FenrisC0de Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Vel, kjæresten min sin familie har tydligvis ikke helt skjønt dette med internett sikkerhet og nettvett, og pc'en dems flyter over av spyware, helt sykt å se på. Bare man starter internet explorer dukker det opp en full inferno av reklame og annet møkk. I tillegg er desktop bakgrunnen endret til "Your Pc is infected, please remove...", noe som ikke er mulig å endre på i desktop instillingene heller. Har kjørt 4 forskjellige spyware scans, både i vanlig modus og sikkerhetsmodus (WinXp Home med SP2), men det blir aldri fjernet, alt kommer bare inn igjen. Har installert Sygate Personal Firewall Pro 5.5 og NOD 32, slik at det burde hindre flere ting å komme inn, men problemet er nå at jeg må få fjernet det som allerede er der! Et annet artig\kjipt problem, er at hvis du har et iexplorer vindu oppe, og åpner opp et til, så forsvinner den første. Hjelp! Lenke til kommentar
T homas Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) kanskje det hjelper og bruke flere spyware fjernere Ad aware SE (er ikke helt sikker på hvordan "aware" staves spybot search and destroy prøv disse Endret 14. desember 2005 av T homas Lenke til kommentar
riktig Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Jeg tror det vil være kjappere å reinstallere hele OS-et enn å knote med ørten programmer for å fjerne det (hvertfall hvis du har tenkt å fjerne det TOTALT). Opp til deg. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Hva med å lese den store sikkerhetsguiden som står som sticky øverst på siden? Lenke til kommentar
Spar Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Formater. Når du har formatert, så laster du ned microsoft sin spyfjerner, ad aware, og spybot i tillegg til et antivirus program. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Formattere på et par timer - reinstallere alle programmene - eller rense med HiajckThis på 15 minutter? Hm...vanskelig. Lenke til kommentar
b21a Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Gjør som foreslått av Thomas du. Men husk å slå av systemopprettingsfunksjonen først, hvis ikke har du samma dritten på nytt igjen. Tøm temp IE files, scan med ADaware først, så Spybot S&D, deretter installererdu MS antispyware og gjenoppretter browserinstillingene til "default", ta gjerne en scan med MS også. etterpå går du til kontrollpanel-administrative verktøy-tjenester markerer Messenger og deaktiverer den (er den allerede deaktiver la den være) Lenke til kommentar
berxter Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 (endret) Formattere på et par timer - reinstallere alle programmene - eller rense med HiajckThis på 15 minutter? Hm...vanskelig. 5296545[/snapback] Heh. Jeg vet ikke om jeg blir mest oppgitt, eller ruller meg på gulvet, leende, over alle disse som anser formatering som Løsningen på alle problemer. Det er greit at det er standardsvaret fra supportavdelinger rundt i verden, men hva søren lærer folk av det? Zjulik har jo lenker til alt det som er nødvendig i sig-en sin; stickyen er bra, Z. og flere her tolker glatt en HJT-logg, og det skulle jeg tro at faste lesere etterhvert har oppdaget. Edit: fjernet mishagsytringer og snippet formateringsgalskapsbeskrivelser. Nei søtten. Gjør som Zjulik underforstått sier (unnskyld hvis jeg tar feil): Kjør HJT, begynn med å klistre inn loggen i f eks http://www.help2go.com/detective.html eller http://hjt.networktechs.com/ eller http://www.hijackthis.de/ (vær klar over at du får noen falske positiver her, da utgangspunktet deres er tysk OS, det samme gjelder også de andre for norsk XP, f eks). og analyser og aksjoner. Står du fast spør her; det er alltids noen som synes det er morsomt å hjelpe andre (evt glimre med kunnskaper). Så kanskje litt læring også vil finne sted.... Kanskje det har vært på sin plass med en egen HJT-kategori, selv om jeg etter å ha lest HJT- delen av http://www.aumha.net/ i lang tid ikke er altfor optimistisk mht folks evne til å følge anvisninger. hmm. Nuvel Bernt K (gammel surpomp) Endret 15. desember 2005 av berxter Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Tiltredes. Formatering velges ofte fordi "sist jeg fikk et problem, måtte jeg formatere". Det er litt som å ringe til nabogutten hver gang man skal programmere videospilleren i stedet for å sette seg inn i hvordan man gjør det selv. Formater gjerne...men hvis du vil lære noe om maskinen din i det hele tatt - prøv å unngå det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå