^aM^ Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Halloen ja, som topic sier trenger jeg å vite hvordan man starter opp en xp cd når man benytter en Win98 boot disk(floppy). Maskinen er gammel, og klarer ikke starte fra cd på normal måte. Noen som vet hvordan jeg må gå til verks? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 last ned xp setup på disketter, er 11stk eller noe fra ms sine sider det er det greieste hvis du ikke får bootet av xpcdn Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Det er da bare 6 disketter. Finner en lik her: http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Boot med Win98 disketten (men sørg for å ha støtte for CD-ROM), gå inn på CD-ROM'en (skriv "d:" der d er banen til CD-ROM'en), gå inn i I386-katalogen ("CD i386") og skriv "winnt" (eller "setup" husker aldri det). Lenke til kommentar
miXer Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 trodde ikke det gikk ann å starte xp install fra dos jeg, men fult mulig jeg driter meg ut nå??!! Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Jeg har da alltid bare satt i disketten (èn diskett, windows 98 oppstartsdiskett), så får jeg opp et valg om jeg vil starte maskinen med eller uten CD-ROM. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Jeg har da alltid bare satt i disketten (èn diskett, windows 98 oppstartsdiskett), så får jeg opp et valg om jeg vil starte maskinen med eller uten CD-ROM. 5292180[/snapback] samme her sitter her med den gode gamle win 98 komplett i arkivet kunn 1 floppy. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Jeg har da alltid bare satt i disketten (èn diskett, windows 98 oppstartsdiskett), så får jeg opp et valg om jeg vil starte maskinen med eller uten CD-ROM. 5292180[/snapback] samme her sitter her med den gode gamle win 98 komplett i arkivet kunn 1 floppy. 5292185[/snapback] Det jeg mente var at jeg trodde ikke det gikk ann å starte selve installasjonen fra DOS. Trodde xp trengte å starte rett fra cd-rom. Vet at du kan komme til dos med cd-rom funksjon via 98diskett, men trodde ikke at xp kunne startes fra DOS Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 XP installasjon kan enkelt starte fra floppy, men det er kanskje ikke så lurt å bruke DOS fra en Win98 floppy. XP sitt installasjonsprogram trenger 6 disketter. Linken finnes på post #3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå