agitator Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 (endret) Kjøpte et skjermkort fra Databutikken.com 12. januar i år. Nå ser det ut til at det har gått dukken, en mnd før garantien går ut. Hell i uhell. Noen erfaringer med hvordan Databutikken.com er på garantisaker? Jeg har forskjellige erfaringer med andre websjapper. PSData er helt konge, hos de fikk jeg penger til å kjøpe den disken jeg ville ha (fordi de ikke hadde den inne) da en av IBM-diskene mine røk før det hadde gått 3 år. En IBM-disk jeg kjøpte fra Komplett røk også. De svarte med å gi meg en demo-disk av samme elendige kvalitet (den berømte IBM Deskstar 45GXP, har mine sterke tvil om noen har en sånn en i dag fra den tiden, som ennå lever i beste velgående). Har også opplevd at Komplett har gitt meg hovedkort med defekt keyboard-utgang for et helt dødt hovedkort som jeg en gang sendte inn. Dette er noen år siden, så jeg håper de har forandret politikk. Endret 13. desember 2005 av agitator Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Både godt og vondt, som med mange nettbutikker. har fått noen returer hos databutikken.com selv tuen problemer, men mange andre har hatt trøbbel. Vær obs på at databutikken selv mener at de bare må følge dansk returlovgivning... -Stigma Lenke til kommentar
tovalb Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Jeg har selv returnert skjermkort etter at det ble defekt etter et års tid. Fikk tilsendt et nytt uten sps. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Vær obs på at databutikken selv mener at de bare må følge dansk returlovgivning... -Stigma 5290731[/snapback] Er ikke det svensk butikk? Hvorfor dansk lov? Lenke til kommentar
qwert Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Vær obs på at databutikken selv mener at de bare må følge dansk returlovgivning...Du tenker på Itbutikken. Den norske avdelingen hos Databutikken.com er registrert som et norsk AS og er ikke rammet av den mulige uklarheten som gjelder norskregistrerte utenlandske foretak (NUF). Vilkårene deres er dog litt forvirret mht. gjeldende lov siden de refererer til både kjøpsloven, konsumentkjøpsloven, og forbrukerombudet (forbrukerkjøpsloven og forbrukerrådet er det korrekte) men dette skyldes nok språkforvirring heller enn uvilje. De er ikke verre enn mange norske nettbutikker (som ikke har noen unnskyldning) på dette området, egentlig. De sier uansett at: Disse kjøpsvilkår er tillempelige i fall Norsk eller annen tillempelig lov ikke fastsetter vilkår som er i konflikt med disse. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Så lenge det er garanti går det som regel greit, da er det produsenten som dekker det. Det er oftest når garantien har utgått og reklamasjonslovene trer i kraft at problemene oppstår. Da må importør/butikke selv dekke tapet - blir som regel noe kranglig av slikt Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Før var retur oss dem samme som å få tidevannet til å snu men nå går det flott Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå