Abeln Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 Har sett litt på sånne væsker selv, og har funnet én som ser ut til å kunne brukes: Midel 7131 (www.midel.com). 3M har riktignok en væske som ble brukt av overklokking.no til noe lignende, men den koster rundt $500/liter. Midel sies å ligge på $10-15/liter, og kan kjøpes i 25-litersdunker. Jeg har sett noen forsøk med Midel på nettet, og det ser ut som det går helt fint, og den skal visstnok være godt flytende ned til iallefall -30*C. 5313779[/snapback] Flott dette skal jeg sjekke ut bedre Fikk en e-post fra et firma i Sverige mulig de har noe vi kan bruke Det fanns en produkt från vår huvudman 3M, som hette PF-5050 men den tillverkas inte längre. En snarlik produkt är PF-5052. Den kan användas vid -20C och borde fungera lika bra. Har bifogat en länk till hemsidan där du kan läsa mer om PF-5052. http://products3.3m.com/catalog/ca/en001/m...ler/output_html Lenke til kommentar
Abeln Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 Jeg bare lurer på hvorfor skal du legge alt dette ned i et kjølemedie? det er ingenting å hente på det, eneste jeg tror vil skje er at dere kan få problemer med kondensatorene som ikke liker lave temperaturer. For meg så fremstår det å legge datakomponenter til mange penger ned i en veske som kan være potensielt skadelig in the long run, når man ikke vinner noe som man ikke kan få til på trygge måter, som hull i hue. 5313879[/snapback] Ideen som vi skal prøve ut er å legge alt utenom strømforsyningen i denne væsken, så prøve og overklokke dette så mye som mulig, egentlig en helt syk ide, men noe må man jo teste. Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 ja, jeg skjønner da at det skal overklokkes, poenget mitt er at det ikke har noe for seg fordi dere ikke vil klare å komme noe høyere, begrensingene ligger i cpu og minne. Skjønner derfor ikke hvorfor du skal kjøle ned hk også, dette vil vel bare gå utover kjølingen av cpu, å kjøle cpu med fasekjøleren vil være mye beder alternativ enn å kjøle ned alt. MEn gjør som dere vil dette er allerede testet av andre så jeg ser ikke hva verden vil tjene på at dere gjør det en gang til... Lenke til kommentar
Abeln Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 ja, jeg skjønner da at det skal overklokkes, poenget mitt er at det ikke har noe for seg fordi dere ikke vil klare å komme noe høyere, begrensingene ligger i cpu og minne. Skjønner derfor ikke hvorfor du skal kjøle ned hk også, dette vil vel bare gå utover kjølingen av cpu, å kjøle cpu med fasekjøleren vil være mye beder alternativ enn å kjøle ned alt. MEn gjør som dere vil dette er allerede testet av andre så jeg ser ikke hva verden vil tjene på at dere gjør det en gang til... 5321503[/snapback] Så vidt jeg har klart å lese meg til så er det kun cpu og skjermkort som har blitt kjølt ned til minusgrader, her skal vi prøve alt, men som sagt det er kun for egen intresse ikke noe annet. Vi tenkte videre også å lage et spesielt design over det hele. Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Ser ut som om det ikke er eksperimentert så mye allikevel når jeg prøver å finne noe. dette er vel det nermeste... Men jeg tror fremdeles det er en dårlig ide, men lykke til uansett.. Tror dere kan få til noe kult med det kabinettet da... Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Hva er planen her, LSen på CPUen som allerede står senket i veske? Hvordan hadde du planer om å kjøle vesken? Eller skal du bygge om en ikke direkte billig LS til en waterchiller som tar seg av alt? I så fall, hvilke kjøleelementer var tanken å bruke på CPU skjermkort etc? Ser du har kjøpt en vannblokk til CPU?! Er nok litt skeptisk til hele saken, på lik linje med Un0kai, men det er et helt klart morsomt prosjekt. Jeg er bare litt usikker på hvordan dette praktisk skal utføres i et stående kabinett om alle komponenter skal på plass. Ikke bare det, men å fylle kabinettet med væske gjør hele saken rimelig tung og mildt sagt litt skjør.. Lenke til kommentar
Abeln Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 Hei igjen alle sammen <Godt Nyttår> Fikk fyra wapozillen i dag bare for og testen den klarte -52 kuldegrader så det blir spennende å se om den orker å kjøle ned noen liter med glykol, kansje ikke til -52 men rund 25-30 så er jeg glad jeg da. Mer kommer (bare jeg får tid) alt for mye anna å drive med for tiden Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Ai ai ai, dette kan bli bra... Kjenner igjen utgangspunktet, har tidligere arbeidet for det som i den tiden kaltes olivetti, eller scanvest olivetti... osv osv Lenke til kommentar
Abeln Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Lenge siden sist, har vært litt treig i det siste. Men nå har jeg værtfall testa VP med glykol klarte og kjøle ned 1 liter til minus 10, men det var da mye slanger og en tank. Blir vel bedre når jeg får isolert dette mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå