Gå til innhold

Hjelpe meg, nå skjønner jeg ikke bæret... Problemer med ny p

bergangster

Anbefalte innlegg

Fikk nettopp min nye pc fra Databuttikken.com, 2xWD120Gb SE, 512MB 333 DDR, POF GF4200 128, a7v333 (Uten RAID, som jeg forøvrig bestilte...) Chieftec 350w, Audigy Player, XP 2000, Silent Volcano 9 ...

Hentet inn "ekspert-hjelp" (min bror som ikke har bygget pc på et par år, som meg...) og satt inn hk, cpu+vifte, ram, skjermkort, tastatur og mus. Maskinen slo seg av etter få sekunder annenhver gang, mens den kjørte i et min eller to resten, helt til jeg skulle restarte maskinen og trykket ctrl alt del, da slo den seg av. Det var også en defekt (hørtes sånn ut, ihvertfall, rare lyder) på en av hdene, men fikk aldri testet den i og med at jeg ikke fik maskinen opp og kjøre. Er 99% sikker på at alle koblinger er riktig (power-led og denslags). Hva i all verden er dette for noe?

Endre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rebooter maskinen eller slår den seg bare helt av? Får du opp en bluescreen? Har selv XP2000+ Abit kx333 hk og hadde problem med at når jeg satt cpu til XP2000+ i bios så gikk den i bluescreen etter ca 20sek. Satte den så til 1250Mhz og maskinen er stabil. (Har ike fått tid til og finne feilen ennå men noe er spinn galt)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-04 14:25, bergangster skrev:

Nei, har ikke brukt kjølepasta...

Lol.. Har CPU'en din et 'deathwish' eller noe? :razz:

Høy tempratur kan ha noe med det å gjøre. Har du resatt biosen?

På en annen side så er det vel ingen instillinger så kan være skrudd på der siden du aldri har starta maskina. :sad:

Lenke til kommentar

Joda, har vært i biosen, tingen er bare det at den henger før jeg får gjort så mye, fikk detectet en disk og litt sånn, så av og til funker den fint, i et par minutter, vel og merke. Har egentlig slått meg til ro med at det er noe feil ved hovedkortet, så tror jeg bare sender dritten i retur. Hørt at det er en del feil på a7v333 likevel, så de er vel kjent med det hos databuttikken.com...

Endre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...