EssspeN Skrevet 15. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2005 Fordeler med PSP:- Stor og fet skjerm - Kan spille film/musikk - Kule spill Ulemper med PSP: - Bare en skjerm (men den er så stor at det ikke gjør noe) - Ikke så mange originale spill, men de er barnslige uansett Fordeler med DS: - To skjermer, men det er bare et salgstriks som suger uansett - Blir ikke så fort ripete, men den er så stygg at det ikke spiller noe rolle Ulemper med DS: - Barnslige spill - Stygg 5295593[/snapback] hahaha. Det var sinnsykt morro å lese. Akkurat de argumentene der har jeg sett ofte selv. Skikkelig bra. Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 15. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2005 Jeg mener det har med alder å gjøre."Små-gutter" har ikke evenen til å tenke så kritisk som eldre folk samtidig som at de er generelt sett for fattige til å kjøpe 2 konsoler med tilhørende spill og for å skule dette finner opp en dekk historie om at Xbox 360 eller PS3 er helt på jordet og suger råttene sokker. Det de ikke forstår er at dette er på bekostning av sin egen omtale fra e"Større-gutter" som er mer modne og seriøse. 5295771[/snapback] Dette er jo en fenomen som somregel stemmer, men min erfaring er vel at en fremdeles har untakene som bekrefter regelen... Har vel støtt på et par her inne, og det har sikkert du også Lenke til kommentar
Sgt_Stilongs Skrevet 20. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2005 Hei. Jeg er en fanboy på 19 år Men selv om jeg er en fanboy, har jeg ikke fordommer mot andre konsoller. Det er bare det at jeg liker PS2 best. Nintendo har jeg ikke noe forhold til. Har spillt endel N64 oppigjennom hos venner og kjente, og det var heftig på den tiden. Playstation ble det heller lite av, da jeg ikke kjente så mange som hadde det. Så kom PS2. Det tok lang, lang tid før jeg fikk prøv den. Husker faktisk ikke hvilke spill jeg prøvde på den. Men dette var virkelig saker! Det var vel på den tiden dreamcast og kom ut...? Tar helt sikkert feil. Så en slik i en spillbutikk. Måtte jo prøve, og denne var også heftig. Men hørte ikke noe særlig om den. Så kom Xbox. Wow! dette var virkelig heftige saker. Men oi oi oi... Denne konsollen var svær. Det samme var kontrolleren. Men uansett en opplevelse. Spillene til både PS2 og Xbox ble bedre tilpasset konsollen. Selv fikk jeg endelig kjøpt meg en PS2. Det var i april. Kjenner en som har Xbox som jeg er hos av og til. Det er noe med Xbox som ikke fenger helt. Tror det kan komme av at ytelsen er veldig lik PS2 og at det Microsoft som har produsert den. Dette var den første konsollen til Microsoft. Sony hadde allerede hatt knall suksess med den første playstation. Microsoft gjorde stor tabbe med å lansere Xbox360 såpass tidlig. Uten HD-DVD. Uten følelsen som får deg til å dette av sofaen/godstolen. Jeg har i alle fall ikke den oppfattelsen i forhold til hva andre har sagt om den. Om jeg kommer til å teste den? Sannsynlig. Om jeg kommer til å kjøpe den? Neppe. "Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves." Nei, men som regel altfor lenge. Om Sony kommer til å lansere en konsoll som faktisk gir denne følelsen som får en til å falle av sofaen/godstolen gjenstår å se. De har jo tross alt brukt lang tid. Forhåpentlig vis har de brukt den godt. Med tanke på hvilke titler som kommer til hvilke konsoller er det i alle fall ingen tvil om at det blir PS3 på meg med tiden. Det er her veldig mye av grunnlaget mitt ligger for å velge PS3 fremfor Xbox360. Beklager Revolution-fans... Jeg har ikke fulgt med Nintendo siden Gamecube kom. Spillene til de andre konsollene var mer fengende. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2005 Hei.Jeg er en fanboy på 19 år Men selv om jeg er en fanboy, har jeg ikke fordommer mot andre konsoller. Det er bare det at jeg liker PS2 best. 5314465[/snapback] Du er nok ingen fanboy, men det er jo bra. Fan er du, men uttrykket 'fanboy' henviser til folk som er usaklig overbevist om sin egen konsolls fortreffelighet. Du har jo gode begrunnelser for hvorfor du ikke er så glad i de andre maskinene. Personlig må jeg innrømme at jeg aldri har hatt særlig sansen for PS2, synes den mangler sjel. Det er min mening, men noe rasjonelt argument er det jo ikke. Det gjør meg ikke til fanboy av den grunn. Dette er en artig diskusjon, men det må være lov å ha preferanser uten å bli stemplet som fanboy, noe som i mine ører har samme klang som 'idiot'. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 20. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2005 For det første er fanboy et dumt ord, jeg ser ingen grunn til å adoptere enda et engelsk ord sammen med det andre engelsk uttalte ordet fan, bare for å gi det akkurat samme betydning. Jeg er fan av playstation siden jeg begynte med det, og har hatt kun gode spillopplevelser med den, og har blitt glad i den. Nintendo og Xbox suger hardt fordi disse er konkurentene og da truende til konsollen jeg har blitt så glad i. I tillegg blir jeg veldig glad når jeg ser dårlige annmeldelser og negative kommentarer om konkurentene. Og jeg blir ekstra glad når konsollen jeg eier dominerer markedet. Og via denne dominansen så utvikles bra spill eksklusivt til playstation, og da blir jeg glad siden alle andre prøver bare å herme. Det føles i det hele tatt godt å være stolt av å eie noe, og være sterk nok til å velge en side og stå på den siden. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2005 For det første er fanboy et dumt ord, jeg ser ingen grunn til å adoptere enda et engelsk ord sammen med det andre engelsk uttalte ordet fan, bare for å gi det akkurat samme betydning. Jeg er fan av playstation siden jeg begynte med det, og har hatt kun gode spillopplevelser med den, og har blitt glad i den. Nintendo og Xbox suger hardt fordi disse er konkurentene og da truende til konsollen jeg har blitt så glad i. I tillegg blir jeg veldig glad når jeg ser dårlige annmeldelser og negative kommentarer om konkurentene. Og jeg blir ekstra glad når konsollen jeg eier dominerer markedet. Og via denne dominansen så utvikles bra spill eksklusivt til playstation, og da blir jeg glad siden alle andre prøver bare å herme. Det føles i det hele tatt godt å være stolt av å eie noe, og være sterk nok til å velge en side og stå på den siden. 5314826[/snapback] DU er derimot en vaskeekte fanboy. Hvorfor gjør ditt eierskap av en PS2 deg til noe mer enn bare en eier av en PS2? "Være sterk nok til å velge en side"? Pfff... Være for dum til å innse at andre valg kan være like gode som ens egne, kanskje. Det eneste dette valget av side fører til, er at du går glipp av mange gode opplevelser. Du får for eksempel aldri spilt Metroid Prime, eller Jade Empire. Arme menneske. Argumentene i avsnittet over gidder jeg ikke kommentere utover at de er alle helt på trynet. Kanskje du er ironisk. Håper det. Lenke til kommentar
argomara Skrevet 20. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2005 Har alltid likt spillkonsoller selv men har hatt det ganske variert med tanke på hva jeg har kjøpt gjennom årene. Det hele startet med commandore,nes,snes, gameboy,n64,xbox og endel andre saker som var før dette.. Har vel hellet litt i retning for nintendo de først konsollene men dette tror jeg hadde litt med alderen og gjøre. Hadde også endel håndholdte greier som jeg ikke husker navnet på. Jeg velger som regel de konsollene som kommer med de beste titlene på spill og ikke etter spec på maskinene. Men vil si at jeg ikke får den samme følelsen som jeg hadde før når jeg spilte zelda på N64 min. Det blei ike helt det samme og splle halo 2 når det kom ut bla... Men men... Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 20. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2005 det finnes tilsvarende, hvis ikke bedre titler til alle de der meteordritt prime osv hvis du ikke klarer å få ut av den posten jeg posta istad, hvorfor jeg er fan, og hvorfor man blir fan, så er du en vaskeekte idiot Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 20. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2005 Så, så, barn. Ta dere en bolle. Cetra: det eneste du skrev om hvorfor du ble en fanboy, var at du begynte med Playstation, og at du av denne grunn utelukker alt annet av konsoller. Om ikke det er definisjonen på en fanboy, så vet ikke jeg. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 20. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2005 det finnes tilsvarende, hvis ikke bedre titler til alle de der meteordritt prime osv hvis du ikke klarer å få ut av den posten jeg posta istad, hvorfor jeg er fan, og hvorfor man blir fan, så er du en vaskeekte idiot 5316030[/snapback] Den var vel litt unødvendig... Men at du er "fanboy" viser egentlig bare hvor idiotisk du selv er. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 20. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2005 det finnes tilsvarende, hvis ikke bedre titler til alle de der meteordritt prime osv hvis du ikke klarer å få ut av den posten jeg posta istad, hvorfor jeg er fan, og hvorfor man blir fan, så er du en vaskeekte idiot 5316030[/snapback] Sånne som deg er rett og slett ubrukelige. Det er absolut ingen vits at du er på et forum, for du kan ikke diskutere, du kan ikke se gråsoner. Det finnes absolut ingenting tilsvarende Metroid Prime på verken Xbox, PC eller PS2. Det er noe du ikke kan oppleve dersom du ikke har en Gamecube, det samme gjelder.. tja skal vi se....hmm God Of War er vel det eneste vi kan trekke frem for PS2'en, og det samme gjelder Halo og Halo 2 for Xbox'en. Er du så fattig at du ikke har råd til flere konsoller så er det jo synd for deg, men da er det enklere å bare si det rett ut. Hvis du er så barnslig at du må skjule at du ikke har råd til flere enn en konsoll ved å komme med usakelig drittslenging om andre konsoller, så er det bare patetisk. Jeg eier alle 3 konsollene fra forrige generasjon. Min klare favoritt der var Gamecube, det gjenstår å se hvordan det blir denne generasjonen, men Xbox360 ligger godt an, har blitt beskyldt for å være fanboy jeg også, men det er som regel av fanboys av et eller annet slag. Men du er nok det verste jeg har sett på dette forumet Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 20. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2005 En ting jeg lurer litt på, kanskje noen av de hardbarkede PS2-über-alles-trynene her inne kan svare. Om PS2 var laget av Microsoft, og Xbox var laget av Sony, ville dere da kjøpt Xbox? Selvfølgelig, de eksklusive spillene hadde sin normale tilhørighet (GTA/Viewtiful Joe/Singstar/etc. til PS2, Halo/Fable/etc. til Xbox). Lenke til kommentar
superted81 Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. desember 2005 En ting jeg lurer litt på, kanskje noen av de hardbarkede PS2-über-alles-trynene her inne kan svare. Om PS2 var laget av Microsoft, og Xbox var laget av Sony, ville dere da kjøpt Xbox? Selvfølgelig, de eksklusive spillene hadde sin normale tilhørighet (GTA/Viewtiful Joe/Singstar/etc. til PS2, Halo/Fable/etc. til Xbox). 5316131[/snapback] Det er et veldig godt spørsmål... For å sitere en kjent og kjær anmelder: "Noen er rabiate fanboys av den eller den maskinen, og hater konkurrentene fordi... fordi... OK, det finnes ingen rasjonell grunn, de bare gjør det. Det blir like absurd som å hate et plateselskap eller et filmstudio. Skal man liksom ikke kjøpe en fantastisk CD fordi den kommer fra et bestemt plateselskap? Eller la være å se en film fordi et bestemt studio har produsert den? Ingen tenker sånn, det er kvaliteten fra de som står bak - artistene, musikerne, regissørene, manusforfatterne og - javisst - spillutviklerne - som betyr noe." Lenke til kommentar
dagkr Skrevet 21. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2005 Om PS2 var laget av Microsoft, og Xbox var laget av Sony, ville dere da kjøpt Xbox? Selvfølgelig, de eksklusive spillene hadde sin normale tilhørighet (GTA/Viewtiful Joe/Singstar/etc. til PS2, Halo/Fable/etc. til Xbox). 5316131[/snapback] Hehe godt spørsmål, og jeg tror faktisk jeg ville valgt Sony-konsollen. Dette er fordi jeg hater Micro$oft. Det er min lille protest mot et selskap som har plaget meg opp igjennom alle år med elendig programvare, og som hver gang det kommer et nytt innovativt selskap så tar Micro$oft enten og kjøper det opp og legger det ned, eller stjeler alle ideene deres og utgir sitt eget program som gjør akkurat det samme og bundler det med windows og presenterer det som en Micro$oft-oppfinnelse. Jeg ville valgt Sony-maskinen rett og slett som en hevn mot et selskap jeg misliker sterkt, som jeg vil skal mislykkes. Og jeg har ingen tro på at Micro$oft kan levere en maskin som er bugfri. Og jeg stoler heller ikke på at Micro$oft ikke faller for fristelsen til å misbruke mine personopplysninger dersom jeg bruker ting som XBox Live osv. Selskapet har rett og slett ikke min tillitt. Men nå begynner jo Såny på samme galeien (ref DRM rootkit på CD-plater) så nå må jeg kanskje hopper over på Nintendo. :-) Revolution virker jo utrolig kul da. Lenke til kommentar
superted81 Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. desember 2005 Men hvis Sony hadde lagd en maskin som var 30 ganger dårligere/styggere/dyrere enn MS sin, ville du fortsatt gått for Sonys? Høres jo helt vilt ut å bortprioritere et godt produkt på det grunnlaget! Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 21. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2005 Om ting er slikt, så velger en rett og slett ingen av de =) Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 21. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2005 En ting jeg lurer litt på, kanskje noen av de hardbarkede PS2-über-alles-trynene her inne kan svare. Om PS2 var laget av Microsoft, og Xbox var laget av Sony, ville dere da kjøpt Xbox? Selvfølgelig, de eksklusive spillene hadde sin normale tilhørighet (GTA/Viewtiful Joe/Singstar/etc. til PS2, Halo/Fable/etc. til Xbox). 5316131[/snapback] Uff... Jeg ville nok hatt Nintendo en stund.. Men hadde nok krøpet til korset når storspilla kom: Resident Evil og Final Fantasy var spillene som gjorde at jeg kjøpte PS2. Gran Turissimo spilte jeg til jeg blødde på tomlene, GTA var også utrolig moro, state of the art. Hvis jeg fikk velge to firma som skulle byttet plass; skulle jeg ønskt at vi hadde Amigaens gamle Workbench, fremfor Windows. Den kunne vi gjøre mye moro med. Legge til library og devs i fulle hauger, arexx. Og så slapp vi å kjøpe ny annethvert år. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 21. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) Hmm, jeg liker jo xbox, enkel og modde, slenge inn en 200GB harddisk, spille backup av spillene dine, så du slipper og skifte dvd. Du kan kopiere filmene dine osv. Hadde en nintendo gamecube, den ble jeg lei av. Den ligger og lider i ett steintak sikkert enda. Joda, jeg hater microsoft jeg også. Men xboxen er genial. (Har ikke noe imot ps2.) Jeg er vel Xbox-fanboy Endret 21. desember 2005 av Bundy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå