Dinsdale Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) I dette intervjuet Phil Harrison i Sony at "the HD-era" egentlig starter med PS. Han mener at den sanne definisjonen av HD er: "The display, the content and the hardware to play back that content". PS3 har alt dette, (1080p, HDMI og CELL) i tillegg til blue-rays som kan spille av skikkelig HD-kvalitet. At 360 mangler litt er jo en kjensgjerning og samtidig er det litt merkelig at MS kanskje senere skal utgi en oppdatert 360 med "alt det andre". Hva med de millionene som da har handlet før denne? Tidsperspektivet om når man kan bruke 1080p, (finnes jo kun et fåtall sinnsykt dyre skjermer som støtter det) og når/hvis BR blir den nye standarden kan jo diskuteres, og det spørs om ikke MS` neste konsoll blir den virkelige HD-konsollen....eller?... Jeg tror egentlig ikke det. Jeg tror ærlig talt at 360 er kapabel til å levere fantastiske opplevelser i fremtiden. Xbox-live kommer til å utvikle seg og tilby tjenester som HD-film og musikk. Vi har bare sett begynnelsen tror jeg. Blir aldri ferdig med dette... Endret 16. desember 2005 av Dinsdale Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) Interessant at du tar opp dette! Når det gjelder 1080p så finnes det et fåtall skjermer i USA. Den standaren (om den i det hele tatt kommer til å bli brukt) kommer vi ikke til å se før 2015-2020 her i Norge. Vi har ikke engang HD nett enda, og så snakker vi om 1080p allerde ! Regner med at sendinger i Hd kommer 2010-2012 her i Norge da i (720/1080i) og i MPEG4. Det er kun PR idag PS3 som er det eneste som støtter 1080P. Så det kommer til å ta år og dager før vi får se noe av det her i norge. Blue-Ray spiller og HD-dvd kommer sikkert til å støtte det med årene, men forskjellen på 1080i og 1080p er nakent for det menneskelige øyet (vi snakker om interlaced og progressive) Men det kommer nok til å svinge fint på Playstation 3 ja. =) ! Xbox 360 har et stort problem og det er at den egentlig er utgitt allt for TIDLIG ! Tenk over det. Har noen av dere virkelig blitt ordentlig imponert over hvordan spilla ser ut ? Jeg får liksom ikke den WOW følesen av det jeg har sett av Xbox 360. NEXT GENERATION ! WHAT ? Når nye konsoller blir lansert (playstation 2 og Xbox) så pleier jeg å være ganske så gira og leser mye om spilla og osv. Men Xbox 360 kom allt for brått på, jeg satte meg egentlig ikke inn i det, for det var liksom ikke noe spennende over det. Playstation 2 var liksom fantastisk og spennende månedene før den ble lansert, og det var den jo ! Hvem husker ikke Metal Gear Solid 2 bildene i Playstation magasinene osv. ?? ! Det var rett og slett utrolig. Men Xbox 360 syntes jeg ikke har imponert på samme måte. OVERHODET !. Men det jeg har sett av Playstation 3, spilla som blir lansert på launchen (Tekken,Devil May CRY 4,MEGS4) for ikke å snakke om specsene og mulighetene (kontaktene) ser meget possitivt ut ! Xbox 360 burde heller ha venta til HD-DVD var offisielt som Microsoft og Toshiba så hardt kjemper for ! Hell, den har ikke engang HDMI innganger. Sony har 2 !! Ja, de snakker om å lansere dette seinere og svare Playstation 3, men hvordan de skal løse det med dere som har kjøpt aner jeg ikke !. Selvsagt kommer det bedre spill til Xbox 360, men det er rett og slett for dårlig, syntes nå jeg. Jeg er ingen SONY fanboy what so ever ! Kjøper allt som er jeg så no flaming, men jeg må si at den såkalte Next Generation betegnelsen kjenner jeg ikke til på Xbox 360 ? Endret 14. desember 2005 av Ibizaonice Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Enig med deg, tror også at PS3 blir den store "next-gen" selv. Men synes det er fint at xbox360 kommer nå, fordi da kan man kose seg med den til PS3 kommer Får ridge racer og call of duty i dag til xbox, blir kult å få testa! Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Sony kjenner ingen grenser for sin egen hype og folk kommer ikke til å bli "blown-away" av PS3 heller. Er alltid moro med nye konsoller, men de overrasker aldri (og det kommer ikke gode spill før etter en stund). Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Skjønner hva du mener. 360 inneholder ikke nok next-gen ting til å kunne kalles next-gen. Er ikke helt enig der. MS var nødt til å lansere før PS3 for å skaffe seg en større del av markedet, de vil uten tvil vinne andeler på det. Samtidig er 360 en direkte konkurrent til PS3 og derfor må MS levere etterhvert. Jeg tror at 360 vil kunne levere når PS3 foreligger. MS er ikke idioter og denne runde kan de ikke tape med brask og bram. Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) Skjønner hva du mener. 360 inneholder ikke nok next-gen ting til å kunne kalles next-gen. Er ikke helt enig der. MS var nødt til å lansere før PS3 for å skaffe seg en større del av markedet, de vil uten tvil vinne andeler på det. Samtidig er 360 en direkte konkurrent til PS3 og derfor må MS levere etterhvert. Jeg tror at 360 vil kunne levere når PS3 foreligger. MS er ikke idioter og denne runde kan de ikke tape med brask og bram. 5291878[/snapback] Jo, de har allerde tapt et veldig viktig marked, nemlig ASIA ! Ser jo hvordan salget går der ! lol Jeg nekter å tro at japan og asia generelt ikke gidder å kjøpe vestlige produkter kun fordi det er lagd i vesten , var noen som snakka om det på teamxbox forumet. Men spilltilbudet er rett og slett for dårlig. Det er xbox om igjen, med en skjønnhetsløft. Endret 14. desember 2005 av Ibizaonice Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) Jo, de har allerde tapt et veldig viktig marked, nemlig ASIA ! Ser jo hvordan salget går der ! lol Jeg nekter å tro at japan og asia generelt ikke gidder å kjøpe vestlige produkter kun fordi det er lagd i vesten , var noen som snakka om det på teamxbox forumet. Men spilltilbudet er rett og slett for dårlig. Det er xbox om igjen, med en skjønnhetsløft. 5291902[/snapback] Vel... akkurat det er faktisk sant. De kjøper det ikke fordi det er MS og ikke Sony eller Nintendo. Hadde det vært merkenavnet Sony på Xbox360, så hadde japanerne gått mann av huse for å skaffe seg en. Det er vanskelig å penetrere det asiatiske markedet. Se på alle de vestlige bøkene, tegneseriene, musikken (finnes unntak) som er til salgs i Japan... De har en helt annen populærkultur enn i Europa/USA og det vises spesielt på spill. Tror ikke det ville vært så mange kjente spill på Top10 PC-spill i Japan (hvis noen kunne hente frem en slik hadde det vært moro, hvis de i det hele tatt spiller på PC...). Endret 14. desember 2005 av SBS Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) Sony kjenner ingen grenser for sin egen hype og folk kommer ikke til å bli "blown-away" av PS3 heller. Er alltid moro med nye konsoller, men de overrasker aldri (og det kommer ikke gode spill før etter en stund). 5291853[/snapback] Helt sant, Sony er verdensmestere i å skape HYPE. Noe de vinner på i første omgang, men taper på i lengden. Husker ennå de sinnsyke demoene som ble "rendret i realtime" av PS2. Quote some random japanese SONY guy: "What you wee hea' is wendewed in weal timee!" Edit; PS3 må komme med en prototype de, før de snakker om hvor mange 100x bedre den er enn alt annet. Xbox360 er en del av den neste generasjonen, den har voldsomt potensiale, men det tar tid før spillutviklere får utnyttet dette! Er så lei av dere unger som griner her på forumet, TING TAR TID! Endret 14. desember 2005 av dark by design Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) ja hvis sony sier det så stemmer det nok... xbox360 har hatt en temmelig dårlig lansering når man studerer lanseringstitlene, dog har nå salget i vesten gått utmerket. det at salget går rimelig dårlig i asia kommer ikke akkurat som et sjokk, det er ingen hemmelighet at de er 100% lojal ovenfor "egne" produkter. http://www.the-magicbox.com/topten.htm en liten oversikt over bestselgerne den siste tiden... når det gjelder next-gen og definsisjons diskusjonen så ønsker jeg egentlig ikke å gå så forferdelig mye inn på det tekniske, jeg ønsker heller å la spillene og opplevelsen tale for seg selv. det jeg anser for å være next-gen er egentlig ganske simpelt, konsoller som kan levere fantastiske spillopplevelser med banebrytende grafikk.om xbox360 kun støtter ditt og ps3 støtter det samme + datt, men det ikke spiller noen som helst rolle for flertallet av forbrukere (ettersom det nødvendige utstyret for å utnytte en del av tingene som nevnes er temmelig dyrt..), så synes jeg egentlig at det ikke spiller så forferdelig stor rolle. det at microsoft kommer til å lansere en "oppdatert" xbox360 kommer nok neppe til å bli et problem ovenfor de som allerede har kjøpt, det har ikke akkurat vært noen statshemmelighet. sony har kommet med oppdaterte ps2 versjoner i hytt&gevær, problemstillingen burde være den samme. skuffende at folk har så sinnsyke forventninger til å få se "next-gen" fra dag1. gang på gang har det blitt bevist at man ikke en eneste gang virkelig har klart å utnytte potensialet til en konsoll ved lansering.begge konsollene har et fantastisk potensial, verre er det ikke. både ps3 og xbox360 får en rekke spill som ser veldig lovende ut. Endret 14. desember 2005 av Slettet-80wCWpIM Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Sony kjenner ingen grenser for sin egen hype og folk kommer ikke til å bli "blown-away" av PS3 heller. Er alltid moro med nye konsoller, men de overrasker aldri (og det kommer ikke gode spill før etter en stund). 5291853[/snapback] Helt sant, Sony er verdensmestere i å skape HYPE. Noe de vinner på i første omgang, men taper på i lengden. Husker ennå de sinnsyke demoene som ble "rendret i realtime" av PS2. Quote some random japanese SONY guy: "What you wee hea' is wendewed in weal timee!" Edit; PS3 må komme med en prototype de, før de snakker om hvor mange 100x bedre den er enn alt annet. Xbox360 er en del av den neste generasjonen, den har voldsomt potensiale, men det tar tid før spillutviklere får utnyttet dette! Er så lei av dere unger som griner her på forumet, TING TAR TID! 5291958[/snapback] Unger ? ut ifra bildet ditt så ser du mere ut som en unge :!: Her snakker vi Fakta ! Se på Playstation 3 som en helhet, hvor mye mere potensiale har ikke den i forhold til Xbox 360 ? Bare 1080p støtte og 2 hdmi innganger er fantastisk. Den har dæggern meg Blue-Ray spiller også. Er ikke det godt nok så veit ikke jeg. Microsoft har vært litt for tidlig ute. Yo folks- sjekk ut det her. Playstation 3 vs 360 Ten Reasons to Wait for PS3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Sony kjenner ingen grenser for sin egen hype og folk kommer ikke til å bli "blown-away" av PS3 heller. Er alltid moro med nye konsoller, men de overrasker aldri (og det kommer ikke gode spill før etter en stund). 5291853[/snapback] Helt sant, Sony er verdensmestere i å skape HYPE. Noe de vinner på i første omgang, men taper på i lengden. Husker ennå de sinnsyke demoene som ble "rendret i realtime" av PS2. Quote some random japanese SONY guy: "What you wee hea' is wendewed in weal timee!" Edit; PS3 må komme med en prototype de, før de snakker om hvor mange 100x bedre den er enn alt annet. Xbox360 er en del av den neste generasjonen, den har voldsomt potensiale, men det tar tid før spillutviklere får utnyttet dette! Er så lei av dere unger som griner her på forumet, TING TAR TID! 5291958[/snapback] Unger ? ut ifra bildet ditt så ser du mere ut som en unge :!: Her snakker vi Fakta ! Se på Playstation 3 som en helhet, hvor mye mere potensiale har ikke den i forhold til Xbox 360 ? Bare 1080p støtte og 2 hdmi innganger er fantastisk. Den har dæggern meg Blue-Ray spiller også. Er ikke det godt nok så veit ikke jeg. Microsoft har vært litt for tidlig ute. Yo folks- sjekk ut det her. Playstation 3 vs 360 Ten Reasons to Wait for PS3 5291989[/snapback] jeg håper inderlig ikke at du tar den artikkelen der seriøst Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 'jeg håper inderlig ikke at du tar den artikkelen der seriøst' Å jo for all del, ser bra ut for fremtiden ja =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 klokken er 10:45 og jeg har vært oppe temmelig lenge, har derfor store problemer med å bestemme meg for om du er ironisk eller seriøs nå. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 1.Mobile Suit Gundam SEED: Rengou vs Z.A.F.T. Bandai PS2 ACT Units Sold: 330,389 <-- det der gjorde rett og slett sitt. Man trenger ikke flere argumenter enn en top 10/30 solgte spill i japan-liste for å forstå hvorfor Xbox/Xbox360 ikke selger i Japan. Grunn: Det er ikke flere hundre versjoner av det nyeste naruto, tamagotchi, gundam seed, beatmania og la oss ikke glemme alle dragon ball z spillene Hvorfor selger ikke disse i Europa/USA? Merkelig det der... La oss heller ikke glemme flere av de fantastiske spillene som alle har hørt om: *Daito Giken Pachislot Simulator Osu! Bancho *Hisshou Pachinko Series Vol. 1 CR Neon Genesis Evangelion *Shinobido Imashime Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 klokken er 10:45 og jeg har vært oppe temmelig lenge, har derfor store problemer med å bestemme meg for om du er ironisk eller seriøs nå. 5292018[/snapback] ? Ironisk ? Les hele artikkelen og la den synke inn noen minutter. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Er ikke sikker BR blir det formatet som skal forme fremtiden. Sony pusher sitt format med PS3. Det hadde sikkert MS gjort også hvis de hadde hatt et egetutviklet format å konkurre med. Jeg maser ikke og forventer aldeles ikke next-gen fra dag 1. Det er Sony selv som nå kommer med uttalelser om hva de definerer som next-gen. Utifra deres definisjon hevder de at 360 ikke er en next-genkonsoll. Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Er ikke sikker BR blir det formatet som skal forme fremtiden. Sony pusher sitt format med PS3. Det hadde sikkert MS gjort også hvis de hadde hatt et egetutviklet format å konkurre med. Jeg maser ikke og forventer aldeles ikke next-gen fra dag 1. Det er Sony selv som nå kommer med uttalelser om hva de definerer som next-gen. Utifra deres definisjon hevder de at 360 ikke er en next-genkonsoll. 5292035[/snapback] det er jo ikke noe rart sony sier det, det ser vi jo ! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 klokken er 10:45 og jeg har vært oppe temmelig lenge, har derfor store problemer med å bestemme meg for om du er ironisk eller seriøs nå. 5292018[/snapback] ? Ironisk ? Les hele artikkelen og la den synke inn noen minutter. 5292028[/snapback] det ble laget en tråd angående den artikkelen her på gamer.no, der ble den fullstendig plukket fra hverandre og latterliggjort for hvert eneste punkt. den artikkelen der er så grusomt dårlig at det er til å bli gal av. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=500294&hl= Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Han er tydeligvis seriøs. "Unger ? ut ifra bildet ditt så ser du mere ut som en unge" Hvor gammel er du egentlig? Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 klokken er 10:45 og jeg har vært oppe temmelig lenge, har derfor store problemer med å bestemme meg for om du er ironisk eller seriøs nå. 5292018[/snapback] ? Ironisk ? Les hele artikkelen og la den synke inn noen minutter. 5292028[/snapback] det ble laget en tråd angående den artikkelen her på gamer.no, der ble den fullstendig plukket fra hverandre og latterliggjort for hvert eneste punkt. den artikkelen der er så grusomt dårlig at det er til å bli gal av. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=500294&hl= 5292039[/snapback] Hva norsk ungdom mener om en ign artikkel bryr jeg meg rett og slett ikke om, men den artikkelen til IGN er jo helt korrekt ! Jeg syntes artikkelen var bra ! Uff, nå høres jeg ut som en Sony fanboy delux, men det er jeg ikke. Kjøper allt så, no probs ! Men skal vi begynne å dra frem specsene til sony og mulighetene til sony i denne tråden også da eller ? Den er rett og slett rå, det må vi bare inrømme. Men dæggern å det kommer til å koste hvis man skal ha utsyret i orden ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå