lassaron-jon Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 heimesida mi har nokre feil i seg, og sidan eg er ein komplett Newb finn eg han ikkje. Det funka før, men når eg trykker på det som skulle ha vore link til bildegalleriet og kalkulatorar går den ikkje vidare. prøv sjølv. kan nokon seie meg kva eg må skrive annaleis? skal ikkje <a href="bildegalleri.html"> bildegalleriet mitt </a> funke? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Ehh.... Dette fikk jeg fram når jeg trykket på linken din Lenke til kommentar
JonH Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Får ÿþ< i Opera, men fungerer noenlunde greit i IE. <html> <body bgcolor="#c0c000" > <head> <title> Kjetils startside </title> <h2 align="center"> Velkommen til heimesida mi! (som ikkje er ferdig) </h2> .... Ser ut til å være litt uoversiktlig, og det er lettere å drive feilsøking i en ryddig kode, og body før head? Jeg har ikke tenkt tanken engang... Men - øvelse gjør mester Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Hvordan lagde du denne hjemmesiden da? Syns det lukter litt Word jeg Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Jeg er ikke fan av å si at du må kaste hele greia i dass, men denne gangen gjør jeg det. Du har ingen html kunnskaper, og det rævkjørte programmet du brukte for å generere denne koden kan ikke være mye oppdatert. En hel haug av <body>, javascript-tull og masse <br> og <font> og det som værre er. Nei, dette er nok til å lage en hjemmeside som funker bedre enn det der: <html> <head> <title></title> </head> <body> <ul><li></li></ul> <h2></h2> </body> </html> Så setter du bare inn noe som kalles for doctype, og kanskje charset om du vil, og vips har du en nettside som vises i alle nettlesere... Lenke til kommentar
JonH Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Nyttig lesestoff som jeg har hatt nytte av: W3Schools - HTML Tutorials (engelsk) 2ThePoint Webdesign (norsk) HTML Dog (engelsk) Eller prøv Google Lenke til kommentar
lilminime Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 HELT ENIG med Ingjard der ja, kjøp deg en html bok og start over igjen er mitt tips, nytteløst og skal ha hjelp når det lukter WORD *WTF* på lang vei,.. Lenke til kommentar
JonH Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 HTML bøker hos Bokkilden er jo et sted å starte. For de som nettopp har begynt med webdesign kan HTML 4.0 Bible kanskje være litt kraftig kost med 1.3 kilo... Selv har jeg et par "mursteiner" om webdesign og programmering liggende i bokhylla. Lenke til kommentar
neb Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) I steden for å kjøpe en bok, start heller her: http://www.w3schools.com/ --> HTML og CSS.. Ingen vits i å kjøpe en bok når du kan finne det gratis på internett. Endret 14. desember 2005 av bigben247 Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Nei, huff... Dropp heller den w3schools-siden... Jeg synes bare det var uoversiktlig der.. :s Men sjekk www.html.dk, det er vel kanskje ikke helt oppdatert informasjon, men det finner du jo på w3.org når du skal validere siden.. =) Lenke til kommentar
neb Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) w3schools er super etter min mening, men hvis du ikke liker den, og ikke liker dansk, så sjekk ut http://htmldog.com/ den er også finfin Endret 14. desember 2005 av bigben247 Lenke til kommentar
JonH Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Eller prøv Google 5291249[/snapback] Synes ikke W3Schools er uoversiktlig. Prøver man google kan man finne endel bra. Helt i starten er det kanskje enklest å forholde seg til en nybegynnerbok som ikke trenger å være så omfattende. Når man føler seg fortrolig med det enkleste er det nok lettere å forholde seg til en enorm mengden info som er på nett. Når man er godt i gang er det viktig å strukturere koden godt, ellers kan det bli nokså uoversiktlig når sidene blir store, og gjerne legge til kommentarer. Når det som her blir fire div'er som avsluttes kan det være litt vanskelig å lete etter starten på den enkelte... </div> <!-- rightcolumn --> </div> <!-- columns --> </div> <!-- content --> </div> <!-- wrap --> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå