lassaron-jon Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 gitartekst: ditta va då bass. men kva betyr alle tala? eg trur eg fårstår at CDAD er strengane nedover gitaren, men kva pokker er tala? Lenke til kommentar
Mbala Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) Det er banda på gitarhalsen. Når det står 5--5-4 på G strengen, betyr det at du skal trykke og slå ann G strengen på 5. bandet to ganger, og så på 4 bandet en gang. Streka mellom tallene angir hvor lenge du skal vente mellom hvert annslag på strengen. Denne formen for notasjon kalles for tabulatur. Et band er mellomrommet mellom to vertikale streker på gitarhalsen. Her er et par linker for å lære noen enkle sanger: http://www.guitartricks.com/beginners.php http://guitar.about.com/library/blguitarlessonarchive.htm Endret 14. desember 2005 av Mbala Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 i kass rekkefølge skal eg gjere det?? G--------------------------- D--5--5-4----------9-7-5---- A---------5-7-------------7- E--------------5------------ skal eg ta d5 d5 d4 a5 a7 e5 d9 d7 d5? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Om tala står rett ovanfor kvarandre skal dei slåast an samtidig. Lenke til kommentar
blured Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Jepp. Kan anbefale 911tabs.com. Der finner man sinnsykt mange tabulatorer. Lenke til kommentar
GaboonViper Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Jepp. Kan anbefale 911tabs.com. Der finner man sinnsykt mange tabulatorer. 5294132[/snapback] Du finner også mange tabs hos www.olga.net . Men ha et øre åpent. Alle tabs på olga er sent inn, så det kan hende at de ikke stemmer med sangen 100%, men de gjør som oftest det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå