int20h Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 SiS761GX-brikkesettet vil bli benyttet av PCChips i deres AG31G-hovedkort for AMD Athlon 64 og Sempron. Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 AGP, PCI-express, overklokkingsmuligheter osv. Det må jo være et glimrende hovedkort for de som vil ha et billig system, f.eks basert på de meget overklokkbare og ganske høytytende Sempron 64bit prosessorene. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 SiS761GX høres for meg ut som et chipset med integrert grafikk, noe som legger grunnlag for et rimelig system, som Simen1 sier. Det er jo vel og bra, men hovedkort med integrerte skjermkortløsninger er vel hyppigst brukt i pakke-pcer fra kjeder som Elkjøp og Expert, og da spørs det hvor billig det blir likevel (ja, jeg er klar over alt det der med garanti osv.). Gode nyheter for bestefar med nettbank og ellers ganske fraværende IT-kunnskaper og -behov, selv foretrekker jeg (og mange andre her på forumet med meg) nok andre løsninger Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) Man behøver ikke å kjøpe slike systemer gjennom Elkjøp. Man får også kjøpt slike hovedkort og systemer gjennom vanlige nettbutikker. I tillegg har man jo PCIe-x16 spor og AGP-spor for de spill-interreserte. Stapp inn et moderne skjermkort så freser det av gårde som bare det. Neste gang du skal oppgradere så kan du plukke ut det ex-råe grafikkortet, selge det separat, og selge maskinen kun med integrert grafikk til slike som ikke trenger noe mer. Det er jo bare fint å slippe å kjøpe et dårlig skjermkort før du selger den. Endret 14. desember 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå