LarZen Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Hehe, er morro å lese når geek's som oss begynner å "krangle" om maskiner! Jeg personlig blåser i om PS3 blir bedre en X360. Jeg skal ha dem begge så jeg er i en vinn vinn situasjon uansett. Jeg tror ikke grafikken blir noe bedre på PS3 men om det gjør det så er jeg bare glad jeg. Så langt så er X360 en utrolig maskin og vi har bare såvitt begynt å leke med kraften i den. Vi gamers har masse kult å se frammover til...det er sikkert! Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 (endret) 2. Nok et MGS-spill... Men men, man kan vel melke en ku så lenge den selger (så et intervju med skaperen der han sa at han kom til å lage de samme spillene i all evighet, eller helt til folk ikke kjøpte de mer ) Der traff du en nerve hos meg, hehe. men dette er i tillegg feil. Hvis du hadde giddi å skjekket litt rundt før du skriver ting som dette så hadde det vært en fordel for dette forumet. På Hidejos offesielle hjemmeside (hans egen blogg) så har han sagt at han ikke hadde tenkt til å lage fler MGS spill etter MGS3: Snake Eater. Dette var fordi han var fornøyd med serien, og ville starte å lage noe nytt og revolusjonerende (ja, Metal Gear Solid serien er revolusjonerende). Etter dette innlegget hans i hans egen blogg ble han kontaktet av flere tusen fans som var missfornøyd. Og det er derfor han nå holder på å lage et nytt Metal Gear Solid spill og denne gang til PlayStation 3. Jaja, jeg har ikke lest imellom alle postene i denne topicen, så jeg gidder ikke å si noe om xbox360 vs. PS3. Det vil alltid være fanboys. Men jeg tror faktisk sony trekker det lengstre strådet denne gangen også. Når det var PS2 vs Xbox så hadde sony sin konsoll ute på markedet lenge før MS, men de solgte også mer etter at MS hadde lansert Xbox. Tror rett og slett at Sony har et større marked (asia?). Og Sony har faktisk og de beste spillene (dette er kanskje et forhatt emne i konsollkrig topicer, men her kommer det). Man kan se på alle spillomtaler osv at spill som Grand Theft Auto, Metal Gear Solid, Gran Turismo, Devil May Cry, Final Fantasy osv har høyere rangering enn andre "store" og "eksklusive" xbox spill. Nå skal det sies at jeg ikke er noen Sony fanboy, jeg har ingen xbox selv, men mange kamerater har og jeg må si at xbox live imponerer, og det er litt skuffende at Sony ikke lager noe lignende. Jeg kjøper ikke xbox 360 nå av den enkle grunn at jeg skal inn i millitæret i et år snart. Kanskje PS3 er til salgs da, så skal jeg vurdere hvilken konsoll jeg vil gå for peace... 5316456[/snapback] Selvfølgelig trekker Playstation 3 det lengste strået. Dette ser vi jo allerede av det PS3 kan tilby. Microsoft er så dumme og lanserer den for tidlig for å skaffe seg litt marked før Ps3 slipper løs, jaja sikkert flott det, men er ingen vits og pumpe ut Xbox+ spill. Next Generation da forventer vi, hvertfall jeg MYE mer en hva som har blitt vist. Vi lever i 2006 snart og det jeg ser av 360 i dag er xbox+ spill. Ja, det kommer veldig mye bra til 360 nå (Moto GP, Gears Of War, Too Human feks ser meget lekkert ut) Men det jeg ser og det som er blitt bekrefta av launch spill til PS3 er rett og slett impoerende, MotorStorm, Tekken Next Gen, Metal Gear Solid 4, Devil May Cry 4, Warhawk, og kanskje Killzone (I hope) Woah ! MEN WHO CARES ?? Hell, kjøp alle sammen og slutt bitchinga. Endret 20. desember 2005 av Ibizaonice Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 (endret) edit: Så hva med specsene er bedre i praksis? Alle HDtver er låst til 60Hz, så 120fps er i praksis ubrukelig (selv om de bare fikk 47.6fps eller noe på UT2007). Utgang for to tver er vel ok, men det er ufattelig dyrt med en 1080p skjerm, hvem har da råd til to (og nei, gode skjermer blir ikke noe særlig billigere over tid, dette ser vi i LCD og Plasmamarkedet). Så... hva er så fantastisk med PS3? Cell-CPU'en som kan vise flere HD-filmer samtidig? Hva skal vi med det i spill? 5294388[/snapback] 47.6fps er kjørt på devkit av PS3. Og dette var før de hadde optimalisert spillet for PS3. I artikkelen hvor disse tallene kommer fra, var Epic-sjefen var i ekstase over hvordan Unreal-motoren kjørte. Hvis du ikke vet bedre, så les den aritkkelen. (Tror jeg la ved en link i en beskjed for en uke siden) Hvilke specs som er bedre? Alle.. Eneste er at dere på forumet her sier at det aldri kommer til å bli nødvendig med mere diskplass enn på dagens DVD, eller annet moro som kommer på PS3, isåfall kan dere bare oppgradere XBox'n deres som sikkert får noe tilsvarende, når det blir nødvendig (Slik som på PC). Alle mulighetene du får på 360, og PS3 sine ethernet-tilkoblinger er bare til pynt. Og plutselig kommer alle til å slutte å lage PS-spill. Og dersom du ikke har fått med deg prisnedgangen på LCD og plasma, så bor du på en annen planet. All teknologi raser ned i pris. Endret 20. desember 2005 av KongRudi Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 (endret) Og dersom du ikke har fått med deg prisnedgangen på LCD og plasma, så bor du på en annen planet. All teknologi raser ned i pris. 5316976[/snapback] Litt synd at du fremdeles må betale 25k for en god 32" LCD/42" Plasma da... Har ikke gått så mye ned i pris, de selger bare en del dårlige modeller til en billig penge. Og ja, ,jeg har skiftet merke på alle mine Nintendo og Sonykonsoller til M$... Vi får se hvem som har rett om 3-4 år Endret 20. desember 2005 av SBS Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Og dersom du ikke har fått med deg prisnedgangen på LCD og plasma, så bor du på en annen planet. All teknologi raser ned i pris. 5316976[/snapback] Litt synd at du fremdeles må betale 25k for en god 32" LCD/42" Plasma da... Har ikke gått så mye ned i pris, de selger bare en del dårlige modeller til en billig penge. Og ja, ,jeg har skiftet merke på alle mine Nintendo og Sonykonsoller til M$... Vi får se hvem som har rett om 3-4 år 5316994[/snapback] Tror ikke vi trenger å vente så lenge CRT går ut av produksjon allerede etter nyttår, og det vil forhåpentligvis tvinge prisene ned enda mer. Og man får jo allerede en OK 32" LCD for 10K. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 alle CRT tver går ut av produksjon etter nyttår? tviler jeg litt på. CRT er fremdeles mye billigere enn lcd. mange som ikke vil kjøpe ny tv idetheletatt hvis det kun er lcd tilgjengelig. Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Jeg kjøper ihverfall ikke noen LCD HDTV. Makan til dritt. Ja, ghosting og blurring er fortsatt veldig tydelig på det, selv på de beste. De som sier annet har ikke spilt på CRT skjermer på ganske lenge vil jeg tro. Jeg skal ha CRT HDTV, da det er fortsatt klart best. Og mye billigere. Bare fatter ikke hvorfor de nesten ikke finnes her i Europa siden de er helt vanlige i Amerika. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Skal være enig med deg at kontrolleren til nintendo ser intr. ut, men det gjenstår jo å se hvor mye nytt de har å tilføre maskinen! Vil vel ikke akkurat si at de har klart dette med så mange av konsollene sine så langt. Du mener, bortsett fra at kontrollerne vi har i dag er et resultat av Nintendos nyvinninger? gamecube var jo bare en helt ordinær spillemaskin, faktisk den mindst revolusjonrende av de alle. samme kan vel sies om snes og nes. her var ihvertfall sega helt på høyde med sin 8bit samt mega driven. Jeg skjønner ikke hva poenget ditt er. Hva så om GC var en helt ordinær spillmaskin? Hva har SNES med saken å gjøre? NES blåste jo liv i spillindustrien igjen etter at amerikanerne hadde klart å ødelegge den, men jeg ser ikke helt relevansen. Snakker vi ikke om Revolution her? At nintendo har klart å overleve så lenge på en frenchise bestående av en italiensk rørlegger er ganske utrolig i seg selv....... Hvis du tror Mario er det eneste Nintendo har å by på så har du vel ikke akkurat fulgt med i timen. Pokemon, Zelda, King Kong, Metroid... For ikke å snakke om at Nintendo totalt dominerer bærbarmarkedet for spill. Og at Nintendo er den eneste fra forrige generasjon som faktisk tjente penger da selvsagt. Sony og Microsoft hadde store tap på grunn av spillkonsollene sine. Eneste konsollen jeg kan se som det var et snev av revolusjon over var vel Dreamcast når den en gang kom På hvilken måte var DC en revolusjon? 5314959[/snapback] DV var vel det nærmeste vi har kommet en revolusjon, da som en annen påpekte her var at det mest sannsynligvis er den konsollen som var mest forut sin tid når den kom. Ja, king kong, metroid osv. er spill til nintendo, men det er vel ikke tvil om at mario frenchisen har hvert det store som har dratt mye av lasset til nintendo. Hva det har med saken å gjøre at Gamecube var en helt ordinær spillemaskin? tja du snakka jo om at nintendo var så revolusjonerende, eneste jeg skulle frem til at det kanskje ikke var så mye revolusjonerende med gamecube. Når du sier at det vi har i dag er et resultat av nintendos nyvinninger, hvilke nyvinninger er det vi snakker om da? Og hvis man skal dra den litt lengre så var det vel Atari som begynnte den virkelig prosessen på å dra igang spill industrien, med ekstra hjelp etterhvert fra C64, amiga skal vel heller ikke utelates her, så å gi nintendo hele kreditten for det blir feil. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 DV var vel det nærmeste vi har kommet en revolusjon, da som en annen påpekte her var at det mest sannsynligvis er den konsollen som var mest forut sin tid når den kom. Hva har dette med å være en "revolusjon" å gjøre? Ja, king kong, metroid osv. er spill til nintendo, men det er vel ikke tvil om at mario frenchisen har hvert det store som har dratt mye av lasset til nintendo. Hvor har du det fra? Har du fått med deg at det er noe som heter "GameBoy", og også slikt som Pokemon, som har vært enormt populært? Mario? Han er bare en del av det. Hva det har med saken å gjøre at Gamecube var en helt ordinær spillemaskin? tja du snakka jo om at nintendo var så revolusjonerende, eneste jeg skulle frem til at det kanskje ikke var så mye revolusjonerende med gamecube. Når sa jeg at GameCube var revolusjonerende? Vi snakket faktisk om neste generasjon her, altså Revolution. Når du sier at det vi har i dag er et resultat av nintendos nyvinninger, hvilke nyvinninger er det vi snakker om da? Kontrolleren du bruker f.eks. Og hvis man skal dra den litt lengre så var det vel Atari som begynnte den virkelig prosessen på å dra igang spill industrien, med ekstra hjelp etterhvert fra C64, amiga skal vel heller ikke utelates her, så å gi nintendo hele kreditten for det blir feil. Nei, Atari ødela spillindustrien. Det er en grunn til at Nintendo kunne steppe inn og ta over hele spillmarkedet. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Nei, Atari ødela spillindustrien. Det er en grunn til at Nintendo kunne steppe inn og ta over hele spillmarkedet. 5318015[/snapback] Nei, Atari STARTA spelindustrien. Etter å først ha mislukkast med "Computer Space" (ein redesign av Stev Russel sitt "Space War"), ga Bushnell og Dabney ut "Pong" i 1972. Det var det først kommersielt vellukka arkadespelet. Før den tida eksisterte det ikkje nokon marknad for denne typen spel. Det bør òg nemnast at Atari seinare lagde den første kommersielt vellukka spelkonsollen med spel på eksterne media, Atari 2600. Dermed spelte dei igjen ei nøkkelrolle i å forme industrien slik han er i dag, ved å skille maskinvare- og programvare-utvikling. Atari har spelt ei større rolle enn nokon andre kommersielle selskap i å starte spelindustrien. Det kan ingen ta frå dei, uansett kva dei måtte ha gjort seinare. Kay Lenke til kommentar
raysv Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Hva har dette med å være en "revolusjon" å gjøre? nyskapende kan ses på som revolusjonerende, det er vel få konsoller som faktisk dette stemmer mer med? Hvor har du det fra? Har du fått med deg at det er noe som heter "GameBoy", og også slikt som Pokemon, som har vært enormt populært? Mario? Han er bare en del av det. Hvis vi skal ta med de håndholdte, så ja, da har gameboy hvert med her. Pokemon kan nok ikke måle seg med mario alikevel Når sa jeg at GameCube var revolusjonerende? Vi snakket faktisk om neste generasjon her, altså Revolution. Jeg snakket om at nintendo ikke hadde hvert så nyskapende som du skulle ha det til, ikke spesefikk mot revolution, og mente derfor at det kan være greit å se hva slags produkt som faktisk kommer i hyllene, før vi kan snakke om at dette kommer til å bli revolusjonerende som du skulle ha det til. Kontrolleren du bruker f.eks. Jaha? hvilken kontroll har nintendo kommet med som har banet vei? Den orginale til NES? dårlig eksempel du kom med der synes jeg, hva med joysticken til C64? eller kontrollen til atari? Nei, Atari ødela spillindustrien. Det er en grunn til at Nintendo kunne steppe inn og ta over hele spillmarkedet. Du tar strengt tatt feil her:) Atari startet den, C64 dro den enda litt videre, og et stykke ut slang nintendo seg på bølgen, nintendo steppet ikke inn og tok ikke over hele spillmarkedet....... hvor tar du det fra? 5318015[/snapback] Lenke til kommentar
howzer Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Atari har spelt ei større rolle enn nokon andre kommersielle selskap i å starte spelindustrien. Det kan ingen ta frå dei, uansett kva dei måtte ha gjort seinare. Joda, Atari klarte å ødelegge markedet de bidro til i begynnelsen. Og da kom Nintendo på banen: "It was also in 1983 that Nintendo planned to release the Famicom in the USA. In the USA, however, the video game market had almost completely died out due to the large amount of low quality games." Atari hadde altså drept markedet, men Nintendo kom inn og tok over. nyskapende kan ses på som revolusjonerende, det er vel få konsoller som faktisk dette stemmer mer med? Korrekt. Inkludert DC. Hvis vi skal ta med de håndholdte, så ja, da har gameboy hvert med her. Pokemon kan nok ikke måle seg med mario alikevel Når du påstår at Mario har dratt lasset så har du tydeligvis ikke fått med deg hva Nintendo faktisk har på lager. Jeg snakket om at nintendo ikke hadde hvert så nyskapende som du skulle ha det til Bortsett fra at de fikk liv i spillmarkedet, og har definert hvordan en håndkontroll skal se ut og fungere. det kan være greit å se hva slags produkt som faktisk kommer i hyllene, før vi kan snakke om at dette kommer til å bli revolusjonerende som du skulle ha det til. Vi kan se allerede før Revolution kommer i hyllene at det er noe helt nytt i forhold til det vi er vant til. Jaha? hvilken kontroll har nintendo kommet med som har banet vei? Den orginale til NES? dårlig eksempel du kom med der synes jeg, Ja, bortsett fra at Nintendos kontrollere har definert hvordan kontrollere skal fungere da. hva med joysticken til C64? eller kontrollen til atari? Nintendo har ikke joysticks. De har joypads, som etter hvert fikk analog funksjonalitet som selvsagt ble tatt opp av de andre. Som sagt, Nintendo har definert håndkontrollen. Du tar strengt tatt feil her:) Atari startet den, C64 dro den enda litt videre, og et stykke ut slang nintendo seg på bølgen, nintendo steppet ikke inn og tok ikke over hele spillmarkedet....... hvor tar du det fra? Joda, spillmarkedet i USA raste sammen og lå med brukket rygg. Atari & co. hadde klart å ødelegge det. Da kom Nintendo på banen og blåste liv i det igjen. Dette er velkjent stoff for de som har levd i noen år: http://en.wikipedia.org/wiki/Video_game_crash_of_1983 Lenke til kommentar
TorEinar Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Nintendo har ikke joysticks. De har joypads, som etter hvert fikk analog funksjonalitet som selvsagt ble tatt opp av de andre. Som sagt, Nintendo har definert håndkontrollen. Det var ikke akkurat rocket science å lage joypads, da joysticks allerede var oppfunnet. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 En analog joypad er ikke helt det samme, og dessuten har du det vanlige styrekorset i tillegg. Uansett var det Nintendo som gjorde det først. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Joda, Atari klarte å ødelegge markedet de bidro til i begynnelsen. Og da kom Nintendo på banen: Jaudå, eg har høyrt om storkræsjet i '83. Men: 1. Det var ikkje utelukkande Atari si skuld. og 2. Det øydela verken marknaden eller industrien. Kay Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 http://www.downinfront.tv/Game_Reviews/Pla...Console_Review/ anbefales å lese.. er en utvikler som lager lanserings spill til ps3 som snakker litt rundt den iforhold til x360 bl.a. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 http://www.downinfront.tv/Game_Reviews/Pla...Console_Review/ anbefales å lese.. er en utvikler som lager lanserings spill til ps3 som snakker litt rundt den iforhold til x360 bl.a. 5411595[/snapback] Det ser ut til at han slår seg sammen med Kojima, Carmack og resten av gjengen som ser ut til å være mer imponert over Xbox360 enn hva PS3 vil prestere Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Interessant lesing, spesielt siden det kommer fra en som jobber hos Sony og som også jobber på et releasespill. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 http://www.downinfront.tv/Game_Reviews/Pla...Console_Review/ anbefales å lese.. er en utvikler som lager lanserings spill til ps3 som snakker litt rundt den iforhold til x360 bl.a. 5411595[/snapback] Det ser ut til at han slår seg sammen med Kojima, Carmack og resten av gjengen som ser ut til å være mer imponert over Xbox360 enn hva PS3 vil prestere 5411708[/snapback] Det har Hideo Kojima aldri sagt. Han har derimot sagt at det PS3 og X360 kan prestere, trolig er ganske 'likt'. "In my studio, 360 degrees means that nothing changes." Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 http://www.downinfront.tv/Game_Reviews/Pla...Console_Review/ anbefales å lese.. er en utvikler som lager lanserings spill til ps3 som snakker litt rundt den iforhold til x360 bl.a. 5411595[/snapback] Det ser ut til at han slår seg sammen med Kojima, Carmack og resten av gjengen som ser ut til å være mer imponert over Xbox360 enn hva PS3 vil prestere 5411708[/snapback] Det har Hideo Kojima aldri sagt. Han har derimot sagt at det PS3 og X360 kan prestere, trolig er ganske 'likt'. "In my studio, 360 degrees means that nothing changes." 5412185[/snapback] Han er også en av de som uttalte at PS3 er en mye vanskeligere konsoll å utvikle for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå