kennetm Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Jeg vil lage et lite script i dos som endrer filnavn til dagens dato. Vet hvordan jeg gjør det i Unix, men jeg er ikke like stø i windows/dos. Noen som kan hjelpe meg ? [email protected] Halla folks.. Her kan dere legge inn nyttige bash script og programmer som dere har laget selv, eller har funnet, samme det Legger ved koden til et slags backupscript som komprimerer hjemmemappen (laget for OS X, er bare å endre noen baner så funker den på GNU/Linux). Så sender den den komprimerte filen til min rsync server, og etter det sletter den den komprimerte filen fra den lokale maskinen. #! /bin/bash# Backupscript laget av _RebooT_ # whatever.... gitt ut under GPL.... # Komprimerer sikkerhetskopi med tar echo Komprimerer sikkerhetskopi med tar... tar -czf aleksander.`date +%a`.tgz /Users/aleksander/* # Sender komprimerte filer og mapper til rsync serveren med rsync klienten... echo Sender hjemmemappen din til rsync serveren... rsync -alW --delete --stats aleksander.`date +%a`.tgz sysfile::aleksander echo Filene er naa overfort til sysfile. # Slette komprimert fil etter overforing echo Sletter filen som ble sendt... rm -rf aleksander.`date +%a`.tgz Merk: For at man skal kunne skrive sysfile::aleksander (rsync) istedenfor 192.168.1.8::aleksander så må man legge til 192.168.1.8 som sysfile (i mitt tilfelle) i /etc/hosts Og forresten, jeg suger i bash, så bare rett på scriptet mitt om det er noe galt der 5068362[/snapback] Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 ren fil.exe %date%.exe det blir da fil.exe får da navnet 16.12.2005.exe i dag, trenger du noe annet så si ifra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå