Gå til innhold

Sony forteller at next-gen. starter med PS3

Dinsdale

Anbefalte innlegg

Hvis du benekter at Xbox 360 ødelegger plater og overoppheter, så er det nok ikke jeg som er "trollegutten". Denne launchen har vært en flause for Microsoft.

5312935[/snapback]

Fantastisk å ha slike troll på forumet.

Xbox360 ødelegger ikke plater, den er bare et verktøy for å få plata ødelagt hvis en virkelig vil. Selvsagt blir en plate ripa opp hvis en rister på konsollen, det samme gjør en dvdspiller og det. Ikke noe spesielt for en konsoll å gjøre dette. Så lenge brukeren er dum nok er det ikke grenser for hva som kan skje.

Få enheter som overoppheter. Disse blir uansett erstattet.

Det er solgt 1.3 million konsoller med en ratio på 3.9 spill solgt per konsoll. Den har ikke vert ute en måned enda. Flause? Heller bare du som er styggelig misunnelig på noe.

Endret av Crockett
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"The latest issue of Japanese economy magazine, Weekly Diamond, reveals that developers are unhappy with the state of PS3 development tools, and software is likely to be late in coming for the hardware. The article states that PS3 dev tools have only just started shipping to developers this month, while 360 tools were shipped last summer. Furthermore, SCE has not yet announced the price of the console, so developers are unable to predict what audience they are targetting games at. President of Enterbrain, Hirokazu Hamamura, says "We are unlikely to see games exhibiting a level only PS3 can achieve until the end of 2007."

Lenke til kommentar
Hvis du benekter at Xbox 360 ødelegger plater og overoppheter, så er det nok ikke jeg som er "trollegutten". Denne launchen har vært en flause for Microsoft.

5312935[/snapback]

Ja, jeg benekter at Xbox360 som produkt overoppheter og ødelegger plater. Man kan ikke som helhet si at dette produktet overoppheter og ødelegger plater fordi enkelte har hatt problemer. Den type argumentasjon blir helt tullete.

Det er synd fordi som har fått et feil produkt som overoppheter. Utvilsomt.

Og det er synd for de som ikke har lest bruksanvisningen og satt boksen i et rack eller hylle med dårlig lufting - og derfor overoppheter. Ja, det er også synd for de som ikke har lest i bruksanvisning eller brukt sunn fornuft og derfor har snudd maskinen fra liggende til stående (el. motsatt) med plate i mens boksen er på. Sånt er surt - selv om det er brukerfeil.

Men, er du klar over at den store majoriteten har fått konsoller som virker? Tenk hvis alle de skulle skreket like høylytt om at maskinen deres virker som den skal (hvilket ville vært helt merkelig da det er jo forventet) - alle de med feil produkt eller som har ødelagt den selv ville da druknet i deres poster i forumene rundt om. Dette av den enkle grunna at tallene til nå viser at omtrent 97% har feilfri boks og 3% har fått problemer av ulike årsaker. Motivasjonen for å poste at hurra, boksen min virker som den skal er mye lavere fordi det er sånn det skal være.

De som har et feil produkt skal selvfølgelig klage og syte. Men man må ikke skue så mye inn i sin egen navle at man ikke ser at det store, store flertall har maskiner som virker.

Microsoft selger bokser i bøtter og spann. Det selges ekstrautstyr i bøtter og spann. Det selges haugevis med spill. Flause? Microsoft kan neppe gjøre noe annet gni seg i henda.

Beklager det med at jeg kalte deg "trollegutt". Det var nok usakelig. Uansett - jeg er mere en trollegubbe (i min alder :D ) enn trollegutt hvis jeg er noe sånt noen gang.

Dr.Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Enig med vår godeste doktor. Microsoft selger noe helt utrolig...det er så si umulig å få tak i en maskin i gode gammle Norge.

Folk er gale å står i kø i timer for å grabbe til seg en maskin. Jeg kan ikke huske det har vært så kaos rundt en lansering noen gang...

Lenke til kommentar

Når "normale" butikker får 2-5 konsoller pr butikk, og de største butikkene i landet får ~ 70-100 stk, så sier det seg selv at tilgangen på konsoller er kunstig lav. Ergo oppleves også etterspørselen som kunstig høy.

De partiene som kom inn denne uka fikk stå i flere dager før alt var borte, og dette er til tross for at den verste juleshoppingen foregår akkurat nå. Hvis noen vil ha seg XBox 360 før jul, er/var tilgangen mer en god nok til å skaffe seg en.

Lenke til kommentar

5312935[/snapback]

Jeg skal ikke prøve å overbevise deg om noe som helst. Din konklusjon virker endelig og urokkelig.

Uansett: Launchen av 360 er pr definisjon ikke en flause i mine øyne. En flause er for meg en noe helt annet enn det MS har prestert. Kunne ting vært gjort bedre? Ja....det er alltid noe som kan gjøres bedre, og det uten at prosjektet blir karakterisert som en flause.

Igår var jeg å handlet det spillet jeg ikke fikk tak i 2 desember. Konsollen fikk jeg tak i fordi jeg sto to timer i kø. At mange er bitter på at de ikke vil få tak i en konsoll i år skjønner jeg veldig godt, men det er ikke en del av hypen. Tror MS virkelig gjerne ville hatt med seg det lukrative julesalget. Og det er kanskje det mest negative med launchen for MS, men ikke en flause.

PS3-launchen kommer til å bli like diskutert, og mange kommer ikke til å få tak i konsoll med det første.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar

5312935[/snapback]

Jeg skal ikke prøve å overbevise deg om noe som helst. Din konklusjon virker endelig og urokkelig.

Uansett: Launchen av 360 er pr definisjon ikke en flause i mine øyne. En flause er for meg en noe helt annet enn det MS har prestert. Kunne ting vært gjort bedre? Ja....det er alltid noe som kan gjøres bedre, og det uten at prosjektet blir karakterisert som en flause.

Igår var jeg å handlet det spillet jeg ikke fikk tak i 2 desember. Konsollen fikk jeg tak i fordi jeg sto to timer i kø. At mange er bitter på at de ikke vil få tak i en konsoll i år skjønner jeg veldig godt, men det er ikke en del av hypen. Tror MS virkelig gjerne ville hatt med seg det lukrative julesalget. Og det er kanskje det mest negative med launchen for MS, men ikke en flause.

PS3-launchen kommer til å bli like diskutert, og mange kommer ikke til å få tak i konsoll med det første.

5314273[/snapback]

legger også til at MS faktisk lanserte x360 i de fleste land samtidig med noen få dager mellomrom noe som aldri har skjedd tidligere. ikke rart at folk må stå i kø og at ikke alle får. jeg synes vi burde ta av hatten og si takk for vi ikke må vente 3-6 måneder etter usa fikk konsollen på markedet

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Endel amerikanere var sur på MS siden de mente at de først kunne forsyne USA og deretter resten av verden. MS på sin side ser ikke på seg selv som "amerikansk" og ville derfor tilby produktet til omtrent samme tidspunkt i hele verden. Det syntes jeg er en god ting.

Hvis Sony gjør det samme er det også en god ting, men det tror jeg ikke. Se på PSP og hvor lang tid det gikk før denne kom til europa. Det resulterte masse pes på e som importerte og solgte. Masse unødvendig arbeid for Sony.

Nå man lager et produkt som hele verden "vil" ha syntes jeg MS sin strategi er bra.

Lenke til kommentar

Igjen, kunstig mangel på maskiner, plater som ripes opp, overoppheting, dårlig salg i Japan... Nei, dette var ingen bra launch for Microsoft.

En bra launch hadde vært at det ikke hadde vært kunstig lav tilgjengelighet, og at man ikke fikk store oppslag om overoppheting og oppriping av plater, samt at folk hadde vært mer entusiastiske istedenfor å snakke om hvordan spillene sikkert kommer seg etter hvert, og at de første spillene selvsagt ikke blir såååå next-gen likevel.

Lenke til kommentar

De første spillene til PS3 vil heller ikke være så next-gen heller (se lenger opp). Det kommer til å bli rapportert om feil ved konsollene. Ikke mange, med de få som blir rapportert vil bli slått opp stort i pressen. En og annen kommer til å oppleve at platene blir ripet eller at noen annet uventet skjer med BR-spilleren, så er det en nyhet.

Det kommer til å bli store mangler på konsoller og vi kommer til å snakke om hypen. I Japan kommer de selvfølgelig til å selge som faen. De kommer selvfølgelig også til å selge mer enn 360 siden Sony har 70%.

Disse tingene er er uungåelig når man skal selge en vare i milliontall på kort tid.

Likevel vil jeg ikke påstå, når den tid kommer, at PS3-launchen var en flause.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar
Igjen, kunstig mangel på maskiner, plater som ripes opp, overoppheting, dårlig salg i Japan... Nei, dette var ingen bra launch for Microsoft.

En bra launch hadde vært at det ikke hadde vært kunstig lav tilgjengelighet, og at man ikke fikk store oppslag om overoppheting og oppriping av plater, samt at folk hadde vært mer entusiastiske istedenfor å snakke om hvordan spillene sikkert kommer seg etter hvert, og at de første spillene selvsagt ikke blir såååå next-gen likevel.

5314461[/snapback]

Har du bare vansklig for å forstå hva som er realiteten her?

1. Hva mener du med "kunstig" lav? ordet kunstig bruker man om noe som blir faket, laget på en måte som ikke er naturlig. Forklar hvordan maskin beholdningen er kunstig lav, tror du MS sitter på et lager av 360'er som de rett og slett ikke vil levere ut i butikken så folk skal stå i kø og at det da skal få følsen av å handle et produkt som er så bra at det derfor er nesten umulig å f tak i?

2. Plater og overoppheting, har du sett noen plater bli ripet opp av xboxen? har du fått overoppheting av maskinen din? Jepps, er en del personer som har fått ripet opp platene sine, og etter det de sier et det fordi de har hvert så smarte å flytte rundt på konsollen når den står å går (klapp, klapp). Overoppheting har vel hvert et problem på noen konsoller, men her er det også hevdet fra MS at 3% av boksene har en feil, kanskje dette var en av de? Jeg har mange kamerater som har kjøpt seg 360'en også, og jeg kjenner pr. dags dato INGEN som har hatt problemer med overoppheting eller riper, den siste rett og slett fordi de ikke rister i maskinen når den står å går, de behandler den på lik linje som med DVD spilleren sin når de ser film.. *DOH*

3. At produktene har blitt hypet er da vel ikke tegn på en dårlig launch? Du husker tydligvis ikke tidligere launcher?!?!! Ergo, folk forventer seg litt mer enn de kanskje burde av de første spillene som blir utgitt +++ pluss at forumer som dette er mer flittig brukt enn det faktisk var for 5 år siden, ergo blir det mer diskusjoner rundt det.

4. Dårlig salg i japan? Nisse! Ingen utenlandske firmaer har noen gang hatt gode salgs tall i japan, å bruke dette som er argument blir for dumt da dette faktisk var et ventet utfall..

Du har fortsatt til gode å forklare hva du mener med at spillene ikke er "såååå next-gen" er det grafikken? spillbarheten? Hva hadde du forventet deg av ett next-gen spill, at du skulle kunne hoppe inn i tv skjermen å bli med å spille interaktivt?

Igjen, hva er en god launch? jeg vil tippe MS (og mest sannsynligvis de fleste firmaer som gir ut produkter) ser på en god launch når lageret stort sett er tomt, produktet selger som bare det, og spillene har gode salgs tall som en veldig god launch, hvordan kan du si deg uenig i det??

Lenke til kommentar
Det har vært kunstig skapt mangel på Xbox i vesten, og i Japan står butikkhyllene fulle. Samtidig viser det seg at Xbox driver og ødelegger spillplater, og overoppheting er et stort problem for mange. Spillene til Xbox 360 klarer ikke å overbevise som "next gen" heller. I det hele tatt, en elendig launch. Stakkars Microsoft.

5309562[/snapback]

Har ikke hatt ett eneste problem. Men jeg husket somsagt på at jeg har aldri satt xbox`en min på teppet og ville aldri satt 360`en min på teppet. Drev heller aldri og snudde på ps2`en min heller. :p

Lenke til kommentar

Nå er det ingen konsoll som blåste meg mindre av banen enn nettopp PS2 da den i sin tid kom.

Totalt uinspirerende grafikk, og launch titler som vel er det dårligste til noen konsoll-lansering.

Inntil det motsatte er bevist tror jeg fortsatt ikke på den hypen og de løgnene Sony viste frem på årets E3. Pre-rendered fluff er og blir nettopp det - fluff.

Lenke til kommentar

Ja, Sony overhyper også PS3 slik de overhypet PS2. Det er vel bare Nintendo som har levert det de har lovet så langt. At den nye kontrolleren var radikalt annerledes fra det vi er vant til viste seg jo å stemme.

Før launch var det vel snakk om lekkede Microsoft-dokumenter som la opp strategien for Xbox 360, og også analytikere mente at Microsoft ville kunne trikse med leveringene slik at det fort ble tomt i butikkhyllene, og dermed kunne de bruke det som PR. Vi snakker her om et firma som gjennom hele sin historie har vært villedende og løgnaktig, både mot partnere og kunder.

At Microsoft har en hær av fanboys klare til å forsvare hva det måtte være så lenge det bidrar til å vri bildet av Microsoft i positiv retning får være så. Jeg driver primært med PC-spill, så konsollkrigen er ikke så viktig for meg. Men jeg håper at Nintendo, som den eneste som faktisk kommer med noe nytt og spennende og ikke bare finpussing av gamle teknologier, får et bra fotfeste i denne runden. Ikke bare fordi jeg er lei av løgner og hype fra Microsoft og Sony, men fordi den nye kontrolleren til Nintendo ser veldig interessant ut.

Lenke til kommentar

5314461[/snapback]

En løgn blir ikke sann bare fordi du eller andre gjentar den mange ganger. Det har ikke vært kunstig mangel på maskiner. Det var et rykte som ble satt ut i forkant av lanseringen som ikke har vist seg å holde stikk. Men det er rart hvordan et rykte kan bli "sannhet" for noen bare mange nok gjentar det.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Jepp, trikse med leveringene så det faktisk går tomt høres jo ut som en fornuftig PR gippo, hverfall under julehandelen :thumbup:

Skal være enig med deg at kontrolleren til nintendo ser intr. ut, men det gjenstår jo å se hvor mye nytt de har å tilføre maskinen! Vil vel ikke akkurat si at de har klart dette med så mange av konsollene sine så langt.

gamecube var jo bare en helt ordinær spillemaskin, faktisk den mindst revolusjonrende av de alle. samme kan vel sies om snes og nes. her var ihvertfall sega helt på høyde med sin 8bit samt mega driven. At nintendo har klart å overleve så lenge på en frenchise bestående av en italiensk rørlegger er ganske utrolig i seg selv....... MEN de skal ha honør for det, Mr. Mario var kongen han en stund. Resident Evil 4 er vel også en av de bedre spilla som noe gang er utgitt.

Eneste konsollen jeg kan se som det var et snev av revolusjon over var vel Dreamcast når den en gang kom, egentlig rart at den aldri slo igjenom, overlegen var den ihvertfall.

Lenke til kommentar

5314461[/snapback]

En løgn blir ikke sann bare fordi du eller andre gjentar den mange ganger. Det har ikke vært kunstig mangel på maskiner. Det var et rykte som ble satt ut i forkant av lanseringen som ikke har vist seg å holde stikk. Men det er rart hvordan et rykte kan bli "sannhet" for noen bare mange nok gjentar det.

Dr.Peedee

5314744[/snapback]

bare la han tro det han vil så kan vi andre kose oss med x360 :)

ingen som bryr seg

mine grunner hvorfor jeg er fornøyd

- enkel og samtidig avansert. kan brukes av alle. selv samboer hadde ikke noe problem å bruke menyene

- kraftig nok maskinvare at spillene ser bra nok ut for mitt bruk

- gøy med arcade spill. morsomt for hele familien

- har tilgang til musikk, bilder og film på noen få tastetrykk i stua

- har hd tv

- alt kan styres fra håndkontrolleren

2 enkle regler. den trenger luft og konsollen må ikke flyttes når det er en dvd i spilleren.

i stedet for å bruke tid på å erge seg over hva som kunne vært bedre (ikke at jeg har noe) så koser jeg med x360 og har det morsomt.

lekemaskin for store og små

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Før launch var det vel snakk om lekkede Microsoft-dokumenter som la opp strategien for Xbox 360, og også analytikere mente at Microsoft ville kunne trikse med leveringene slik at det fort ble tomt i butikkhyllene, og dermed kunne de bruke det som PR. Vi snakker her om et firma som gjennom hele sin historie har vært villedende og løgnaktig, både mot partnere og kunder.

Harde beskyldninger.. og de lekkede "Microsoftdokumentene" har ingen vist fram ekte kopier av. Microsoft Norge ble bl.a. brukt som kilde for noen av disse ryktene og dokumentene, bl.a. at hver butikk skulle få 14 premium og 6 core hver + at alle som kjøpte ble tvunget til å kjøpe minst to spill eller et spill og et tilbehør. Så mye for disse dokumentene eller hva? Butikken jeg kjøpte i fikk inn over 60 konsoller launch dagen. Noen fikk bare 5-6. Andre fikk nærmere 100 (Noen store Elkjøp). Ingen ble tvunget til noe som helst for å få lov til å ta med bestillingen sin hjem eller kjøpe der og da. Så, please - kan ikke disse ryktene begraves en gang for alle. Det har vist seg at dette ikke stemmer for lenge siden.

Angående løgnaktighet i hele sin historie... Det er lett å skrive på et forum så harde beskyldninger mot noen når du veit at du aldri må stå til rette for det. Microsoft operer i en hard business og har brukte harde metoder - som alle andre. De vil som alle andre tjene penger. Og de ville aldri nådd den posisjonen de har hvis den gjengse oppfatning om de var den du har. Så, greit å være tøff i påstandene her, men tror det kan bli værre å backe det opp hvis du f.eks var journalist i et stort tidskrift og da skrev det du skriver her.

At Microsoft har en hær av fanboys klare til å forsvare hva det måtte være så lenge det bidrar til å vri bildet av Microsoft i positiv retning får være så. Jeg driver primært med PC-spill, så konsollkrigen er ikke så viktig for meg. Men jeg håper at Nintendo, som den eneste som faktisk kommer med noe nytt og spennende og ikke bare finpussing av gamle teknologier, får et bra fotfeste i denne runden. Ikke bare fordi jeg er lei av løgner og hype fra Microsoft og Sony, men fordi den nye kontrolleren til Nintendo ser veldig interessant ut.

5314688[/snapback]

Jeg har spelt siden 82, og den eneste gangen jeg var fanboy var vel den gangen jeg prøvde å forsvare Vic 20 når Commodore 64 kom - et slag jeg forøvrig tapte... :) Har spelt det meste siden da, ZX81, ZX spectrum, Commodore 64, Oric 1, Texas Instruments sin (som jeg ikke husker), Spectravideo 328, Coleco, Atari konsoll (den første), Amiga 500, PS1, PS2, Game Cube, Xbox, PSP, + div. men har endt opp med PC som det jeg har spilt mest på. Jeg har ingen skjult agenda i det å forsvare Xbox360.

Jeg bryr meg skvatt om PS3 og Nintendo før de er ute og lansert. Da kjøper jeg meg de ganske sikkert. Er også veldig spent på hva Nintendo kommer opp med, men forløpig er det liksom bare kontrolleren som virker interessant.

Alle disse selskapene driver med hype, de ønsker blest om sine produkter fordi de ønsker å selge mest mulig. Microsoft og Sony er nok mere i direkte i krig mot hverandre enn det Nintendo er som driver liksom med sin greie. Men det holder med å fortelle fakta om de for kanskje å ikke like helt hva de gjør. Men sånn er den bizznizzen. Og selv er jeg vel blitt gammal nok til å skille snørr og barter og vite litt hva som er overhypa. Så jeg tar meg ikke så nær av at markesføringen blir sånn. Sånn er det med alt av slikt- alt fra sminke, og kremer som gjør deg 10 år yngre til alt av elektronikk.

Men det jeg irriterer meg over er hvordan ting kan ble etablerte sannheter fordi et rykte sprer seg så fort over internett.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...