enemigo Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Har en HD som stod som master i en maskin, flytta den til en annen maskin hvor den står som slave, instillingene er riktige. Jeg har tilgang til alt på HD'en bortsett fra 2 kataloger hvor jeg får feilmeldingen " F:folder is not accessible. Access is denied " Noen som har noe forslag til meg? Får ikke gjort med med egenskapene til katalogene, feks. sharing. Knut Lenke til kommentar
Frontier_Psychiatrist Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Quote: enemigo skrev (2002-09-04 13:45):Har en HD som stod som master i en maskin, flytta den til en annen maskin hvor den står som slave, instillingene er riktige.Jeg har tilgang til alt på HD'en bortsett fra 2 kataloger hvor jeg får feilmeldingen "F:folder is not accessible. Access is denied"Noen som har noe forslag til meg? Får ikke gjort med med egenskapene til katalogene, feks. sharing.Knut Er det NTFS på harddisken og du nå bruker NT4w2kxp skal du kunne høyreklikke på mappen, egenskaper -> sikkerhet > ta kontroll legge deg til som eier (med alle rettigheter) til mappen. Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 Er NTFS på disken, kjører win XP, både i den maskina disken kom fra, og er satt inn i. Jeg høyreklikker og velger "properties", der er det ingen valg som heter noe med security. Har valget "sharing", som jeg også kunne velge etter høyreklikk, da hette det "sharing and security", uansett så finner jeg ikke noe valg som ligner på "ta kontroll" noe sted. Flere forslag? Knut Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 Burde jeg ha plus utgava av win xp? Eller er det et eget pgr som heter Win XP plus?? ? Knut som har win XP pro Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Security tab'en skulle vært der i WinXP Pro ja.. Skjønner ikke helt hvorfor den ikke er der men.. Lenke til kommentar
think2ce Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Har du delt denne katalogen? Hvis du har går du inn på katalog egenskapene (Properties) via share't eller direkte på katalogen? For å få opp security tab'en må du gå direkte på katalogen, du må også være logget inn med en bruker som har administrator-rettigheter på PC'en. Security-tab'en er alltid den siste av arkfanene (Tab) i properties dialogen. Du kan også prøve under "Disk Manager" under Computer Managment (W2k/XP) og klikke på disken og velge Import Foreign Disk. Dette skal egentlig gjøres før du begynner å bruke en disk fra et annet OS under W2k/XP. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Du har vel ikke brukt EFS? Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 Takk for at dere svarer! Desverre har jeg ikke greid å løse problemet enda... Katalogen var delt ja, tenkte ikke på at det var lurt å fjerne delinga før jeg flytta disken, men andre kataloger på disken var også delt, og de funker. Høyreklikker dirkete på katalogen, og velger properties, jeg får opp 3 tab'er: General - Sharing - Customize. Security står ikke et eneste sted. Har adm. rettigheter. I Computermanagement står disken som "Healthy", og jeg får ikke opp valget "import foreign disk" når jeg høyreklikker på den aktuelle partisjonen. Tok en rescan disks, men det skjedde ikke mye... Høyreklikka på partisjonen (f:) i Computer management og valgte properties, fant ikke security tab'en her heller, men en "quota" tab var kommet til. mvh knut Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 EFS?? Hva er det? Har ikke brukt så mye tror jeg :smile: K Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Encrypting Files System , innebygd kryptering i w2k/XP. Jeg hadde samme problemet, glemte at jeg hadde satt på EFS, og da fikk jeg "No Access". Hvilke mapper er det da? Vet det er noen mapper jeg ikke har tilgang til på dualboot mellom w2k/server/xp, men det er helt normalt. Viktige ting der inne?? :wink: Lenke til kommentar
EC Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Har du forsøkt å logge deg på som administrator? Jeg ser at du har admin - rettigheter, men har du logget på som "Administrator" eller hva admin kalles? -Y- Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 6. september 2002 Forfatter Del Skrevet 6. september 2002 Da har jeg ikke brukt EFS, men jeg kan jo alltids sjekke det fordet... Det var bare noe mapper med musikk og musikkvideoer på en partisjon uten OS. Maskina mi har bare en bruker, den heter ikke administrator, men den er vel administrator fordet... Knut Lenke til kommentar
fnugg Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Grunnen til at du ikke ser security-tab'en er at microsoft innførte noe nytt i XP. Folk flest vil ikke ha bruk for å sette avanserte rettigheter på filene sine, og derfor er denne tab'en normalt sett skjult. Men "heldigvis" er det ikke så vanskelig å gjøre den tilgjengelig igjen. Det gjøres slik. (Engelsk versjon av WinXP): Start Windows Explorer Tools --> Folder Options --> View Ta av krysset hvor det står "Use simple file sharing (Recommended)" Når du nå høyreklikker på en katalog og velger properties skal security-tab'en være synlig. Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 6. september 2002 Forfatter Del Skrevet 6. september 2002 Dæven!!! Flott! Takk! Flott! Takk! Da fiksa jeg det, hvis du ikke hadde gjetta det allerede! Bort med "Use simple filesharing" og security-tab'en var løsninga! Knut Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå