Gå til innhold

Kan nokon hjelpe meg med å finne feilen på sida mi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får ÿþ< i Opera, men fungerer noenlunde greit i IE.

<html> 

<body 
bgcolor="#c0c000" > <head>

<title>  Kjetils startside </title> 

<h2 align="center"> Velkommen til heimesida mi! (som ikkje er ferdig) </h2> 

....

Ser ut til å være litt uoversiktlig, og det er lettere å drive feilsøking i en ryddig kode, og body før head? Jeg har ikke tenkt tanken engang... Men - øvelse gjør mester :yes:

Lenke til kommentar

Jeg er ikke fan av å si at du må kaste hele greia i dass, men denne gangen gjør jeg det. Du har ingen html kunnskaper, og det rævkjørte programmet du brukte for å generere denne koden kan ikke være mye oppdatert.

En hel haug av <body>, javascript-tull og masse <br> og <font> og det som værre er.

Nei, dette er nok til å lage en hjemmeside som funker bedre enn det der:

<html>
<head>
<title></title>
</head>
<body>
<ul><li></li></ul>
<h2></h2>
</body>
</html>

Så setter du bare inn noe som kalles for doctype, og kanskje charset om du vil, og vips har du en nettside som vises i alle nettlesere...

:D

Lenke til kommentar
Eller prøv Google  :thumbup:

5291249[/snapback]

Synes ikke W3Schools er uoversiktlig. Prøver man google kan man finne endel bra. Helt i starten er det kanskje enklest å forholde seg til en nybegynnerbok som ikke trenger å være så omfattende. Når man føler seg fortrolig med det enkleste er det nok lettere å forholde seg til en enorm mengden info som er på nett.

Når man er godt i gang er det viktig å strukturere koden godt, ellers kan det bli nokså uoversiktlig når sidene blir store, og gjerne legge til kommentarer. Når det som her blir fire div'er som avsluttes kan det være litt vanskelig å lete etter starten på den enkelte...

</div> <!-- rightcolumn -->
     </div> <!-- columns -->
   </div> <!-- content -->
 </div> <!-- wrap -->

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...