Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Linksys WRT54G

Anbefalte innlegg

Jeg bor i Frankrike og har Freebox, det gunstigste bredbåndstilbudet her. Har satt en Linksys WRT54G etter denne, og kobler meg trådløst på Linksysen.

Freeboxen har ip-adresse 192.168.0.254. Når jeg åpner porter i Freeboxen (gjøres via web) kan disse kun forwardes til ip-familien 192.168.0.x.

Jeg har tidligere forsøkt å sette Linksysen til ip 192.168.0.1, men dette har ikke virket før. Jeg klarer å skifte Linksysens ip, men kommer meg ikke på nett når denne står med ***0.1. Plutselig, for to uker siden, klarte jeg likevel dette, og forwarding av porter til Linksysen og så videre til min maskin var intet problem. Så igår var alt nede, uten at jeg hadde vært inne på Linksysen og endret noe som helst. Nå er jeg tilbake til utgangspunktet, det virker som om Linksysen ikke vil være i familie med Freebox'en. Da får jeg jo heller ikke forwardet noen porter heller.

Noen som har noen ideer om hvordan jeg kan få løst floken? Kan det være noe software i routeren? Jeg bruker nå Sveasoft, kan det virke som.

På forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...