Dr.Peedee Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 olø xbox er så hard eid as, ps3 rules, har aldri vært i tvil om at det er den jeg skal ha hvertfall.Og teknisk sett jævlig flaut for microsoft som hevder de har lansert en hd maskin 5314816[/snapback] Ja ja. Du får kose deg med din PS3 i jula da Dr.Peedee Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 psp er på ønskelista mi du det beste konsollalternativet denne julen Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 La oss ta for oss listen: Here we go again... 10: Her sier de at PS1 og PS2 hadde elendige launchtitler, men at PS3 sin plutselig skal bli fantastisk mye bedre siden der kommer det sikkert nok et tekken spill, nok et MGS spill, kanskje et GT spill... (bare spekulasjoner). Launch er launch og det vil ikke komme noe magisk fantastiske spill til en ny konsoll, til og med PS3-launchspillene kanskje blir kraftig overskygget av de fantastiske Xbox360-spillene som er kommet til da? Slik eg har forstått det er ein "killer app" følgjande: noko du berre MÅ ha, som du kun kan få ein stad. Det blir derfor noko individuelt kva som er ein killer app. For min del er eg einig med IGN her: XBox 360 har ingenting eg har lyst på som eg ikkje kan få andre stader. Oblivion vil ikkje telle, det kan eg (og skal eg) få til PC. PS3 derimot, vil høgst sannsynleg ha eit nytt, eksklusivt Final Fantasy-spel. Det MÅ eg ha. Dermed er der minst ein killer app for min del. 9:120fps, flott at ingen tv'er støtter det... 2 x 1080p 42" tv'er, det blir billig du. Alle sonyfanboys som maste om at Xbox360 bare var tull siden man trengte HDTV har jo nettopp funnet seg et kjempeargument her 120FPS er tull av reint optiske grunnar. 1080p er kjekt for dei som leitar etter ei unnskuldning for å kjøpe ein skikkeleg feit TV. Billig blir det nok ikkje, sjølv om det sikkert blir billigare når PS3 faktisk kjem ut enn det er akkurat no. Uansett, dette er ein ting som kan vere kjekt for ein del av oss, og det er ein ting PS3 kan gjere som ikkje XBox 360 kan. Dermed er det eit gyldig argument. 8. Tilkoblingsmuligheter:Compact Flash, SD Card, Memory Stick <-- bare fjas og kan ikke bli brukt til noe nyttig. Digitalkameraet kobler jeg direkte til Xbox'en uansett. Blue Tooth, USB 2.0 <-- BT er vel og bra om en heller treig og umoden standard (etter min mening), USB 2.0 har Xbox360 også og det er vel det beste valget her. Fleire tilkoplingsmoglegheiter ER eit pluss uansett. Sjølv har eg fleire ting som brukar SD-kort enn berre digitalkameraet mitt. Eg forstår at du har veldig lyst til å argumentere for at alt PS3 kan som ikkje XBox 360 kan er fullstendig unyttig, men direkte tilkopling for SD-kort er faktisk kjekt å ha. 7. Bare fjas. Jau, denne var ganske meiningslaus. 6. Bare fjas. Dette går på hvor mange enheter BT-standaren støtter og har ingenting med hvor mange spillere man kan ha i et spill. Det blir ikkje automatisk "bare fjas" berre fordi det har med kor mange einingar BT-standarden støttar. Dette betyr faktisk at ein kan spele multiplayer med fleire spelarar samstundes. T.d. kunne ein spele Mashed med 7 spelarar på skjermen. EG ville i alle fall synest det var moro. 5. Yihaa du kan få trynet ditt i HD på skjermen og broadcaste det til andre spillere eller spille unyttige spill som med Eye Toy. Her ser jeg et potensiale for festlige sexspill og webcampr0n når nye høyder, eller? Alle spel er meir eller mindre unyttige, SBS. Spørsmålet er om ein synest dei er morosame å halde på med. For dei som likte EyeToy, er dette eit gyldig argument. 4. Vel og bra, selv bryr jeg meg ikke om dette. Xbox360 kommer til å støtte for de fleste Xbox-spill innen PS3 kommer uansett (og de legger til støtte _fort_). For meg er dette SVÆRT nyttig, sidan eg har haugevis med spel både til PS1 og PS2. 3. Flere festlige japanske spill... Ok dette blir gøy. MS har også støtte fra en del japanske utivklere (dog langt fra like mange), så jeg får nok min dose japanske spill uansett (og flere av de utviklerene støtter begge platformer). Dei fleste spela eg ser på som "killer apps" er av den japanske typen, so sterk støtte frå japan er ein god ting. Dei "vestlege" spela eg må ha får eg stort sett til PC. Men du har sikkert rett i at det blir mange japanske spel til XBox 360 og. 2. Nok et MGS-spill... Men men, man kan vel melke en ku så lenge den selger (så et intervju med skaperen der han sa at han kom til å lage de samme spillene i all evighet, eller helt til folk ikke kjøpte de mer ) Trur dette blir feitt, eg. 1. Blue Ray... Sonys forsøk på å kuppe en standard (MD anyone? Atrac?). Man får altså en middelmådig Blue Ray-spiller med på kjøpet... fantastisk. Var voldsomt so negativ du skulle verem, då. Tenk slik på det: Ein får ein GRATIS BR-SPELAR MED PÅ KJØPET!! Eg synest det er ein kjekk bonus, eg. I tillegg har ein ein fordel i at spel kan leverast på BR. BR kan halde mykje meir data enn DVD, skjønar du. I tillegg kan skaperene bruke tid på å lage lange CGI-sekvenser i HD som tar enorme mengder plass for å fylle opp en Blue Ray-disk. Trodde CGI var et par steg tilbake eller? Neidå, flotte CGI-sekvensar likar vi. Kay Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Bah, atter ein gong gjekk formateringa i dass. Nokon snille moderatorar som kan hjelpe meg? Kay Lenke til kommentar
howzer Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Skal være enig med deg at kontrolleren til nintendo ser intr. ut, men det gjenstår jo å se hvor mye nytt de har å tilføre maskinen! Vil vel ikke akkurat si at de har klart dette med så mange av konsollene sine så langt. Du mener, bortsett fra at kontrollerne vi har i dag er et resultat av Nintendos nyvinninger? gamecube var jo bare en helt ordinær spillemaskin, faktisk den mindst revolusjonrende av de alle. samme kan vel sies om snes og nes. her var ihvertfall sega helt på høyde med sin 8bit samt mega driven. Jeg skjønner ikke hva poenget ditt er. Hva så om GC var en helt ordinær spillmaskin? Hva har SNES med saken å gjøre? NES blåste jo liv i spillindustrien igjen etter at amerikanerne hadde klart å ødelegge den, men jeg ser ikke helt relevansen. Snakker vi ikke om Revolution her? At nintendo har klart å overleve så lenge på en frenchise bestående av en italiensk rørlegger er ganske utrolig i seg selv....... Hvis du tror Mario er det eneste Nintendo har å by på så har du vel ikke akkurat fulgt med i timen. Pokemon, Zelda, King Kong, Metroid... For ikke å snakke om at Nintendo totalt dominerer bærbarmarkedet for spill. Og at Nintendo er den eneste fra forrige generasjon som faktisk tjente penger da selvsagt. Sony og Microsoft hadde store tap på grunn av spillkonsollene sine. Eneste konsollen jeg kan se som det var et snev av revolusjon over var vel Dreamcast når den en gang kom På hvilken måte var DC en revolusjon? Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 psp er på ønskelista mi du det beste konsollalternativet denne julen 5314893[/snapback] Du er jaggu en skikkelig fanby av rang. Uansett om MS hadde laget en håndholdt og en konsoll som var 1000 ganger bedre enn PS3, inneholdt 22 generasjons grafikk og innganger om ennå ikke er oppfunnet, hadde du nok på din hals ikke valgt MS sin konsoll. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 (endret) psp er på ønskelista mi du det beste konsollalternativet denne julen 5314893[/snapback] he he. Har PSP'n. Den er fin den. Men sammenlignet med andre stasjonære ting å spille på så rekker den ikke opp. Men det er jo ikke det den er laget for heller. Men når jeg er på farten så er den veldig bra. Dr.Peedee Endret 20. desember 2005 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 Eneste konsollen jeg kan se som det var et snev av revolusjon over var vel Dreamcast når den en gang kom På hvilken måte var DC en revolusjon? 5314959[/snapback] DC var vel ingen revolusjon, det er et stort ord. Men den var forut sin tid. Revolution er uten tvil den mest interessante konsollen. Den blir billig, innovativ og spennende. PS3 og 360 gir oss masse kraft og bedre grafikk og AI. Ingen overraskelser. Rev. kan forhåpentligvis gi oss nye måter å spille på. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Bah, atter ein gong gjekk formateringa i dass. Nokon snille moderatorar som kan hjelpe meg? Kay 5314938[/snapback] Det er en maksgrense på 10 quotes eller noe i hver post.Så jeg quoter ikke, bare setter et tall foran hver kommentar. 10.Og selv om det ikker er noen killer apps på launchday for Xbox360, så kommer de, det at _du_ ikke har funnet et spill som du synes er killer app gjør ikke dette til et gyldig argument. 9. Det at et argument er gyldig betyr ikke at det er et bra argument. 8. Kjekt å ha til hva da? Bilder kan man jo bare streame fra pc'en i stedet for å begrense seg til et minnekort. Jeg bare spør etter en mulig brukssituasjon. 6. Hvis du skal bruke 7.kontrollere, så må alt annet av BT-tilkoblingsutstyr kobles fra. Tvilsomt at det kommer noen spill som støtter 7 spillere heller. 5. Det er ikke mulig å streame video i skikkelig HD kvalitet over den typen bredbånd vi har i dag, i hvert fall ikke samtidig som man spiller (vil kreve minimum 600 kbps upload for bare video i noenlunde kvalitet). Et kamera kommer helt sikkert til Xbox360 også, selv om jeg synes det er helt unyttig. 4. Aldri sett poenget med dette. Har hatt en mengde konsoller og jeg har _aldri_ tatt frem igjen de gamle spillene etter jeg har kjøpt meg en ny. 3.Her er vel vi enig? 2. Joda, dette er jo Sonys Halo (eller kanskje omvendt? heh). Så de som kjøper PS3 er nok veldig fornøyd med dette (mulig jeg kjøper PS3 også, men ikke pga dette spillet). 1. Der er vi uenige, synes CGI-sekvenser er noe som hører hjemme 10 år tilbake. De tar en haug med plass, de tar lang tid å lage, de kan ikke forandres for å støtte forskjellige characters/historier/settings/tidspunkt på døgnet osv, det er dyrt å lage de. Så alt i alt synes jeg CGI-sekvenser er noe tull når man bare kan bruke scriptede in-game sekvenser. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Ok, får droppe quotes. 10. Kva killer apps kjem til XBox 360, då? Eg veit om fleire "must-haves" til PS3, men so langt ingen til XBox 360. Som sagt er dette mykje smak og behag, men slik er det i alle fall for meg, og eg trur det er fleire som føler det samme. 9. Det kjem vel an på kor mykje ein vektlegg forskjellige ting. Eg synest 1080p er ein fordel. 8. Nja, det vil vel vise seg, veit ikkje nok om kva programvare som vil følge med PS3 til at eg kan komme med detaljerte scenario. Men eg brukar stadig minnekort til å flytte små datamengder rundt om kring mellom dingsane mine. Det er rett og slett ein lettvint måte å flytte data på. 6. Greit nok, godt mogleg eg ikkje kjem til å ha anna som går på BT enn PS3-kontrollerar. Dersom eg har ein ekstra ting med BT, kan eg fortsatt kople til 6. Har eg tre andre ting, kan eg kople til 4, utan bruk av adapter og denslags. Godt mogleg du har rett i at det ikkje kjem nokon spel som støttar akkurat 7 spelarar. Men det er i alle fall mogleg å kople til 3-7 kontrollerar utan problem. 5. No er vel ikkje "å streame video i HD-kvalitet over breiband samstundes som du spelar" det einaste moglege bruksområdet for kameraet. 4. Det har eg . Spelte t.d. ein god del FF6 på PS2-en min. 3. Kanskje . Det gjenstår å sjå kor god støtte XBox 360 får frå dei japanske utviklarane. 1. Synest det er litt avhengig av speltypen. For Final Fantasy-spela t.d., er CGI-sekvensar ein viktig del av historiefortellinga. Trur det er ei stund til at dette kan gjerast like bra i sanntid. Då tenker eg ikkje berre på grafisk kvalitet, men òg på det meir "kunstneriske" ved historiefortellinga. Kay Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Ok, får droppe quotes. 10. Kva killer apps kjem til XBox 360, då? Eg veit om fleire "must-haves" til PS3, men so langt ingen til XBox 360. Som sagt er dette mykje smak og behag, men slik er det i alle fall for meg, og eg trur det er fleire som føler det samme. 9. Det kjem vel an på kor mykje ein vektlegg forskjellige ting. Eg synest 1080p er ein fordel. 8. Nja, det vil vel vise seg, veit ikkje nok om kva programvare som vil følge med PS3 til at eg kan komme med detaljerte scenario. Men eg brukar stadig minnekort til å flytte små datamengder rundt om kring mellom dingsane mine. Det er rett og slett ein lettvint måte å flytte data på. 6. Greit nok, godt mogleg eg ikkje kjem til å ha anna som går på BT enn PS3-kontrollerar. Dersom eg har ein ekstra ting med BT, kan eg fortsatt kople til 6. Har eg tre andre ting, kan eg kople til 4, utan bruk av adapter og denslags. Godt mogleg du har rett i at det ikkje kjem nokon spel som støttar akkurat 7 spelarar. Men det er i alle fall mogleg å kople til 3-7 kontrollerar utan problem. 5. No er vel ikkje "å streame video i HD-kvalitet over breiband samstundes som du spelar" det einaste moglege bruksområdet for kameraet. 4. Det har eg . Spelte t.d. ein god del FF6 på PS2-en min. 3. Kanskje . Det gjenstår å sjå kor god støtte XBox 360 får frå dei japanske utviklarane. 1. Synest det er litt avhengig av speltypen. For Final Fantasy-spela t.d., er CGI-sekvensar ein viktig del av historiefortellinga. Trur det er ei stund til at dette kan gjerast like bra i sanntid. Då tenker eg ikkje berre på grafisk kvalitet, men òg på det meir "kunstneriske" ved historiefortellinga. Kay 5315396[/snapback] I: Gears of War, Halo 3, Too Human, ES4 Oblivion, Mass Effect. (RPG trilogi fra BioWare som har lagd KOTOR og Baldurs Gate bl.a.) . De tror jeg vil bli veldig bra. itillegg til mange andre seff. II: Sikkert en fordel med 1080p men personlig så gjør det meg ingenting. vi har kun en vanlig tv nå og jeg er tilogmed kjempefornøyd med bildet på den, så 720p \ 1080i tror jeg vil bli mer enn nok for meg. Lenke til kommentar
teekej Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Jeg kjøper en samsung tv samtidig med x360. Jeg får ihverfall ikke råd til en perfekt tv til ps3. så det blir samme HD-grafikk på begge konsollene. Den sony prater om, er at du må ha en bedre tv enn xbox må ha for å få opptimal grafikk. XBOX 360 ruler Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 10. Det hører til unntaket at en konsoll lanseres med en "killer-app". Tror mye av dette pratet kommer av at man forventet seg en ny Halo, som toppet som konsollens beste spill i over 2 år. Dette var et ekstremt unntak, kommer nok ikke tilå skje igjen med det første. Årsaken er enkel, konsollene kommer til å bli pushet ut på markedet alt for tidlig, og utvikleren får rett og slett ikke den tid som trengs for å lage en skikkelig "killer app". ps3 blir nok ikke noe unntak gitter jeg. ps2 har en rekke franchiser, når man skal hype ps3 er det jo helt naturlig å trekke frem nye versjoner av disse spillene. At de er klare til launch vedder jeg rævva mi på at ikke kommer til å skje. Neste FF-spill kommer jo til ps2, det tar mist 2-3 år å lage neste spill i serien, så det kommer aldi til å være klar til en ps3-launch. 9. 1080p er såklart ingen fordel, men hva er vitsen med en ferarri om man kun skal kjøre på en grusvei... Så vidt jeg husker sa sony på E3 at de ikke kom til å kreve at spillen skulle kjøres i HD-oppløsning, men de lar det være opp til selve utvikleren å avgjøre det. 8. Kun tatt med for å underbygge at ps3 skal være en mulitmediamaskin fremfor en spillekonsoll, naturlig nok. Hvorvidt det er nyttig er en annen sak, som spiller bryr dette meg overhode ikke. 6. Multiplayerspill flyttes mer og mer ut av sofaen og over på nettet. Men med ps3 skal vi plutselg dytte 7 personer sammen i en sofa forann en TV... Jeg kan allerde seg for meg kampen om hvem som skal få sitte i sofaen og hvem som blir dyttet ned til gulvet da vi drar i gang en 7-kamp på et eller annet spill. Personlig har jeg vansker med å se hvordan man kan lage et spill som skal spilles av 7 personer samtidig på en skjerm samtidg som det skal være oversikltig. Det er tross alt ferdigheter som man setter pris på i mp-spill, ikke tidlfeldigheter som kommer av at spilldesignen er uoversiktlig. 5. Nå er kameraet tatt med kun for å viderføre suskessen som eye-toy har gitt, og i ren sony-ånd har man slept med en rekke funskjoner som ola nordmann aldri kommer til å ha nytte av. 4. Nå må vi ikke glemme at atrikkelens utgangspunkt var grunner for å ikke kjøpe X360, og vente på ps3. Nå som X360 støtter gamle spill, er ikke dette noe særlig argument. Sony har ikke råd til å la være nå som X360 støtter samme funksjon. Det er forresten en større prestasjon at X360 faktisk støtter gamle spill en at ps3 kommer til å gjøre det. 3. Er det japanske spill man liker, kommer ps3 til å være det beste valget. Men husk at de fleste japanske spill faktisk ikke blir sluppet utenfor japan. Bortsett fra et par gode franschiser er ikke japanske spill det som dominerer salglistene. 2. Å trekke frem en av sine største franchiser er en smart ting å gjøre for å hype maskinen, og et gyldig argument forsåvidt. Men noen stor fordel over X360 vil jeg ikke si det er. Hver konsoll har sin del av ekslusive spill, at MGS4 er et slikt spill er jo ikke annet enn forventet, på samme måte som Halo 3 kun kan spilles på en X360 når det kommer. 1. BR er såklart en fordel. Mye bedre med god plass så kan spillutviklerne selv bestemme hvor mye plsss osm trengs. Man kommer nok sikkert aldri til å fylle en hel BR-plate, men det er bedre med åpne dører enn restriskjonen som 9GB kan gi. Det er ikke unatrulig å tro at man vil trenge mer enn hva en DVD-plate kan gi, og derfor investerer M$ mye på ny teknologi som effektiviserer komprimering av filer. På X360 kan derfor plassmangel bli et reelt tema hos spillutvikleren, men det vil aldri skje med ps3. Hvorvidt BR kommer til å være økomomsik forsvarlig er en anne sak. Det forventes jo at det blir flere multi-plattformspill, disse vil jo da være tilpasset en dvd-plate, noe som nok vil gjøre BR-spilleren i ps3 overflødig for slike spill. Uansett, japanske spillutvikerer kommer sikkert tilå påse på med CGI-sekvenser... Min personlige mening er at CGI-sekvenser ikke er nødvidnig lenger da disse maskinene er krfitg nok til å kjøre svært god grafikk. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 2. Å trekke frem en av sine største franchiser er en smart ting å gjøre for å hype maskinen, og et gyldig argument forsåvidt. Men noen stor fordel over X360 vil jeg ikke si det er. Hver konsoll har sin del av ekslusive spill, at MGS4 er et slikt spill er jo ikke annet enn forventet, på samme måte som Halo 3 kun kan spilles på en X360 når det kommer. 5315786[/snapback] MGS4 Possible on Xbox 360 Og MGS2: Substance kom til Xbox, så det er nok ikke den mest eksklusive tittelen Sony har Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Det der er jo bare intervjuet til Kojima som sier at ytelsemessig kan X360 kjøre MGS4, men det er dermed ikke sagt at han kommer til å gjøre det. MGS 2 kom til xbox(som er den versjonen jeg spilte), men den solgte så dårlig at MGS3 ikke kommer til xbox... Men siden det vil bli flere spill som er multi-plattform, kan det godt hende MGS4 blir et slikt spill. Det hadde ikke gjort meg vondt. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Uansett om MS hadde laget en håndholdt og en konsoll som var 1000 ganger bedre enn PS3, inneholdt 22 generasjons grafikk og innganger om ennå ikke er oppfunnet, hadde du nok på din hals ikke valgt MS sin konsoll. Det er dette du ikke skjønner, at ps3'en blir akkurat denne maskinen. Jeg liker ps fordi det er best vet du, ikke pga et navn. Skal du begynne å sammenligne xbox med ps2 så sier jeg, ja greit, xbox har bedre texturer, men spill lagger på den, og ps2 har fortsatt mye bedre spill, og mye mer av dem. En grunn til at de pwner 70% av markedet vet du er ikke pga at alle er "fanboys" og dumme Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 enig at det er mange knallspill på PS2, spesielt nå i det siste, med Singstar spillene, Guitar Hero ( ikke utgitt i EU enda), Burnout 4, SSX 4, Tekken 5, God of War, GT4, Shadow of The Colossus + + +. Men X360 har mange spill på horisonten som ser ut til å bli ultrafete de og. Spes tenker jeg på Gears of War, Burnout 360, Halo 3, Too Human og ES4 Oblivion. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 (endret) Det er dette du ikke skjønner, at ps3'en blir akkurat denne maskinen. Jeg liker ps fordi det er best vet du, ikke pga et navn. Skal du begynne å sammenligne xbox med ps2 så sier jeg, ja greit, xbox har bedre texturer, men spill lagger på den, og ps2 har fortsatt mye bedre spill, og mye mer av dem.En grunn til at de pwner 70% av markedet vet du er ikke pga at alle er "fanboys" og dumme 5316017[/snapback] Hmm PS2-spill lagger ikke (lag er forøvrig noe some oppstår over et nettverk, dårlig framerate da hakker det)? Har da alle GTA-spillene til PS2 her og de har en helt elendig framerate, med en haug med drops. Det har blitt sagt av flere utviklere at PS3 ikke kommer til å forbigå Xbox360 når det gjelder grafikk før tidligst i slutten av 2007. Skjønner ikke hvordan folk kan trekke slike bastante konklusjoner når det er et halvt år til maskinen kommer... Xbox360 kan alle si sin mening om fordi den er her, men det meste om PS3 (utenom reine specs) blir spekulasjoner, nettopp fordi ingen vet. Du har rett og slett ikke peiling på hva PS3 kommer til å bli. Endret 20. desember 2005 av SBS Lenke til kommentar
andgob Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 (endret) 2. Nok et MGS-spill... Men men, man kan vel melke en ku så lenge den selger (så et intervju med skaperen der han sa at han kom til å lage de samme spillene i all evighet, eller helt til folk ikke kjøpte de mer ) Der traff du en nerve hos meg, hehe. men dette er i tillegg feil. Hvis du hadde giddi å skjekket litt rundt før du skriver ting som dette så hadde det vært en fordel for dette forumet. På Hidejos offesielle hjemmeside (hans egen blogg) så har han sagt at han ikke hadde tenkt til å lage fler MGS spill etter MGS3: Snake Eater. Dette var fordi han var fornøyd med serien, og ville starte å lage noe nytt og revolusjonerende (ja, Metal Gear Solid serien er revolusjonerende). Etter dette innlegget hans i hans egen blogg ble han kontaktet av flere tusen fans som var missfornøyd. Og det er derfor han nå holder på å lage et nytt Metal Gear Solid spill og denne gang til PlayStation 3. Jaja, jeg har ikke lest imellom alle postene i denne topicen, så jeg gidder ikke å si noe om xbox360 vs. PS3. Det vil alltid være fanboys. Men jeg tror faktisk sony trekker det lengstre strådet denne gangen også. Når det var PS2 vs Xbox så hadde sony sin konsoll ute på markedet lenge før MS, men de solgte også mer etter at MS hadde lansert Xbox. Tror rett og slett at Sony har et større marked (asia?). Og Sony har faktisk og de beste spillene (dette er kanskje et forhatt emne i konsollkrig topicer, men her kommer det). Man kan se på alle spillomtaler osv at spill som Grand Theft Auto, Metal Gear Solid, Gran Turismo, Devil May Cry, Final Fantasy osv har høyere rangering enn andre "store" og "eksklusive" xbox spill. Nå skal det sies at jeg ikke er noen Sony fanboy, jeg har ingen xbox selv, men mange kamerater har og jeg må si at xbox live imponerer, og det er litt skuffende at Sony ikke lager noe lignende. Jeg kjøper ikke xbox 360 nå av den enkle grunn at jeg skal inn i millitæret i et år snart. Kanskje PS3 er til salgs da, så skal jeg vurdere hvilken konsoll jeg vil gå for peace... Endret 20. desember 2005 av andgob Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Jaja, jeg har ikke lest imellom alle postene i denne topicen, så jeg gidder ikke å si noe om xbox360 vs. PS3. Det vil alltid være fanboys. Men jeg tror faktisk sony trekker det lengstre strådet denne gangen også. Når det var PS2 vs Xbox så hadde sony sin konsoll ute på markedet lenge før MS, men de solgte også mer etter at MS hadde lansert Xbox. Tror rett og slett at Sony har et større marked (asia?). 5316456[/snapback] Jeg mener å ha lest at av de 3 hovedkontinentene (Asia, Nord-Amerika, EU) så har faktisk ps2 solgt MINST i asia.. Så om Asia markedet er så supert, vet jeg ikke.. Mulig de bare kjøper fort der =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå