Abeln Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 (endret) Vi har fantasert om å bygge om denne gamle serveren i snart 10 år nå skal vi prøve å få noe til her. Prosjektet er basert på en gammel server som heter SR6000, se bilde Kom gjerne med innspill og ideer til hva vi skal gjøre med den, men vi har noen ideer alerede VapoChill LightSpeed AC Ekstremkjøling Waterchill 12V Pumpe/Reservoar Xtreme Dette er noe av det vi skal basere den nye maskinen på Endret 16. desember 2005 av Abeln Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Flott! Hvordan har dere tenkt å modifisere? Hva er maskin spec's siden den er nesten 10 år gammel? Eller nye maskin spec's? Lenke til kommentar
Abeln Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Flott! Hvordan har dere tenkt å modifisere? Hva er maskin spec's siden den er nesten 10 år gammel? Eller nye maskin spec's? 5290582[/snapback] Innholdet i maskinen er forlengst gått over til de evige jaktmarker Vi tenke vi skulle bruke kabinettet og putte inn masse kult. Ideen er å bruke det eksisterende designet å bygge nytt invendig med vannkjølig og Vaposhill Hovedkort minne og cpu + skjermkort kommer når vi får tenkt litt mere. Vi håper vi skal oppdatere så snart vi har kommet litt lenger i prosjektet Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Kan du ta flere bilder av kabinettet, sånn ikke bare av fronten.. Lenke til kommentar
Abeln Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Kan du ta flere bilder av kabinettet, sånn ikke bare av fronten.. 5290644[/snapback] Den er ikke pen inni da men får gå å gjøre ett forsøk Lenke til kommentar
Abeln Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Her kommer det mere bilder Lenke til kommentar
Abeln Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Disse artiklene kommer på fredag å skal monteres. VapoChill LightSpeed AC Ekstremkjøling for Socket 478/754/939/940 (Sølv) Waterchill 12V Pumpe/Reservoar Xtreme, 1020 l/t (Med 10mm Nipler) Hose, 8mm Inside/10mm Outside PUR Transparent, 3 meter Thermaltake CPU Waterblock Socket 478/77 5/754/939/940 (Med Universal Nipler) Arctic Silver Ceramique Termisk Pasta 2.5 Gram Thermaltake T-type Vann Temperatur Indikator (Med Universal Nipler) Thermaltake Flow Indicator (Med Nipler, Universal) Lenke til kommentar
Abeln Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Vi tenkte på legge hovedkort med cpu minne og skjermkort i en slags væske og kjøle hele opplegget ned til minusgrader. Er det noen som har tips på hva slags væske som ikke leder strøm og er pumbar i minusgrader. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Høres tøft ut den ideen der, men den høres dyr ut Men håper dere får det til Dette ser og høres bra ut, blir tøft å se dette bygge seg opp Lykke til! Øyvind Lenke til kommentar
Abeln Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Høres tøft ut den ideen der, men den høres dyr ut Men håper dere får det til Dette ser og høres bra ut, blir tøft å se dette bygge seg opp Lykke til! Øyvind 5294495[/snapback] Ja vi regner med att maskinen blir dyr vi har lagt av 20000,- til dette prosjektet håper det holder vi har forløpig brukt 7500,- på utstyr til kjølingen Lenke til kommentar
Abeln Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 Vurderer og bruke ISOPROPANOL som væske i systemet vårt Er det noen som har noe kunskaper på dette feltet ? Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Vurderer og bruke ISOPROPANOL som væske i systemet vårtEr det noen som har noe kunskaper på dette feltet ? 5299626[/snapback] Vil det være noe bra å bruke en tynner? Det funker da fett til å rese div stæsj med da. Lenke til kommentar
Abeln Skrevet 16. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2005 Vurderer og bruke ISOPROPANOL som væske i systemet vårtEr det noen som har noe kunskaper på dette feltet ? 5299626[/snapback] Vil det være noe bra å bruke en tynner? Det funker da fett til å rese div stæsj med da. 5302779[/snapback] Tja veit ikke derfor spør jeg dere noe erfaringer finnes det sikker der ute Vi tester uansett med noen gamle kort så det er ikke så farlig Lenke til kommentar
Abeln Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 Her kommer en liten (Update) Ikke mye å skriver om, det kom ingen pakker til meg får håpe de er kommet i dag. Sitter å verker etter å komme i gang med montering og testing. Så må jeg sjekke med dere som leser forumet igjen, har dere noen tips på kjøle væske som vi kan legge hovedkort og andre komponenter ned i som ikke leder strøm, har sjekket med 3M NORGE og de har ikke noe som vi kan bruke Mvh Abeln Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Her kommer en liten (Update) Ikke mye å skriver om, det kom ingen pakker til meg får håpe de er kommet i dag. Sitter å verker etter å komme i gang med montering og testing. Så må jeg sjekke med dere som leser forumet igjen, har dere noen tips på kjøle væske som vi kan legge hovedkort og andre komponenter ned i som ikke leder strøm, har sjekket med 3M NORGE og de har ikke noe som vi kan bruke Mvh Abeln 5310151[/snapback] Synd ikke pakken er komet frem enda (jo du vet hvordan posten er, venter selv på to pakker som er underveis ) Jeg har hørt at det skal funke med kjøleveske. Men lag en tråd i vannkjølingskategorien så vil du nok sikkert få noen svar Lenke til kommentar
Abeln Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 I dag kom endelig pakkene men selvsagt så må jeg jobbe, får ikke sjekka dem før torsdag Lenke til kommentar
Abeln Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 Her kommer en liten (Update) Ikke mye å skriver om, det kom ingen pakker til meg får håpe de er kommet i dag. Sitter å verker etter å komme i gang med montering og testing. Så må jeg sjekke med dere som leser forumet igjen, har dere noen tips på kjøle væske som vi kan legge hovedkort og andre komponenter ned i som ikke leder strøm, har sjekket med 3M NORGE og de har ikke noe som vi kan bruke Mvh Abeln 5310151[/snapback] Synd ikke pakken er komet frem enda (jo du vet hvordan posten er, venter selv på to pakker som er underveis ) Jeg har hørt at det skal funke med kjøleveske. Men lag en tråd i vannkjølingskategorien så vil du nok sikkert få noen svar 5310182[/snapback] Japp skal sjekke dær Takker Er litt skeptisk til kjølevæske den er Glykolbasert tror den leder strøm svakt men er jo ikke sikke, skal teste litt føre Julaften, kommer tilbake på forumet med mer bilder å kult snart Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Tøft, høres bra ut. Er ikke mange før som har lagt komponentene i "vann", er vel bare en jeg har sett før, og det ble digg! Håper dere klarer det! Øyvind Lenke til kommentar
Aldeb Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Har sett litt på sånne væsker selv, og har funnet én som ser ut til å kunne brukes: Midel 7131 (www.midel.com). 3M har riktignok en væske som ble brukt av overklokking.no til noe lignende, men den koster rundt $500/liter. Midel sies å ligge på $10-15/liter, og kan kjøpes i 25-litersdunker. Jeg har sett noen forsøk med Midel på nettet, og det ser ut som det går helt fint, og den skal visstnok være godt flytende ned til iallefall -30*C. Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Jeg bare lurer på hvorfor skal du legge alt dette ned i et kjølemedie? det er ingenting å hente på det, eneste jeg tror vil skje er at dere kan få problemer med kondensatorene som ikke liker lave temperaturer. For meg så fremstår det å legge datakomponenter til mange penger ned i en veske som kan være potensielt skadelig in the long run, når man ikke vinner noe som man ikke kan få til på trygge måter, som hull i hue. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå