Gå til innhold

Sony forteller at next-gen. starter med PS3

Dinsdale

Anbefalte innlegg

snippetisnipp

xbox360 har hatt en temmelig dårlig lansering når man studerer lanseringstitlene, dog har nå salget i vesten gått utmerket.

Jeg blir litt irritert på alle som sier at 360'n hadde en dårlig lansering med titlene sine. Ikke noe spesielt til deg dette, Thomas. Men jeg bruker bare ditt sitat som innledning på innlegget mitt. :)

Bare det at det er flere som bare skriver det, og det er liksom blitt en sannhet. Men vær så snill og les denne artikkelen som faktisk bygger på en del undersøkelser av antall spill, utregning karakterer i snitt i anmeldelser av spill til lansering av av xbox, xbox360, game cube, ps2 osv... Dere vil finne ut at det spillmessig ikke var noen spesiell svak lansering i hele tatt.

Les HER!

hvis man her interessert i litt faktiske tall da.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja de punktene står der de ?? IGN som har laget den artikkelen og det stemmer bra det som står der. Begynner å lure på om dette har blitt ett Xbox 360 forum eller har folk dick ridah xbox 360 litt for hardt i det siste ?

5294357[/snapback]

Skrev litt om de punktene lengre oppe i denne tråden, at du er en sanseløs sonyfanboy er bare blitt bekreftet. For deg høres det ut som om Ps3 blir det beste siden pencilin.

5294388[/snapback]

WOW ?? Har til og med skrevet det 3 ganger at jeg ikke er noe fanboy av sony (kjøper alltid xbox spill framfor ps2 pga grafikken, hvis det ikke er ps2 exclusive da). Hva du mener om de punktene gadd jeg ikke lese engang, så bare at det stod fjas overalt så da er det menigsløst, Anyhows ! PS3 er og blir det beste, det må du som meg inrømme. Klart en ser detta på specsa og støtten. Jeg føler egentlig at jeg bare stagnerer med en SAU når jeg snakker med deg, men som sagt konsollene har lagt sitt på bordet og jeg mener at PS3 uten tvil ser mest lovende ut !.

Edit: skjønner godt at dere som har kjøpt xbox 360 ''forsvarer'' den og sier at den er best whatnat ! Men sånn er det jo som regel med hvert produkt en kjøper. Ipod vs Sony (jeg kjøpte Ipod, da sier jeg selvsagt at den er bedre) ,men er du av den typen som kun skal ha 360 så er det ikke så rart.

Endret av Ibizaonice
Lenke til kommentar

WOW ?? Har til og med skrevet det 3 ganger at jeg ikke er noe fanboy av sony (kjøper alltid xbox spill framfor ps2 pga grafikken, hvis det ikke er ps2 exclusive da). Hva du mener om de punktene gadd jeg ikke lese engang, så bare at det stod fjas overalt så da er det menigsløst, Anyhows ! PS3 er og blir det beste, det må du som meg inrømme. Klart en ser detta på specsa og støtten. Jeg føler egentlig at jeg bare stagnerer med en SAU når jeg snakker med deg, men som sagt konsollene har lagt sitt på bordet og jeg mener at PS3 uten tvil ser mest lovende ut !.

5294455[/snapback]

Ah, så du mangler evnen til å lese... bra at vi nå vet dette også :)

Ordet "fjas" er brukt to ganger og de punktene er fjas, det burde til og med du si (spesielt siden du sier at du ikke er fanboy). Du eier ikke argumenter og klarer ikke diskutere på et saklig nivå. Skal gi deg en sjanse til: _Hva_ er så bra med PS3 (vær spesfikk... takk).

Suprise me.

edit:

Jeg kjøpte Xbox360 fordi den kom først, kjøper sikkert også PS3 for gøy. Har ikke behov for å være fanboy når jeg kan kjøpe det som passer meg av konsoller og spill eller hva? ;)

Har også både Sony- og Appleprodukter... jøss

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Vi har Xbox 360 i hånden, vi vet specen, hvordan den ser ut, og kan tenkte oss hvordan den kan bli.

Men, PS3? Hva er det? 2 HDMI innganger? BR? Who cares. Gameplay commer først!

5294319[/snapback]

Hellu !, jeg er ikke noe sony fan, det har jeg sagt flere ganger gjennom tråden. Men ikke begynn å sett disse konsollen opp mot hverandre ! Det jeg prøver å få frem er at Playstation 3 er rett og slett en bedre konsoll med tanke på fremtiden, hardware og specsene. Spilla som kommer til den er ganke så solide også. Leave it at that !

Xbox 360 er en bra konsoll den også, har aldri sagt at den er dårlig på noen måte, men prøv bare å se litt fremover.

5294383[/snapback]

Seff, specene til PS3 er jo fenomenale. Men der slutter det. Specs på papir, er ikke bra. Se på ATIs X1800XT. Og jeg tar glede av min borte-til-rap-xbox-360 nå, og for heller smile bredt den dagen PS3 kommer ut, og har det den lover. Skal seff ha begge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

SBS:

De punktene du skev var bare bullshit.

"2. Nok et MGS-spill... Men men, man kan vel melke en ku så lenge den selger (så et intervju med skaperen der han sa at han kom til å lage de samme spillene i all evighet, eller helt til folk ikke kjøpte de mer rolleyes.gif)

1. Blue Ray... Sonys forsøk på å kuppe en standard (MD anyone? Atrac?). Man får altså en middelmådig Blue Ray-spiller med på kjøpet... fantastisk."

Jeg blir rett og slett iritert. For det første er det slik spillindustrien fungerer. man lager oppfølgere til de ikke selger lengre, eller er fornøyde. nå sier jeg ikke at alle spill er slik, men det har skjedd men en rekke Jeg ramser i fleng :

SSX

Dragonball spillene

Fifa

Heroes of might and magic (kom faktisk opp til 9)

Det finnes mange mange flere eksempler, men ejg kommer ikke poå flere i farta.

MGS: det er veldig mange mennesker som sikkert kjøper ps3 for MGs. inc meg. (alt annet er en bonus)

Og så det med Blue-Ray. Poenger er jo at spillskaperene har 10x plass å boltre seg på enn de hadde på Ps2 og på xbox'ene. seff er det flott med en blue-ray spiller og.

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har brukt dvd-spilleren på Ps2'en min.

EDIT: overreagerte litt noen steder :p

Endret av Slettet+1242
Lenke til kommentar
Edit: skjønner godt at dere som har kjøpt xbox 360 ''forsvarer'' den og sier at den er best whatnat ! Men sånn er det jo som regel med hvert produkt en kjøper. Ipod vs Sony (jeg kjøpte Ipod, da sier jeg selvsagt at den er bedre) ,men er du av den typen som kun skal ha 360 så er det ikke så rart.

5294455[/snapback]

Ærlig innrømmer at jeg er Xbox/Halo-fanboy. Men stiller meg veldig nøytral. Det som tror plager mange av dine utsagn, er at de er basert på an papirlansert konsoll. Og for så vidt jeg kan se er Xbox 360 ute allerede. Så om vi tok denne diskusjonen når PS3 er kommer ut. Da hadde det ikke haglet så mye mot deg. Respektere meningen dine helt og fult. Men synes det å ta den artikkelen på IGN, er og blir litt drøyd. Den er basert på spekulasjoner.

Og en ting, hvorfor er alle så sikre på at PS3 kommer? Hva om denne root-kit saken, dropper det søksmålet på Sony, slik at de må stenge, eller kansellere PS3? Hehe, synes bare det er interessant idé!

Lenke til kommentar

Torstein OK:

Og hva gjør du hvis ingen filmer kommer på Blue Ray? Og siden man ikke greier å fylle opp en dvd enda (utenom med prerendrete CGI-sekvenser...) så er ikke lagringsplassen noe problem. Fortell meg hvilket materiale utviklere skal boltre seg på med Blue Ray, spesifikt (pre-rendret CGI er unødvendig når vi har fått så bra grafikk som vi har nå).

PS2 er en ufattelig dårlig dvd-spiller som gir et bilde det er til å grine av, hvis blue ray spilleren er like dårlig så synes jeg synd på de som har tenkt å bruke PS3 til film.

Heroes of Might and Magic finnes forøvrig i 4 eksemplarer, hvorav et 5. er på vei nå på nyåret. Might & Magic-serien derimot har vel 9 spill.

Har aldri vært en fan av MGS-spill, det blir litt som de årlige EA sports-spillene. Men sikkert flott for dere som liker det.

Når du sier de punktene, mener du da bare de to eller ønsker du å kommentere alle sammen?

Endret av SBS
Lenke til kommentar

5294455[/snapback]

Ærlig innrømmer at jeg er Xbox/Halo-fanboy. Men stiller meg veldig nøytral. Det som tror plager mange av dine utsagn, er at de er basert på an papirlansert konsoll. Og for så vidt jeg kan se er Xbox 360 ute allerede. Så om vi tok denne diskusjonen når PS3 er kommer ut. Da hadde det ikke haglet så mye mot deg. Respektere meningen dine helt og fult. Men synes det å ta den artikkelen på IGN, er og blir litt drøyd. Den er basert på spekulasjoner.

Og en ting, hvorfor er alle så sikre på at PS3 kommer? Hva om denne root-kit saken, dropper det søksmålet på Sony, slik at de må stenge, eller kansellere PS3? Hehe, synes bare det er interessant idé!

5294517[/snapback]

Vel jeg driter jo langt i hva andre mener... Folk får mene hva dem vill, men jeg orker ikke snakke med sauer som kommer med usakelige og menigsløse ting på punkter som faktisk stemmer. Det at PS3 støtter 1080p og at den har Blu Ray er jo fantastisk, det står på papiret ja, men det blir jo virkelighet. Og de som har litt greie på High definition og hifi generelt veit at dette blir bra.

Endret av Ibizaonice
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242
Torstein OK:

Og hva gjør du hvis ingen filmer kommer på Blue Ray? Og siden man ikke greier å fylle opp en dvd enda (utenom med prerendrete CGI-sekvenser...) så er ikke lagringsplassen noe problem. Fortell meg hvilket materiale utviklere skal boltre seg på med Blue Ray, spesifikt (pre-rendret CGI er unødvendig når vi har fått så bra grafikk som vi har nå).

PS2 er en ufattelig dårlig dvd-spiller som gir et bilde det er til å grine av, hvis blue ray spilleren er like dårlig så synes jeg synd på de som har tenkt å bruke PS3 til film.

Heroes of Might and Magic finnes forøvrig i 4 eksemplarer, hvorav et 5. er på vei nå på nyåret. Might & Magic-serien derimot har vel 9 spill.

Har aldri vært en fan av MGS-spill, det blir litt som de årlige EA sports-spillene. Men sikkert flott for dere som liker det.

Når du sier de punktene, mener du da bare de to eller ønsker du å kommentere alle sammen?

5294536[/snapback]

for det flrste så fungerer dvd-spilleren på ps2 perfekt for Ola Nordmann. Kansje en som ser forskjell ikke er fornøyd, og heller vil ha en som git bedre bilde er helt greit. det respekterer jeg fullt ut.

Det man kan fylle En Blue-ray disc med er rett og slett mere spill. Om man tar standarden på et ps2 spill sin levetid er den kansje på 15-20-25 timer. gang det med 5 og pluss på noen flinke spillskapere så har du svaret. Fin grafikk tar vel stor plass og?(vet ikke svaret på den)

Jeg mente slefølgelig Might and magic og ikke Heroes of might and magic. min feil.

Og nei man trenger ikke CGI filmern når man får grafikk som dette ingame (spør du meg, er dette et bra argument for å vente.) :Ingame film fra Mgs 4

Siden man ikke ser "ingame spilling" i filmen betyr ikke det at det er CGI. Det ligger en film der ute på nettet hvor man ser at kameraet beveger seg rundt karakteren og at lyset stilles opp og ned. Live!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

5294455[/snapback]

5294517[/snapback]

Vel jeg driter jo langt i hva andre mener... Folk får mene hva dem vill, men jeg orker ikke snakke med sauer som kommer med usakelige og menigsløse ting på punkter som faktisk stemmer. Det at PS3 støtter 1080p og at den har Blu Ray er jo fantastisk, det står på papiret ja, men det blir jo virkelighet. Og de som har litt greie på High definition og hifi generelt veit at dette blir bra.

5294554[/snapback]

Der sa du det. Om man har bruk for blue ray eller 1080p betyr ingenting. det er det at PS3 faktisk har denne muligheten som gjør denne konsollen overlegen. (i mine øyne. Men så har jeg alltid vert litt Ps fanboy :p )

sorry dobbelpost, men gidd ikke redigere

Lenke til kommentar

for det flrste så fungerer dvd-spilleren på ps2 perfekt for Ola Nordmann. Kansje en som ser forskjell ikke er fornøyd, og heller vil ha en som git bedre bilde er helt greit. det respekterer jeg fullt ut.

Det man kan fylle En Blue-ray disc med er rett og slett mere spill. Om man tar standarden på et ps2 spill sin levetid er den kansje på 15-20-25 timer. gang det med 5 og pluss på noen flinke spillskapere så har du svaret. Fin grafikk tar vel stor plass og?(vet ikke svaret på den)

Jeg mente slefølgelig Might and magic og ikke Heroes of might and magic. min feil.

Og nei man trenger ikke CGI filmern når man får grafikk som dette ingame (spør du meg, er dette et bra argument for å vente.) :Ingame film fra Mgs 4

Siden man ikke ser "ingame spilling" i filmen betyr ikke det at det er CGI. Det ligger en film der ute på nettet hvor man ser at kameraet beveger seg rundt karakteren og at lyset stilles opp og ned. Live!

5294577[/snapback]

Selv om man har mulighet til å lage et spill som varer over 100 timer pluss og har vanvittig bra historie og konge grafikk, så betyr ikke det at det vil skje. Det vil uansett ta 5-6 år å lage et slikt spill, det tar bare lenger og lenger tid å lage spill all den tid kvaliteten på grafikk/lyd og størrelsen på spillet går opp. Jeg har i hvert fall ikke sett et spil med så lang varighet og top notch grafikk og enorme verdener (samtidig som det selvfølgelig skal ha bra art direction). Kommer også helt annpå hvilken sjanger du snakker om, men hvis noen har lyst til å spille God of War i 150 timer, så får det være deres sak :)

Når PS3 launches så har Xbox360-spill bedre eller i verste fall like god grafikk som launchtitlene til PS3. Devkit til Xbox360 vil da ha vært ute mye lenger og det er ikke stort som skiller de to konsollene reint hardwaremessig (hva prestanda anngår).

Mente at prerendret CGI i spill bare er tull all den tid man kan bruke ingamegrafikkmotoren og rendre i real-time, spiller ingen rolle om det er spilling det brukes til elle bare for å vise en intro eller lignende. Dette tar mye mindre plass enn hvis man skal ha en haug med store HD-filmer med i spiller (og det åpner for forskjellige cutscenes for forskjellige chars osv)

Lenke til kommentar

Tvilsom!

5294954[/snapback]

Hvorfor det? (snakker da om launchdate i Europa, da jeg er usikker på hva Sony stiller opp med på japanske launchdaten og hvilke spill Xbox360 har klar til da)

edit:

Og hvilke spill blir lansert med PS3 egentlig?

MGS:4 : Release Date:

US: TBA 2007

Japan: December 31, 2007

Vision GT (GT 5) :

Release Date:

US: TBA 2007

(tatt fra IGN.com)

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Interessant at du tar opp dette! Når det gjelder 1080p så finnes det et fåtall skjermer i USA. Den standaren (om den i det hele tatt kommer til å bli brukt) kommer vi ikke til å se før 2015-2020 her i Norge. Vi har ikke engang HD nett enda, og så snakker vi om 1080p allerde !

Tja, 1080p tv'er fåes i norge for 30 000: Philips 37PF9830

Lenke til kommentar

Tv`er som støtter 1080p er absolutt ikke dyre i norge og tror de har sunket ned i enda lavere priser innen PS3 kommer...

Elkjøp selger jo Amoi LC37AF1E 37" som støtter 1080p for 20.000 kr. Utrolig bra bilde på den og den har fått gode kritikker. Har også sett denne tven til under 20.000 men husker ikke helt hvor...

link til diskusjon om tven

Hjemmesiden til tv`en + spesifikasjoner

post-48530-1134597015_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Tv`er som støtter 1080p er absolutt ikke dyre i norge og tror de har sunket ned i enda lavere priser innen PS3 kommer...

Elkjøp selger jo Amoi LC37AF1E 37" som støtter 1080p for 20.000 kr. Utrolig bra bilde på den og den har fått gode kritikker. Har også sett denne tven til under 20.000 men husker ikke helt hvor...

5295050[/snapback]

Har sett 40" lcd'en til Amoi og den fikk grisebank av en LG RZ42PX4R (HD-Plasma) på alle kilder inkludert HD sending. 40 tommeren bruker panelet til Sony/Samsung og det er ikke det beste på markedet vel & merke.

37" er nok bedre enn 40"en ville jeg tro. Men det gjenstår å se hvor god elektronikken i denne tv'en er. Amoi er ikke kjent for å være en topp kandidat på noen som helst måte. Pent design men bildet holder somregel ikke følge.

Pris er alltid en faktor heh, du får det du betaler for.

Lenke til kommentar
Når PS3 launches så har Xbox360-spill bedre eller i verste fall like god grafikk som launchtitlene til PS3.

Tvilsom!

5294954[/snapback]

Det er faktisk stor sjanse for at spillene til 360 vil se like bra ut som lanserings spillene til PS3 når du tenker over det at 360'n da har vært ute i ca ett år, og utviklerne klarer å utnytte maskinvaren bedre. bare vent å se. personlig tviler jeg på at lanserings spillene til PS3 kommer til å se så særlig mye bedre ut enn Gears of War. I tillegg så sier mange utviklere at det er vesentlig enklere å utvikle for 360 noe om kan være en vesentlig større faktor enn mange sikkert tror.

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

5295050[/snapback]

Har sett 40" lcd'en til Amoi og den fikk grisebank av en LG RZ42PX4R (HD-Plasma) på alle kilder inkludert HD sending. 40 tommeren bruker panelet til Sony/Samsung og det er ikke det beste på markedet vel & merke.

37" er nok bedre enn 40"en ville jeg tro. Men det gjenstår å se hvor god elektronikken i denne tv'en er. Amoi er ikke kjent for å være en topp kandidat på noen som helst måte. Pent design men bildet holder somregel ikke følge.

Pris er alltid en faktor heh, du får det du betaler for.

5295085[/snapback]

Sant nok.. men samtidig kan man jo tenke på at når denne tven støtter 1080p burde det ikke ta altfor lang tid før andre merker også støtter det, og prisene vil nok ikke bli skyhøye...

Lenke til kommentar

man kjøper jo konsoll etter spilla da!

Viss dere kjøper konsoll etter maskin vare er dere litt usmarte...

Va er vits med en konsoll uten noen kjekke spill?

Eg kjøper Xbox 360 for det er m angen spill som intreserer meg til denn, Gears Of War, Oblivon DOA4, Halo serien, Fable osv..

Det er faktisk ingen spill til Ps2/3 som intreserer meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...