anietsoj Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) topicet får det kanskje ikke til å høres ut som om det har noe med nettverk å gjøre.. veit ikke helt om det er her jeg skal poste det heller men uansett.. jeg har lagt til et bildet av modemet våres (Jensen), og bak kan dere se en ledig utgang! hva slags kabel trenger jeg, og hvor kan jeg få tak i det? ser sikkert at det står USB ved siden av, men jeg har aldri sett sånn USB-kabel..!? Endret 14. desember 2005 av anietsoj Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) **********slettet********** Endret 14. desember 2005 av vegis Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Ser ut som standard USB kabel Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 er ikke standard sånn flat da? eller har jeg gått rundt og trodd det i noen år? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Det er akkurat samme USB-tilkobling som du har bak på en USB-printer. Den du har på ditt Jensen-modem heter USB type B, mens den flate du har i alle PCer, heter USB Type A (med forbehold om blanding av koblingene) Jeg har sett det samme på et modem til et UPC-abonnement, der det gikk en helt vanlig USB-kabel (A til B) fra modem til PC. USB-tilkoblingen er der nok for de som ikke har nettverkskort i PCen sin, så man kan benytte seg av USB i stedet. Enkelte rutere, som oftest har 4-porters nettverks-switch, har i tillegg en USB printserver, som gjør at en USB-skriver kan deles på nettverket. Det er nok ikke tilfelle hos deg, men at USB-tilkoblingen er der for de som har en 125år gammel PC uten nettverkskort, og gleder seg til å surfe med superraskt bredbånd! (på en P133MHz og 32MB RAM) Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 thank you! vanskelig å få ordentlige svar her..! jeg har en 125 år gammel pc stående, så det passer meg bra..! kan jeg få tak i kabelen på elkjøp tror du? Lenke til kommentar
TormodK Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 jeg vil nok tro at den USB-porten din er til å programmere modemet. men om det stemmer er ikke sikkert! Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Jeg har altså sittet på internett på en maskin tilkoblet kun USB til et slikt modem. Det ligger vel en USB-til-Ethernett-kontroller i modemet, som simulerer et nettverkskort for PCen. Det du trenger er en helt vanlig USB-skriver/printerkabel. Lenke til kommentar
TormodK Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Allright, bøyer meg i støvet;) Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Nå hadde jeg nok heller kjøpt meg et PCI nettverkskort til 80-100,- istedet for en kjip USB-kabel til 70-100,-. USB til internett er nok ingen særlig optimal løsning hvis man skal gjøre noe annet enn enkel surfing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå