aas123 Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Hei. Noen som vet hvordan man gjør ps2 sonefri. Altså hva må jeg kjøre for at jeg kan se dvd filmer fra alle verdensdeler. Takk Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Ja. Enten lodder du.. Eller kjøper Region X som er en plate du kjører. Uvisst hvordan det fungerer sånn i dypden da jeg ikke har PS2 selv. :smile: Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 jmf. forumreglene er dette ikke lov å spørre om! Lenke til kommentar
Jellyfisk Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Hæ? Det er kanskje ikke lov å svare at en løsning er mod-chip, men det er da overhodet ingen regler, hverken i norge eller på forumet mot avspilling av dvder fra andre soner. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Joda, det skal ikke oppfordres til å hacke boksen sin. Men, dog, hw.no har vel alltids lært bort blyant trikset for hacking av amd cpu'er så i mine øyne er den nye innføringen i retningslinjene å skyte seg selv i foten, med tanke på hw modifisering. Lenke til kommentar
Jellyfisk Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Det eneste punktet i retningslinjene jeg kan se som omhander dette er punktet om noe som kan lede til piratvirksomhet, hvor modchipper er nevnt spesifikt. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 det ligger i kortene at HW.no ikke vil at vi skal gjøre noe som produsentene ikke liker. Selv har de bestemt at de som produserer HK, CPU, RAM, skjermkort og kabinetter ikke er vedig en slik behandlig for sitt åndsverk...... Så kan man tolke min mening av retningslinjene selv.. Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Så tommelfinger regelen blir: -Er det PC så kan man snakke fritt, men er det konsoll så er det ulovlig? Hmmph... Tror jeg må vurdere å skifte forum snart... Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Kan virke som det er slik de vil ha det... Skjønner ikke hva konsoll har i et dataforum å gjøre heller jeg da... men det er jo bare meg..... Lenke til kommentar
LeD Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Quote: Den 2002-09-04 17:30, PIIIpower skrev:det ligger i kortene at HW.no ikke vil at vi skal gjøre noe som produsentene ikke liker. Det er isåfall en patetisk holdning. Liker produsentene av CPUer at man overklokker dem? Og hvorfor i all verden skulle vi bry oss om det? Dette er et forum for forbrukere (jeg tror ikke så mange produsenter av hardware er representert?). Da diskuterer vi det vi liker. (Innenfor gjeldende lover og regler.) Quote: Selv har de bestemt at de som produserer HK, CPU, RAM, skjermkort og kabinetter ikke er vedig en slik behandlig for sitt åndsverk...... Slike produkter har ingenting med åndsverk å gjøre. Har du kjøpt en CPU eller en spillemaskin, kan du skru den fra hverandre, knuse den, bruke den som brødrister eller hva i all verden du måtte like. Quote: Skjønner ikke hva konsoll har i et dataforum å gjøre heller jeg da... men det er jo bare meg..... Konsoller er da datamaskiner som inneholder hardware på nøyaktig samme måte som PCer, MACer, Amigaer, Commodore 64er, mobiltelefoner eller kalkulatorer... Dette er vel ikke www.pchardware.no? LeD [ Denne Melding var redigert av: LeD på 2002-09-05 23:57 ] Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Forskjellen mellom en konsoll og en pc. En konsoll er en boks ferdig til bruk og ikke beregnet på endringer. Alle spill prog ol. blir laget til konsollen, ikke omvendt En pc står ovenfor mange utskiftninger og software produsentene tar ikke hensyn til hardware, derfor bygger man maskinen til softwaren. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Jeg reiser en del rundt i verden. Hvis jeg da kjøper PS2 spill med hjem til guttungen fra USA må jeg da kjøpe med en PS2 boks derfra også??? Lenke til kommentar
Destro Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Vis du skall væra firkantig så ellers så må du modifisere den PS2 du har, men det er helt opp til deg sjøl å finne ut hvordan det skall gjøres :wink: Lenke til kommentar
Jellyfisk Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Det hadde vært spennende med inspill fra en moderator her, men selv kan jeg ikke se at engang "ånden" i retningslinjene sier noe om at hardware (av noe slag) ikke skal tukles med. Vel å merke så lenge dette ikke gjøres for å kunne bruke piratkopier. Grunnen til at konsoller diskuteres her er at konsollfolket har sneket seg inn gjennom gamer.no Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Region X er så langt jeg kan se lovlig. Topic er innen for det vi tillater. Men vi ønsker ikke snakk om modchips eller andre finurlige saker. Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Quote: Den 2002-09-05 23:40, PIIIpower skrev:Kan virke som det er slik de vil ha det... Skjønner ikke hva konsoll har i et dataforum å gjøre heller jeg da... men det er jo bare meg..... Dataforum? Trodde dette var forumet til gamer.no jeg. Så vidt jeg vet dekker de spill til både konsoll og pc. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Du kunne vel være så elskverdig å definere finurlige saker da.... er ei cd plate som flasher boisen med uoriginal software lovlig? da bør dere ta et kurs i konsekvens utredning. Quote: Den 2002-09-07 00:46, SirHartge skrev:Region X er så langt jeg kan se lovlig. Topic er innen for det vi tillater. Men vi ønsker ikke snakk om modchips eller andre finurlige saker. [ Denne Melding var redigert av: PIIIpower på 2002-09-11 22:11 ] Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Så vidt jeg veit selger de Region X på Elkjøp... Tviler på at de CD'ene er så innmari ulovlig i Norge da :smile: Lenke til kommentar
LeD Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Quote: Den 2002-09-06 19:52, PIIIpower skrev:En konsoll er en boks ferdig til bruk og ikke beregnet på endringer. Alle spill prog ol. blir laget til konsollen, ikke omvendt Så en CPU er beregnet på endringer? Produsentene legger kanskje fysiske sperrer på dem for å hindre overklokking for at det skal bli mer spennende og morsomt å endre på dem? Har du kjøpt en CPU eller et konsoll kan du bruke den eller endre den til hva pokker du vil. Hvorfor i all verden skulle du bry deg om hva som var "meningen" eller produsentens "ønsker". Det er selvsagt greit at hw.no forbyr direkte oppfordring til ulovligheter. Men jeg ser ingen grunn til å gå lenger enn det. Det er våre interesser som bør står i fokus her, ikke produsentens. Det finnes allerede nok voktere av moralen her i verden... LeD Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Forskjellen mellom en konsoll og en pc. En konsoll er en boks ferdig til bruk og ikke beregnet på endringer. Alle spill prog ol. blir laget til konsollen' date=' ikke omvendt quote'] Herregud... for noe sprøyt.....Kjøper jeg en konsoll er den min..M I N !!! Jeg gjør da akkurat hva jeg vil med den, på samme måte som jeg kan bygge om eller endre en hvilken som helst annen gjenstand som er min, bygge om fiskestanga, båten, motorsaga, pc'n,... you name it... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå