Gå til innhold

Firefox, Sparebank1, bankID og Java - trøbbel

Ratleto

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å få Firefox 1.5 med Java 1.5.0 til å funke på Sparebank1 sin nettbank når jeg skal bruke bankID. Maskinen det gjelder er en maskin med Win XP Pro (engelsk).

Jeg finner ingen feil i Java-konsollen for FF på nettbanken, ei heller i konsollen til Java.

Når jeg kjører FF, kan jeg skrive inn personnr, gå til neste side, men der stopper det helt opp. Det bare står "Starter BankID-innlogging" på sida, og nederst til venstre i browser-vinduet står det "Applet BankIDClient started".

Jeg får det (selvfølgelig...) til å funke i IE. Fikk det til å funke i Opera også, men ikke dersom jeg gikk rett til URLen nettbank.sparebank1.no. Jeg måtte via banken min og trykke en link der for å få starta nettbanken.

Jeg har sjekka innstilligene både i FF og Java, uten å finne noe relevant som er slått av e.l. Jeg har også prøvd å slå av brannmuren, uten at det hadde noe å si. Jeg har også prøvd å fjerne alle blokkeringer som Spywareblaster gjør, uten at det heller hjalp.

Nettbanken funker forresten heller ikke på min Fedora Core 3-boks med Firefox (bare versjon 1.0.7 dersom det skulle ha noe å si)...

Hjelp...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...