Gå til innhold

Sony forteller at next-gen. starter med PS3

Dinsdale

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morsom lesning!!!

Dette er jo en "omvendt" diskusjon av hva som har forgått her siden xbox ble lansert. Sist gang var PS2 ute først, og da gikk diskusjonen i korte trekk for seg sånn her:

PS2 Fanboy: specs og grafikk har ikke en dritt og si, gameplay som teller

XBOX fanboy: specs og grafikk må man bare ha!! spilla til xbox har jo like god gameplay bare med bedre grafikk

Nå går den sånn her:

PS2 Fanboy: specs og grafikk må man bare ha, xbox360'en suger!! PS3 er jo så mye bedre (noen som føler seg synske)

XBOX fanboy: specs har ikke alt og si! DET ER GAMEPLAY SOM TELLER!

Weel tiltross for at xboxen er overlegen PS2 hardware messig, så kan man vel ikke si at spilla har hvert så mye bedre ? egentlig så er ikke forskjellen så himmla stor, grafikk messig er det litt bedre.

Hva får alle til å tro at det vil bli så stor forskjell nå, denne gangen kommer det også til å stå på hvilke titler man liker, og hvilken konsoll som har dette.

Flisa har bare blitt snudd i denne runden!

Man bør vel også vente med å utale seg om hva som blir best før man ser de to opp mot hverandre.

Jada, PS3 har HDMI og BR, men igjen, det vil vel ikke ha så mye å si for hvordan spilla blir.

Jeg har for min del begge konsollene, liker noen ps2 spill, men har nok spilt mest xbox da den har flere titler JEG liker, muligens dette forandre seg nå? hvem vet? La oss da diskusjonen om ... tja .. i 2007 muligens? :)

Endret av warelf
Lenke til kommentar
Morsom lesning!

Dette er jo en "omvendt" diskusjon av hva som har forgått her siden xbox ble lansert. Sist gang var PS2 ute først, og da gikk diskusjonen i korte trekk for seg sånn her:

PS2 Fanboy: specs og grafikk har ikke en dritt og si, gameplay som teller

XBOX fanboy: specs og grafikk må man bare ha!!  spilla til xbox har jo like god gameplay bare med bedre grafikk

Nå går den sånn her:

PS2 Fanboy: specs og grafikk må man bare ha, xbox360'en suger!! PS3 er jo så mye bedre (noen som føler seg synske)

XBOX fanboy: specs har ikke alt og si! DET ER GAMEPLAY SOM TELLER!

Weel tiltross for at xboxen er overlegen PS2 hardware messig, så kan man vel ikke si at spilla har hvert så mye bedre ? egentlig så er ikke forskjellen så himmla stor, grafikk messig er det litt bedre.

Hva får alle til å tro at det vil bli så stor forskjell nå, denne gangen kommer det også til å stå på hvilke titler man liker, og hvilken konsoll som har dette.

Flisa har bare blitt snudd i denne runden!

Man bør vel også vente med å utale seg om hva som blir best før man ser de to opp mot hverandre.

Jada, PS3 har HDMI og BR, men igjen, det vil vel ikke ha så mye å si for hvordan spilla blir.

Jeg har for min del begge konsollene, liker noen ps2 spill, men har nok spilt mest xbox da den har flere titler JEG liker, muligens dette forandre seg nå? hvem vet? La oss da diskusjonen om ... tja .. i 2007 muligens? :)

5301161[/snapback]

stemmer ikke helt det du sier. i dag er det et helt annet problem. spill produsentene har nok av kraft i next gen konsollene noe som var mangel på de forrige. her ligger mere problemet at de må faktisk klare og lage så bra spill som det konsollene klarer. ps2 og xbox måtte man tweake, fikse og ordne på alt slikt at det gikk nogenlunde flyt. denne gangen sliter produsentene med å ha bra nok verktøy til å lage spill som kan kjøres fult ut på konsollene x360 og ps3

Lenke til kommentar

Som John Carmack (ID Software) sa det;

"When you look at these development cycles that stretch over years and years, being 20% easier to develop on is much more important than being 20% more powerful"

Cell med sine 7 SPE kjerner har ikke akkurat fått mye skryt med å være enkel å jobbe med.

Lenke til kommentar
jepp. PS2 hadde 4MB grafikk minne og 32MB vanlig minne. ikke mye å skryte av, men utrolig at de klarte og klarer å presse ut så fin grafikk av den, specsa tatt i betraktning. når jeg tenker på det, så tror jeg X360 kan klare MYYE bedre enn det vi ser idag.

5301335[/snapback]

Det er jo logisk... Selv PS2 kan mere enn vi ser i dag. Det er bare snakk om hvor gode utviklerene er til å utnytte maskinene.

Angående at next-gen starter med PS3 så virker det for meg at Sony bare vil at folk skal vente på sin konsoll istedet for å kjøpe 360 nå. De må nok bare innse at MS kom først i denne konsollkrigen.

At de prøver å kapre kunder er jo bare logisk, men jeg tror heller Sony burde konsentrere seg om å støtte spillutviklerene slik at de får ut noen spill til lanseringen. Jeg har aldri vært noe fan av Sony sin måte å drive PR på og kommer nok aldri til å blir det heller.

Lenke til kommentar

In an interview with 1up.com, Hideo Kojima (the creator of the popular Metal Gear Solid series) mentioned that it was technically possible for Metal Gear Solid 4 to run on Xbox 360 hardware. He also stated that they chose the Playstation 3 hardware to run the MGS4 trailer was merely because it was 'newer' and they wanted to try it out first. Kojima also said that there weren't any real differences between PS3, PC and Xbox 360.

As for the Nintendo Revolution, he called it totally different.

Source: 1up.com

1UP: With your debut of the Tokyo Game Show Metal Gear Solid 4 trailer, which has seen wide distribution in both Japanese magazines, online, and in the U.S. Official PlayStation Magazine recently, it really heralded the dawn of the next-generation. Everything else has been polished and nice, but this was so powerful, so compelling you even had to do a real-time demonstration at TGS to prove it was running on PS3 hardware. That said, it makes you wonder how much of a gap there is between the Xbox 360 and the PlayStation 3. Do you think you could create MGS4, technically, on 360 if you wanted to?

Hideo Kojima: Yes, that's technically possible. I want to express, first of all, it's not that I don't like Xbox or 360. It's just that last year, our hands were really tied to MGS3, so the other Konami developers were able to get their hands on the 360 tools and hardware earlier. But we simply didn't have time to do that last year. So, meaning that we were behind the other developers in terms of 360 development. Kojima Productions has this philosophy that we want to be the first in everything regarding new technology. So after we finished MGS3, the option was to work on the PS3 to try all the new things for Metal Gear Solid 4. The only reason for this is I'm the kind of person who wants to be the first person on the moon, and don't want to be asking "what the moon was like?" from other people. So that's the real story behind selecting PS3.

1UP: It's interesting that you think you could do this on 360, though.

Hideo Kojima: Maybe some nuance or a small details here and there might be different, but I feel that hardware is no longer a matter. I'm just talking about PS3, 360 and PC. Revolution is totally different, but there are really no differences among the other three.

Lenke til kommentar

Jeg stoler ikke på Sony i det hele tatt.Se bare på psone og ps2 historien.

Da psone ble lansert i 95 så hadde den flere kontakter bak med extra finesser som skulle komme senere....hva skjedde,jo den ene kontakten ble fjerna på senere utgaver mens den andre aldri ble brukt.

Samme med ps2,ble lovet masse goodies options via ekstern harddisk som kunne kjøpes løst..........skjedde minimalt der,vet ikke om HD ble solgt i norge engang.

Også var det online spilling da makan til nedtur,GT4 online skulle bli helt rått.......

Men jeg har kjøpt alle Sony/MS sine konsoller på release day og kommer garantert til å kjøpe PS3 også.........er bare det at jeg ikke gidder å ta noe av det sony sier seriøst.

Lenke til kommentar

Om next-gen starter med PS3 eller ikke bryr jeg meg egentlig ikke om. Jeg syns det starta med Xbox 360. Jeg skal kjøpe med PS3 fordi jeg liker spillene som kommer til Playstation. Jeg har alltid foretrekt PS i steden for Xbox og Nintendo siden PSX kom ut. Jeg skjønner at Sony kommer med disse PR sakene sine, men det er egentlig ikke noe jeg bryr meg så mye om.

Lenke til kommentar
Helt sant, Sony er verdensmestere i å skape HYPE. Noe de vinner på i første omgang, men taper på i lengden.

Hvordan har Sony tapt noe på å lyve/overhype konsollene sine egentlig? Er det ikke PS2 som har solgt voldsomt med konsoller da?

Jeg personlig synes bare Revolution kan kalles "neste generasjon". De to andre har jo bare litt bedre grafikk. Nintendo åpner en helt ny verden med nye muligheter.

Xbox 360 har vært en flause så langt, og Sony lykkes nok delvis med løgnløpet sitt. Jeg så en demo av MGS for PS3 her om dagen, og den var jo pen, men animasjonen var latterlig, og man kunne fortsatt se hakkete textures og kantete figurer.

Nintendo er de eneste som ikke har kommet med løgner. Man må jo si at de leverte når det gjaldt kontrolleren - mildt sagt!

Jeg lurer egentlig litt på hvorfor Nintendo ignoreres oppi alt dette.

Lenke til kommentar
Xbox 360 har vært en flause så langt, og Sony lykkes nok delvis med løgnløpet sitt. Jeg så en demo av MGS for PS3 her om dagen, og den var jo pen, men animasjonen var latterlig, og man kunne fortsatt se hakkete textures og kantete figurer.

Nintendo er de eneste som ikke har kommet med løgner. Man må jo si at de leverte når det gjaldt kontrolleren - mildt sagt!

Jeg lurer egentlig litt på hvorfor Nintendo ignoreres oppi alt dette.

5308881[/snapback]

Hvordan kan du si at Xbox360 har vært en flause?? De har solgt i bøtter og spann og ikke greid å dekke etterspørselen ennå. Tror nok det er litt tidlig å si at det blir en flause også.

Nintendo's og Sonys konsoller er ikke ute ennå, xbox360 er akkurat i startgropa. Jeg synes det er veldig tidlig å dra noen som helst konklusjoner.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Det har vært kunstig skapt mangel på Xbox i vesten, og i Japan står butikkhyllene fulle. Samtidig viser det seg at Xbox driver og ødelegger spillplater, og overoppheting er et stort problem for mange. Spillene til Xbox 360 klarer ikke å overbevise som "next gen" heller. I det hele tatt, en elendig launch. Stakkars Microsoft.

Lenke til kommentar
Det har vært kunstig skapt mangel på Xbox i vesten, og i Japan står butikkhyllene fulle. Samtidig viser det seg at Xbox driver og ødelegger spillplater, og overoppheting er et stort problem for mange. Spillene til Xbox 360 klarer ikke å overbevise som "next gen" heller. I det hele tatt, en elendig launch. Stakkars Microsoft.

5309562[/snapback]

Det har ikke vært et problem for mange, det er bare bullshit... Er bare et fåtall som har hatt noen problemer i det hele tatt. Spillplater ødelegges bare hvis du beveger rundt på boksen når den er på og platen spinner (som _ingen_ ville gjort med sin 10 000krs dvdspiller f.eks.).

Launchspillene er helt ok og like bra som en hvilken som helst annens konsolls launchspill (har vært flere sammenlingninger). Så dette er det jeg vil kalle en ok plus launch. Det at det ikke selger i japan er fordi de er sære, liker ingen av spilltypene som selger mye i vesten og er fiendtlig til konsoller som ikke er laget i japan.

Lenke til kommentar

launch lineupen er da vesentlig bedre enn mange andre. personlig er jeg veldig fornøyd tatt i betraktning at det er første generasjonen med spill her nå, og Gears of War, Oblivion og Halo 3 osv, det virker som vi vil få nok godspill mellom fingrene etterhvert hvertfall :)

edit: Too Human ser også über ut...

og for the record så har jeg bare hatt et problem med min 360 og det er at den hang seg opp en gang når jeg spilte PGR3 og var i garasjen. og da var det bare å starte den på nytt. det kan ikke sies å være så ille.

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
PS3 knuser 360 på grafikk, mens 360 knuser PS3 på spillbarhet. Hva foretrekker du, spillbarhet eller grafikk?

det der er vel litt vanskelig å uttale seg om når den ene maskinen ikke er ute enda og den andre kun har vært ute veldig kort tid og ikke har fått vist noe særlig av hva den klarer. ett halvt til ett år etter at PS3 er ute, da kan man diskutere dette nærmere.

Ser at den setningen fra meg ikke var så veldig bra. Det jeg mente var at teoretisk har 360 potensiale for å kjøre flere single thread-operasjoner enn det PS3 (i følge dagens fakta) har mulighet for. PS3 har kun en kjerne som kan kjøre single thread-operasjoner, mens alle tre på 360 kan i teorien kjøre det. Ved maks utnyttelse kan fiender på 360 teoretisk være smartere enn fiender på PS3, og man kan da teoretisk oppnå bedre spillbarhet. Bare tenk på alle beregningene i et bilspill som Gran Turismo-serien. Her har Microsoft en stor mulighet til å lage et en mer realistisk bilsimulator enn GT-serien. Veldig spent på akkuat det der.

Lenke til kommentar

5309562[/snapback]

Hvis du kaller launchen en flause så veit jeg ikke hva som skal til for å kalle det en suksess, sett i sammenheng med stort sett andre konsoll launcher, så er vel dette hva man kaller en suksess......!!

Hvor tar du det fra at det er skapt kunstig mangel på xbox i vesten? at boksene ikke blir revet vekk i japan kom vel ikke som noen bombe på noen? MS er ikke japansk :)

At xbox360 riper platene kanskje litt for lett er en sak, men herregud, når folk begynner å røre på maskinen når den står å går så er vel dette kanskje ikke så rart? du pleier vel ikke å flytte rundt på dvd spilleren din når du ser film?

Siden du kommer med så mange fine påstander, så kan du jo kanskje begynne å begrunne påstandene dine også, hva er det som ikke overbeviser som "next gen" med de, hva hadde du ventet deg? har du prøvd 360'en? eller er det kjærsten din som har fortalt deg at dette ikke ser ut som next-gen spill? De spilla jeg har sett er ihvertfall mange hakk bedre enn noe jeg har sett på en konsoll noen gang..

Lenke til kommentar

5309562[/snapback]

Trollegutten. Det du sier er jo direkte feil alt sammen - bortsett fra at det finnes bokser fortsatt i hyllene i Japan.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...