg gjøre ? Jeg har krav på nytt skjermkort her vel ? De kan ikke komme med at det var en demobrukt pc da må jeg "ta det jeg får" drit ? Har sendt mail nå da for på telefon var det jo umulig å nå frem.

En annen ting, i brennern lå det med et brent eksemplar av Windows Home Xp, er det normalt ? Virker jo som om jeg har bestillt fra www.pcsjåpp.org jo..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg ville gjort før jeg i det hele tatt hadde tenkt tanken på å legge inn en tråd på forumet her var å sende en mail til komplett hvor jeg hadde forklart dem situasjonen på en rolig måte.

Mest sannsynlig blir du bedt om å sende inn PC`n i retur så de kan fikse det.

Og nei det ikke normalt med en brent kopi av WinXP Home i CD-brenneren.

[ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-09-04 15:35 ]

Lenke til kommentar

Du får spørre dem hvorfor det er sånn.

Og det er kjempestor forskjell på MX4x0 og Ti4x00.

Ti serien har Vertex og Pixel Shaders. Dette har ikke MX.

MX420 har bare Sdram. Og ytelsen generelt er MYE bedre hos Ti. Selv den dårligste Ti mot den beste MX blir MX KNUST. Men det er engang sånn det skal være. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-04 15:48, lavizh skrev:

Jeg hadde dukket opp på døra dems :smile: Smelt manualen i trynet på han som hadde pakket sendingen!

får å vere helt ærlig hadde jeg faktisk gjort det samme.

og det er til og med straffbart å ha brente kopier av windows (om du ikke har kjøpt orginalen), så du kan faktisk til og med ANDMELDE komplett for brudd på norsk låv!

Lenke til kommentar

Dersom dere leste alt så stod det at jeg hadde sendt mail til komplett, rolig of fin. Er bare det at jeg ble forbanna, de bør jo klare å holde orden på hvilke komponenter dem selger..

Det er dessuten surt å måtte sende tilbake pcen nå som jeg nettopp har fått den, for så å vente i 2 uker for å få den igjen. Det er direkte dårlig synes jeg..

Skal presse på se om jeg får dem til å sende meg det skjermkortet jeg bestillte for så å returnere det som står i.. SLik ser i allefall jeg for meg at det skjer..

Det går jo ann å stille seg uforstående til hvorfor det ligger en brent cd i brennern da, men skal ikke si noe jeg..

Siste ting, det var en ferdig skrudd pc, det var ikke noe de satt sammen i det hele tatt, de har ikke åpna den siden noen bestillte den og så ikke tok imot.

[ Denne Melding var redigert av: snorren på 2002-09-04 16:14 ]

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle prate litt om den brente CD'en, jeg. Det er nemlig helt normalt at en leverandør av PC har kopierte plater av Windows som brukes under installasjon. For Microsoft spiller det uansett ingen rolle, fordi de får penger for lisensen som du har fått med PC'en. Antakelig fulgte det med en uåpnet pakke med WinXP med PC'en med lisensnummer, serienummer og hele greia. Derfor er det ikke noe ulovlig med dette, sånn rent bortsett fra at det var utrolig klønete gjort av bygger'n å glemme CD'en i CD-ROM'en, da....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...