andreas76 Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Prøvde å finne en guide om minne her på ok.no, men fant ikke noe. Er det ikke på sin plass å ha noe slikt her, som forteller folk om hvordan de skal gå frem for å tweake minne til å kjøre litt raskere. Når jeg har sett folk skrive om det tidligere har jeg ikke forstått så mye om CAS og 2,5-3-3-4 settinger. Hva betyr disse tallene, og hvordan vet jeg hva jeg kan sette mine til med RD eller DDR 2100 / 2700 / 3200 minne... Og ikke minst, må man ta hensyn til disse instillingene når man overklokker FSB? OK, nå spiller jeg liiitt grønn her, men er sikker på at en del folk vil ha nytte å ha en slik guide likevel. Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 F.eks Meg :smile: Jeg kunne godt tenkt meg og vite hvordan jeg tweaker minnet, og får fullt utbytte av mine 512 pc2700 ddr ram. Og jeg er faktisk helt grønn på dette området. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Er det noe jeg kan gjøre med den gode gamle SDRAM'en min da? :smile: Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 6. september 2002 Forfatter Del Skrevet 6. september 2002 Hmm, ingen svar... Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Ja, en slik guide kunne jeg tenkt meg. Lenke til kommentar
Corn Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Enig, en forklarende guide med fordeler og ulemper av cas vs mhz osv. Må gjerne teste TT active memory cooling også :smile: Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Quote: Den 2002-09-04 17:02, RikkyRally skrev:Er det noe jeg kan gjøre med den gode gamle SDRAM'en min da? :smile: visst du tar vekk "..gode.." så kan du sikkert jere masserart :razz: har sdram sjøl :sad: Lenke til kommentar
RIP Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Ja, en ram-guide hadde gjort susen :wink: lurer på om jeg skal ha Apacer eller Corsair ram (grunn til at jeg vil ha apacer er at jeg har kreditt på psdata, og de har ikke corsair) er det mye forskjell på apacer og corsair (klokkevennelighet forhold til pris) Lenke til kommentar
Zerpent Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Quote: Den 2002-09-11 19:55, skrev Corn:Må gjerne teste TT active memory cooling også :smile: Leste en test et sted om denne kjølingen men det var ikke mye tess... Det var snakk om noen få farenheit i forskjell. Blir å kaste penger ut vinduet. Ser jo litt kult ut da men... Lenke til kommentar
daho Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 http://www.overklokking.no/cooling/diverse...cool/index.html Lenke til kommentar
erl Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Som det kommer fram i denne posten og som forøvrig kan sees her har OK.no lite artikler som forklarer nøyaktig hvordan man skal overklokke og hva de forskjellige innstillingene gjør. Å forklare nøyaktig hvordan man skal gå fram blir vanskelig ettersom at alle hovedkort er så forskjellig på dette området. Av den grunn henviser vi dere alltid til hovedkort manualen. Der står det som oftest utfyllende om hver enkelt innstilling og framgangsmåte. Når det er sagt, så ser jeg ikke det helt store problemet i å lage en guide som forklarer de forskjellige innstillingene og jeg skal selv se på saken :smile: Men inntil videre, se i hovedkort manualen din! Lenke til kommentar
CFD Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Det med Dividere burde folk ha skjønt nå.. Og jo lavere verdier man ha jo bedre blir det.. Det er iallefall sånn på mesteparten av tingene på Ram-siden i Bios. Så last ned Sandra og test med de forskjellige instillingene. Etter 5-10Reboot finner dere en Instilling som virker perfekt :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå